Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiłem drogi sprzęt wysyłany przesyłką paletową płatne z góry przez allegro. Po zakupie doczytałem na forum że to jakaś kopia pod podobna marką . Wiec chciałem anulować wysyłkę , niestety została mimo to nadana. Dałem zwrot na allegro. Następnie u kuriera anulowałem odbiór. Przesyłka wróciła do sprzedającego który również jej nie odebrał. Paleta leży na magazynie a sprzedawca odmawia zwrotu bo twierdzi że nie otrzymał zwrotu co dalej ?
@Client:102634940 załóż proszę dyskusję do tego zamówienia, w razie potrzeby, po 24h od założenia dyskusji będziesz mógł poprosić o pomoc pracownika Allegro.
aaa... nie było by łatwiej poczytać przed zakupem ?
Typowy Client , fotka , cena i do koszyka .
na tym zdaje sie polega sukces allegro na budowaniu zaufania klientów że nie muszą wszystkiego analizować jak u cygana z piłą stichla na bazarze dzięki temu więcej kupują a januszy bardzo to boli?
@Client:102634940 tak wygląda ,,wybudowane ,, zaufanie do allegro , teraz będziesz się bujał z dyskusjami , przewoźnikami i całym allegro z rzeszą konsultantów , którzy przeproszą Cię po tysiąckroć ,ale do sprawy nie wniosą nic nowego ....powodzenia
Witam
Obecnie sukces Allegro polega na "dojeniu sprzedawców", gigantycznej promocji, oraz właściwym PR, takim które nabywcom "gwarantuje" bezpieczne zakupy. Tylko kto mający odrobinę rozumu wierzy w reklamy...
A potem jak przychodzi co do czego, to jest płacz i zgrzytanie zębów.
Sprzedawca się nie wywiąże, albo co gorsza nie będziesz w stanie udowodnić, że się nie wywiązał. Użyjesz kilku "niewłaściwych" słów we wniosku o rekompensatę i zostaniesz wysłany przez pracowników Allegro na policję/prokuraturę w celu złożenia zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa przez sprzedawcę. Jako że rekompensaty z Allegro są uznaniowe to czasem drobiazg po stronie nabywcy sprawia, że taka rekompensata nie zostanie wypłacona.
Jak się samemu nie zadba o własne bezpieczeństwo, to można mieć pretensje... w pierwszej kolejności do siebie.
A "Januszy" nic nie boli. Mają naiwniaków w głębokim poważaniu.
@KOGIEL_T OSA to chyba jednak nie najlepszy przykład. Jego wynik nie jest najgorszy (o ile prawdziwy, bo różne legendy o nim krążą), bo pomimo tysięcy opinii negatywnych, ma współczynnik na poziomie 99,2%, czyli większy niż dla sporej ilości sprzedawców oferujących nowe części samochodowe u których od czasu do czasu się zaopatruję, a nigdy nie miałem najmniejszego problemu z realizacją zamówienia. Co oczywiście nie zmienia faktu, że czytam i sprawdzam co i od kogo kupuję.
Pozdrawiam. Marek.
@MOJEGRATY5 z tym OSA, to była tylko taka dygresja, że Allegro można zaufać, bo zbudowali sobie ...😉 bo ja na ten przykład mam tylko 97,7%, ale to są tylko surowe statystyki
@KOGIEL_T Ok. Ja kiedyś miałem 75%, bo przy malej liczbie komentarzy, jeden negatywny zarobiony nie do końca z mojej winy (opóźnienie dostawy przez przewoźnika) położył mi statystyki na łopatki. Ale właściwa odpowiedź sprawiła, że sprzedaż mi znacząco nie spadła. Tyle tylko że to było kilka lat temu, a wtedy było tak jakby łatwiej... I nabywcy nie byli jeszcze tak roszczeniowi.
Pozdrawiam. Marek.
@MOJEGRATY5 kiedyś, kolokwialnie mówiąc klienci byli "normalni", wystarczyło zadzwonić przeprosić i klient zrozumiał, że każdy jest człowiekiem i może się pomylić, a teraz, to tak jak mówisz, większość to jak te "madki" z memów, "bo mi się należy i już", a jak Allegro napisało, że dostawa na jutro, to ma być, bo jak nie to negatyw😉
@Client:102634940 napisał(a):
Przesyłka wróciła do sprzedającego który również jej nie odebrał. Paleta leży na magazynie a sprzedawca odmawia zwrotu bo twierdzi że nie otrzymał zwrotu co dalej ?
Jeśli zgłosiłeś zwrot, to nie jesteś już właścicielem towaru, tylko sprzedawca. To, że nie odebrał zwrotu, to jego problem. Pieniądze powinien oddać.
@jabollus tja.... po samych ocenach sprzedawcy widać ,że łatwo nie będzie ,UK daje mu prawo do wstrzymania zwrotu środków do powrotu towar i nic nikt mu nie zrobi .
Witam.
Przy sprzedaży "konsumenckiej" sprzedawca powinien oddać pieniądze i to nie ulega wątpliwości. Ale może się wstrzymać ze zwrotem, do czasu aż towar do niego wróci.
Nabywca wypowiada się dość chaotycznie i trudno jednoznacznie określić chronologię zdarzeń.
Jeśli nabywca "odstąpił od umowy" zanim paleta została nadana, to sprzedawca "ma teoretycznie" problem.
Jeśli natomiast nabywca "odstąpił od umowy" po nadaniu palety, to powinien ją odebrać i zwrócić na swój koszt. A on "anulował odbiór" cokolwiek by to znaczyło.
Teraz paleta gdzieś jest, ale nie u sprzedawcy. Nabywca nie ma dowodu nadania palety. A sprzedawca sobie poczeka aż towar do niego wróci. I jeszcze pytanie zasadnicze: kto pokryje koszt powrotu palety. Allegro w reklamach obiecuje darmowe zwroty, ale sprzedawca (o ile w opisie przedmiotu nie oferuje darmowego odbioru) nie ma najmniejszego obowiązku pokrywać kosztów odbioru towaru w przypadku "odstąpienia od umowy".
A wystarczyło zapoznać się z ofertą, dokonać zakupu, odebrać towar i sprawdzić jaki jest.
Jakby był taki jak w opisie to sobie zatrzymać, a jak niezgodny z opisem to zgłosić reklamację z powodu "niezgodności przedmiotu z umową" i sobie spokojnie czekać aż sprzedawca na własny koszt i we własnym zakresie sobie odbierze towar.
I tyle. Ale zamiast znać swoje prawa i obowiązki to lepiej wierzyć w reklamy Allegro.
Pozdrawiam. Marek.
@MOJEGRATY5 napisał(a):
Teraz paleta gdzieś jest, ale nie u sprzedawcy.
Zwroty konsumenckie, nieodebrane przez sprzedawców, trafiają do magazynu paczek niedoręczalnych.
@jabollus Tyle tylko że ja mam wątpliwości jaki ma status prawny przesyłka, gdy nabywca jak sam pisze "u kuriera anulował odbiór". Marek.
Przesyłka niedoręczalna, zwrot na adres nadania lub na ustalony w umowie adres do zwrotów.
A i nie ma czegoś takiego jak anulowanie odbioru u kuriera, po prostu odmawia się odbioru.
@MOJEGRATY5 napisał(a):
mam wątpliwości jaki ma status prawny przesyłka, gdy nabywca jak sam pisze "u kuriera anulował odbiór"
Kurier przywiózł paczkę, a on odmówił odbioru - zakładam, że tak było.