anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Na jaki adres odesłeć niesprawny towar na reklamację - na adres paczkomatu czy nadawcy?

incognito284
#8 Zapaleniec#

(Sytuacja miała miejsce na innym portalu aukcyjnym (wiadomo jakim) ale tam nie ma forum, więc spytam tu)

Ja nie jestem przedsiębiorcą ani sprzedawca raczej też nie, więc chyba obowiązują przepisy Kodeksu Cywilnego, sprzedawca nadał mi paczkę przez paczkomat, odebrałem ją również przez paczkomat, ale towar jest niesprawny, chcę odesłać na reklamację, i nie wiem na który adres, na etykiecie z paczką są 2 różne adresy: "Paczkomat nadawczy" oraz "Nadawca"... pytałem sprzedawcę o podanie adresu do zwrotu, ale nie odzywa się... twierdzi, że towar był sprawny...boję się że to jakiś wałek i chcę upewnić się że sprzedający odbierze paczkę odesłaną na reklamację, nie chciałbym żeby paczka wróciła do mnie...

Przykładowa etykieta InPost: https://cs-cart.pl/images/companies/1/ss_shipx16.png?1583771221018 

ss_shipx16.png

K.C Art. 5612. Obowiązek dostarczenia lub udostępnienia rzeczy:
"§ 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie – do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu."

Art.  544.  [Sprzedaż na odległość]
§  1. 
Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.

 

Ktoś coś z tego rozumie?

oznacz moderatorów
38 ODPOWIEDZI 38

Ziolko39
#21 Demiurg#

@incognito284 Domyślam się, że chodzi o "O". Ale tam nic nie możesz zrobić. Odesłanie towaru bez uzgodnień z sprzedającym nic nie da, bo go poprostu nie przyjmie, a jak na paczkomat to go nie odbierze i paczka wróci do Ciebie (zostaniesz obciążony kosztami zwrotu) Tam możesz tylko dochodzić swoich praw na drodze sądowej, ale z tego co wiem masz marne szanse. Portal też się nie wtrąci, tylko napiszą Ci, że nie ingerują w ustalenia między stronami. Jeżeli się opłaca, to pozostaje tylko sąd.  

oznacz moderatorów

kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

Przecież tam masz 24h na potwierdzenie zgodności towaru. Jak tego nie zrobisz to mu kasy nie wypłacają. Jak potwierdzisz to wypłacają od razu. A jak nic nie zrobisz to po 24h.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@kaliszaneczka-x Sorry, ale jesteś lekko niedoinformowana. Procedura, o której piszesz obowiązuje tylko przy "przesyłki O" Jak się ktoś umówi na transakcje poza portalem to kicha.

oznacz moderatorów

kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

No tak, wtedy to rzeczywiście problem.

oznacz moderatorów

incognito284
#8 Zapaleniec#

Żeby od razu rozwiać wątpliwości to nie kupywałem poza portalem, tylko przez opcję "KUP z przesyłką O" i miałem ten pakiet ochronny, ale ten pakiet dotyczy tylko przypadków gdy paczka jest pusta albo w środku jest coś innego np. inny przedmiot niż zamawiany albo kartofel albo cegła, a tak niebyło - dostałem to co miałem dostać, więc po powrocie do domu potwierdziłem, że dostałem zamówiony towar, a następnie go zacząłem testować i dopiero wtedy okazało się, że jest niesprawne, a sprzedający twierdził że u niego działało i opowiadał bajki że widocznie zepsuł się w transporcie albo ja zepsułem.

"Z Pakietu Ochronnego możesz skorzystać, gdy paczka jest pusta lub otrzymany przedmiot nie był przedmiotem Ogłoszenia,

Jeżeli jednak paczka była pusta lub znajdował się w niej przedmiot inny niż ten, który oferowałeś w ogłoszeniu — zlecimy zwrot pieniędzy do Kupującego, zgodnie z regulaminem Ochrony Kupujących."

 

 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@incognito284 No to pozostaje Ci tylko sąd. Portal Ci nie pomoże. Potwierdziłeś i po sprawie. Spróbuj porady @LEW433 . Może to coś da, ale watpię.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Możesz spróbować porady u Miejskiego Rzecznika Konsumenta, ale mają rację jak nie ustalisz to  nie odbierze zwrotu i wróci do Ciebie. Ja tam preferuje odbiór osobisty, na O>L>X.

oznacz moderatorów

incognito284
#8 Zapaleniec#

Do  Ziolko39 i LEW433

Ale mi w zadanym pytaniu chodzi raczej o ogólną regułą wynikającą z prawa, czyli na jaki adres się odsyła na: "paczkomat" czy "nadawca".

 

A to czy sprzedawca odbierze to już inna kwestia, on ma obowiązek przyjąć:

 "Art. 5614. Obowiązek przyjęcia rzeczy wadliwej

Sprzedawca obowiązany jest przyjąć od kupującego rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy."

 

Tylko, że ja muszę odesłać na poprawny adres, no więc?

 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@incognito284 A co zrobisz jak nie przyjmie ? To co zacytowałeś to martwy przepis. Wg. mnie to na adres nadawcy. On wysłał paczkomatem bo taką opcję udostępnił lub taką wybrałeś.

oznacz moderatorów

incognito284
#8 Zapaleniec#

Dlaczego martwy przepis? Zdaje się, że jest aktualny skoro jest w kodeksie, ten przepis zobowiązuje go do przyjęcia towaru i rozpatrzenia reklamacji, jeśli odmówi wykonania tego obowiązku to tak jakby nie ustosunkował się i nie rozpatrzył reklamacji w terminie 14 dni, a  wtedy reklamacjia na mocy prawa automatycznie jest traktowana jako uznana i mam sprawę wygraną w sądzie.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Powinno się odesłać na adres podany przez sprzedającego, na Allegro podany jest w zakładce "reklamacje i zwroty". 😁

oznacz moderatorów

incognito284
#8 Zapaleniec#

LEW433 przeczytaj jeszcze raz pierwszy post:

"(Sytuacja miała miejsce na innym portalu aukcyjnym (wiadomo jakim) ale tam nie ma forum, więc spytam tu)" - tam nie ma żadnej rubryki "adres zwrotu" ani nawet zwykłego adresu, jest tylko imię sprzedawcy i telefon. A sprzedający pomimo prośb nie chce podać adresu do zwrotu...zostaje adres z etykiety na paczce, tylko który bo są 2 różne...

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wiem,😁 pozostaje kontakt ze sprzedającym ale jak nie chce to już ci pisaliśmy nic nie da odesłanie na żaden adres, nie odbierze, ale jak chcesz odesłać a zakup od osoby prywatnej to moim zdaniem na adres zamieszkania.😅

oznacz moderatorów

incognito284
#8 Zapaleniec#

Raczej nie chodzi mi o czyjeś zdanie, bo zdanie jest jak d_upa, każdy ma własną...tylko co nakazują przepisy. Bezpodstawna odmowa przyjęcia towaru i rozpatrzenia reklamacji = uznanie reklamacji z automatu, to chyba proste, czy jest tu jakiś prawnik albo pracownik Allegro?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak jest @A3dam  Prosimy o twoją pomoc.😌

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@incognito284 
Złóż pisemną reklamację (możesz np. listem poleconym) wskazując wadę (niezgodność z opisem jest wadą) i swoje żądanie (usunięcie wady poprzez naprawę lub wymianę albo obniżenie ceny).

Sprzedawca będzie miał 14 dni na rozpatrzenie reklamacji (może zażądać odesłania rzeczy - wtedy poda adres).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@incognito284 Ale to nie był zakup na Allegro, więc Allegro Ci nie pomoże. Poprosimy Panie moderatorki, niech Ci to napiszą. @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@incognito284 Na Allegro Gadane nie udzielamy porad prawnych. Członkowie społeczności zaangażowali się, żeby Ci pomóc. Możesz skorzystać z ich rad. 

Piszesz o sytuacji, która nie ma związku z zakupami na Allegro, więc my Ci nie pomożemy.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów