Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
(Sytuacja miała miejsce na innym portalu aukcyjnym (wiadomo jakim) ale tam nie ma forum, więc spytam tu)
Ja nie jestem przedsiębiorcą ani sprzedawca raczej też nie, więc chyba obowiązują przepisy Kodeksu Cywilnego, sprzedawca nadał mi paczkę przez paczkomat, odebrałem ją również przez paczkomat, ale towar jest niesprawny, chcę odesłać na reklamację, i nie wiem na który adres, na etykiecie z paczką są 2 różne adresy: "Paczkomat nadawczy" oraz "Nadawca"... pytałem sprzedawcę o podanie adresu do zwrotu, ale nie odzywa się... twierdzi, że towar był sprawny...boję się że to jakiś wałek i chcę upewnić się że sprzedający odbierze paczkę odesłaną na reklamację, nie chciałbym żeby paczka wróciła do mnie...
Przykładowa etykieta InPost: https://cs-cart.pl/images/companies/1/ss_shipx16.png?1583771221018
K.C Art. 5612. Obowiązek dostarczenia lub udostępnienia rzeczy:
"§ 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie – do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu."
Ktoś coś z tego rozumie?
@incognito284 Domyślam się, że chodzi o "O". Ale tam nic nie możesz zrobić. Odesłanie towaru bez uzgodnień z sprzedającym nic nie da, bo go poprostu nie przyjmie, a jak na paczkomat to go nie odbierze i paczka wróci do Ciebie (zostaniesz obciążony kosztami zwrotu) Tam możesz tylko dochodzić swoich praw na drodze sądowej, ale z tego co wiem masz marne szanse. Portal też się nie wtrąci, tylko napiszą Ci, że nie ingerują w ustalenia między stronami. Jeżeli się opłaca, to pozostaje tylko sąd.
Przecież tam masz 24h na potwierdzenie zgodności towaru. Jak tego nie zrobisz to mu kasy nie wypłacają. Jak potwierdzisz to wypłacają od razu. A jak nic nie zrobisz to po 24h.
@kaliszaneczka-x Sorry, ale jesteś lekko niedoinformowana. Procedura, o której piszesz obowiązuje tylko przy "przesyłki O" Jak się ktoś umówi na transakcje poza portalem to kicha.
No tak, wtedy to rzeczywiście problem.
Żeby od razu rozwiać wątpliwości to nie kupywałem poza portalem, tylko przez opcję "KUP z przesyłką O" i miałem ten pakiet ochronny, ale ten pakiet dotyczy tylko przypadków gdy paczka jest pusta albo w środku jest coś innego np. inny przedmiot niż zamawiany albo kartofel albo cegła, a tak niebyło - dostałem to co miałem dostać, więc po powrocie do domu potwierdziłem, że dostałem zamówiony towar, a następnie go zacząłem testować i dopiero wtedy okazało się, że jest niesprawne, a sprzedający twierdził że u niego działało i opowiadał bajki że widocznie zepsuł się w transporcie albo ja zepsułem.
"Z Pakietu Ochronnego możesz skorzystać, gdy paczka jest pusta lub otrzymany przedmiot nie był przedmiotem Ogłoszenia,
Jeżeli jednak paczka była pusta lub znajdował się w niej przedmiot inny niż ten, który oferowałeś w ogłoszeniu — zlecimy zwrot pieniędzy do Kupującego, zgodnie z regulaminem Ochrony Kupujących."
@incognito284 No to pozostaje Ci tylko sąd. Portal Ci nie pomoże. Potwierdziłeś i po sprawie. Spróbuj porady @LEW433 . Może to coś da, ale watpię.
Możesz spróbować porady u Miejskiego Rzecznika Konsumenta, ale mają rację jak nie ustalisz to nie odbierze zwrotu i wróci do Ciebie. Ja tam preferuje odbiór osobisty, na O>L>X.
Do Ziolko39 i LEW433
Ale mi w zadanym pytaniu chodzi raczej o ogólną regułą wynikającą z prawa, czyli na jaki adres się odsyła na: "paczkomat" czy "nadawca".
A to czy sprzedawca odbierze to już inna kwestia, on ma obowiązek przyjąć:
Tylko, że ja muszę odesłać na poprawny adres, no więc?
@incognito284 A co zrobisz jak nie przyjmie ? To co zacytowałeś to martwy przepis. Wg. mnie to na adres nadawcy. On wysłał paczkomatem bo taką opcję udostępnił lub taką wybrałeś.
Dlaczego martwy przepis? Zdaje się, że jest aktualny skoro jest w kodeksie, ten przepis zobowiązuje go do przyjęcia towaru i rozpatrzenia reklamacji, jeśli odmówi wykonania tego obowiązku to tak jakby nie ustosunkował się i nie rozpatrzył reklamacji w terminie 14 dni, a wtedy reklamacjia na mocy prawa automatycznie jest traktowana jako uznana i mam sprawę wygraną w sądzie.
Powinno się odesłać na adres podany przez sprzedającego, na Allegro podany jest w zakładce "reklamacje i zwroty". 😁
LEW433 przeczytaj jeszcze raz pierwszy post:
"(Sytuacja miała miejsce na innym portalu aukcyjnym (wiadomo jakim) ale tam nie ma forum, więc spytam tu)" - tam nie ma żadnej rubryki "adres zwrotu" ani nawet zwykłego adresu, jest tylko imię sprzedawcy i telefon. A sprzedający pomimo prośb nie chce podać adresu do zwrotu...zostaje adres z etykiety na paczce, tylko który bo są 2 różne...
Wiem,😁 pozostaje kontakt ze sprzedającym ale jak nie chce to już ci pisaliśmy nic nie da odesłanie na żaden adres, nie odbierze, ale jak chcesz odesłać a zakup od osoby prywatnej to moim zdaniem na adres zamieszkania.😅
Raczej nie chodzi mi o czyjeś zdanie, bo zdanie jest jak d_upa, każdy ma własną...tylko co nakazują przepisy. Bezpodstawna odmowa przyjęcia towaru i rozpatrzenia reklamacji = uznanie reklamacji z automatu, to chyba proste, czy jest tu jakiś prawnik albo pracownik Allegro?
Tak jest @A3dam Prosimy o twoją pomoc.😌
@incognito284
Złóż pisemną reklamację (możesz np. listem poleconym) wskazując wadę (niezgodność z opisem jest wadą) i swoje żądanie (usunięcie wady poprzez naprawę lub wymianę albo obniżenie ceny).
Sprzedawca będzie miał 14 dni na rozpatrzenie reklamacji (może zażądać odesłania rzeczy - wtedy poda adres).
@incognito284 Ale to nie był zakup na Allegro, więc Allegro Ci nie pomoże. Poprosimy Panie moderatorki, niech Ci to napiszą. @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@incognito284 Na Allegro Gadane nie udzielamy porad prawnych. Członkowie społeczności zaangażowali się, żeby Ci pomóc. Możesz skorzystać z ich rad.
Piszesz o sytuacji, która nie ma związku z zakupami na Allegro, więc my Ci nie pomożemy.
Tu znalazłem to samo co już ja pisałem, że ponoć jak nie odbierze to uznaje reklamację:
https://forumprawne.org/prawa-konsumenta/683449-sprzedawca-nie-odbiera-reklamowanego-towaru.html
https://forumprawne.org/prawa-konsumenta/543443-reklamacja-sprzedawca-nie-odbiera-paczki.html