anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupiłam termos na allegro sprzedawca utrzymuje ze kurier powinien to rozwiązać ja zapłaciłam i masz

madammaryla1
#1 Nowicjusz#

Kupiłam termos gastronomiczny - sprzedawca mówi, że to nie jego wina, że dostałam uszkodzony że to kuriera wina. Kurier wymiguje się, że nie było uszkodzeń i nie chciał napisać protokołu szkody. Firma DPD odrzuca reklamacje ze względów proceduralnych. Powołując się że nie ma protokołu szkody. Fakt jest taki, że kurier odesłał mnie do sprzedawcy sprzedawca do firmy kurierskiej co trochę potrwało. Zostałam z termosem, który się nie nadaje do użytku i wydanymi pieniędzmi. Czy Państwo zechcą mi pomóc? Chętnie dostarczę kopie korespondencji do przeanalizowania. Uważam, że to robienie głupka z klienta. Czy to że nie napisałam protokołu w czasie tzn. w ciągu 4 dni bo szukałam pomocy u sprzedawcy, DPD a to zajęło więcej czasu. Pracownicy DPD udzielają złych informacji uchylając się od odpowiedzialności. 

Z góry dziękuję

Dorota Dubielecka

 

 

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

kostas11
#21 Demiurg#

@madammaryla1 a widać było uszkodzenia z zewnątrz ? brak protokołu oznacza że paczka odebrana bez uwag co zwalnia sprzedawcę z odpowiedzialności gdyż do uszkodzenia doszło po wydaniu towaru 😞 Protokół można spisać online 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@madammaryla1 

Stwierdzenie przez odbiorcę uszkodzenia przesyłki jest dla kuriera wiążące. Nie ma on możliwości podważenia decyzji odbiorcy.

Złóż odwołanie od decyzji opisując dokładnie sytuację, powołaj się też na odmowę spisania protokołu przez kuriera (formalnie nie ma on prawa odmówić). Spróbuj też powołać się na rozporządzenie w sprawie reklamacji usługi pocztowej, bo masz tam:

§ 3. [Elementy reklamacji]
2. Do reklamacji wnoszonej w postaci innej niż za pomocą środków komunikacji elektronicznej należy dołączyć:
3) kopię protokołu sporządzonego przez operatora pocztowego bezpośrednio przy przyjęciu uszkodzonej przesyłki rejestrowanej lub stwierdzonych ubytkach jej zawartości - w przypadku przyjęcia tej przesyłki przez adresata - albo
4) oświadczenie o stwierdzonych ubytkach lub uszkodzeniach przesyłki rejestrowanej złożone przez przyjmującego tę przesyłkę bezpośrednio przy przyjęciu przesyłki;
 
Masz wyraźnie w rozporządzeniu, że ma być protokół albo oświadczenie. Regulamin przewoźnika nie może zmieniać obowiązujących przepisów prawa.
 
Inną opcją jest skarga do UKE.
oznacz moderatorów