anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

niedostarczony towar a sprzedający nie chce zwrócić wpłaty

505974241
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry.  Czwarty tydzień czekam na przesyłkę ze szkłami kontaktowymi .Sprzedający złożył reklamację na poczcie jednak nie chce przyjądz do wiadomości iż  odstępuje od umowy ponieważ szkła musiałam kupić stacjonarnie bo czas na wymianę starych minął. Złożyłam oświadczenie o odstąpieniu od umowy ale Allegro twierdzi że sprzedający może sie wstrzymać ze zwrotem wpłaty do czasu otrzymania zwrotu towaru. Tego którego ja nie otrzymałam...... i mam czekać na rozpatrzenie reklamacji.  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

mdrogeria
#21 Demiurg#

@505974241 tak , zapis w UK jest jasny i zrozumiały ,,sprzedający może się wstrzymać ze zwrotem wpłaty do czasu otrzymania zwrotu towaru. ,,

oznacz moderatorów

505974241
#8 Zapaleniec#

Ciekawe... jak mogę zwrócić towar którego nigdy nie miałam

Może jakaś wskazówka?

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@505974241  wskazówka : cierpliwość

Poczta z reguły do 30 dni rozpatruje reklamacje i wówczas

1) albo znajdzie sie paczka i zostanie do Ciebie doręczona ( obstawiam że to był list alegro) i wówczas bedziesz mogła odeśłac towar

2) albo paczka sie nie znajdzie - sprzedający otrzyma decyzje o odszkodowaniu i zwróci Ci pieniądze

 

Niestety z listami allegro zaginiecie i długie doręczenia to dośc popularne zjawisko chociaż w przypadku kazdej przesyłki coś sie moze wydarzyć

oznacz moderatorów

505974241
#8 Zapaleniec#

Czyli rozumiem ze ja mam czekać 30 dni na to aby sprzedawca otrzymał odszkodowanie?

Co na to litera prawa?  Proszę o konkrety najlepiej pracowników Allegro..

Dla mnie jako sprzedającego towar to jest nie do pomyślenia abym odesłała klienta bez towaru i pieniędzy

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@505974241  litera prawa - ustawa o prawach konsumenta co juz wpsominał @mdrogeria 

My kiedyś w takim przypadku zwracaliśmy kupującym wpłaty od razu ( lub wysyłaliśmy towar) lecz nader często okazywało sie że po złożeniu reklamacji przesyłka sie odnajdowała i zostawała doręczona.

80% kupujących nie zwracałó ani oddanej kwoty ani produktu który otrzymali z opóźnieniem

 

Dlatego tez od jakiegoś czasu postaepujemy dokładnie tak samo. Zwracamy środki lub wysyłamy zakup drugi raz dopiero po otrzymaniu odpowiedzi od przewoźnika.

Kupujący w takim przypadku nie ma produktu lub pieniedzy maxymalnie przez 30 dni natomiast sprzedający jeśłi odda wpłate wczesniej a potem paczka sie znajdzie często nie ma ani produktu ani pieniedzu już na zawsze,

 

Dla jasności nie pisze że wszystcy kupujący tak robią i że Ty byś tak zrobiła. Cześc kupujących kontaktowała sie potem i wyjasnieliśmy sprawe do konca . Niemnie ze smutkiem stwierdzam że około 80% kupujacychc zostawało i z kasa i z produktem

oznacz moderatorów

505974241
#8 Zapaleniec#

Niestety to na co się  powołujecie to ustawa o tzw. "zwrocie konsumenckim" który w tym przypadku nie nastąpił ponieważ towar nie został wydany kupującemu ..

Pomijam fakt , że nie wszystkich stać aby w danym momencie ponownie kupić towar... Mnie akurat trafiło że jestem "pod kreska" i musiałam się prosić znajomych o pożyczkę i dużo drożej zapłacić w stacjonarnym sklepie

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@505974241 zakup w internecie nie jest pobraniem towaru z półki i rzuceniem kasy kasjerce jak w sklepie stacjonarnym , jest to ciąg następujących po sobie wielu zdarzeń i trzeba się liczyć z tym , że w którymś momencie może pójść coś nie tak , dopóki przewoźnik nie podejmie decyzji o zaginięciu musisz czekać , mnie również wyleczyli klienci  się z szybkiego oddawania kasy czy ponownego wysyłania w takich przypadkach .

oznacz moderatorów

MikroLITY
#13 Ambasador#

Nie oczekuję od Ciebie zrozumienia, ale ostatnio dwa razy oddałem pieniądze szybciej, paczki "się odnalazły" i zostały dostarczone i... nagle odbiorcy tych paczek mieli problem z ich zwrotem lub ze zwrotem pieniędzy - jedna z osób oddawała ponad 2 miesiące. Oczywiście prosiłem, aby po zwrocie pieniędzy paczek nie odbierali.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@505974241 gdyby było jak pisze @Client:116507413 to ci sprzedawcy już co miesiąc by sobie kupowali nowego maybacha z kasy za obracanie tymi środkami z towaru oczywiście  zakładając że mają deal z pocztą i gubi się wystarczająco dużo paczek. 

 

Masz tu odpowiedź uokiku odnośnie takiej sytuacji tj zaginięcia paczki i czekania na odpowiedź reklamacyjną przewoźnika

 

Dzień dobry,

sprzedana rzecz powinna zostać wydana niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od daty zawarcia umowy – chyba że w umowie uzgodniono inaczej.

Jeżeli jedna ze stron dopuszcza się zwłoki w wykonaniu zobowiązania z umowy wzajemnej, druga strona może wyznaczyć jej odpowiedni dodatkowy termin do wykonania z zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu będzie uprawniona do odstąpienia od umowy. 

W związku z powyższym w przedmiotowej sprawie, jeżeli upłynął termin określony w umowie do wydania zamówionej rzeczy, to winien Pan wyznaczyć przedsiębiorcy dodatkowy termin do wydania zamówionego towaru pod rygorem odstąpienia od umowy. Przedmiotowe pismo należy wysłać na adres siedziby przedsiębiorcy listem poleconym, a jego kopię zachować w domowym archiwum. 

W razie dalszej ewentualnej zwłoki dłużnika będzie mógł Pan odstąpić od przedmiotowej umowy, a także wyznaczyć przedsiębiorcy termin do zwrotu wpłaconej kwoty pod rygorem skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego. Przedmiotowe pismo również należy wysłać na adres siedziby przedsiębiorcy listem poleconym, a jego kopię zachować w domowym archiwum. 

W razie dalszej ewentualnej zwłoki dłużnika będzie mógł Pan wystąpić z pozwem o zapłatę do sądu lub zwrócić się z wnioskiem o pomoc do powiatowego/miejskiego rzecznika konsumentów właściwego ze względu na Pana zamieszkanie (dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php) celem podjęcia próby pogodzenia stron sporu konsumenckiego lub też pomocy w dalszym prowadzeniu sprawy.

---

Paweł C.

Konsumenckie Centrum E-porad

 

 

oznacz moderatorów