Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Czwarty tydzień czekam na przesyłkę ze szkłami kontaktowymi .Sprzedający złożył reklamację na poczcie jednak nie chce przyjądz do wiadomości iż odstępuje od umowy ponieważ szkła musiałam kupić stacjonarnie bo czas na wymianę starych minął. Złożyłam oświadczenie o odstąpieniu od umowy ale Allegro twierdzi że sprzedający może sie wstrzymać ze zwrotem wpłaty do czasu otrzymania zwrotu towaru. Tego którego ja nie otrzymałam...... i mam czekać na rozpatrzenie reklamacji. @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@505974241 tak , zapis w UK jest jasny i zrozumiały ,,sprzedający może się wstrzymać ze zwrotem wpłaty do czasu otrzymania zwrotu towaru. ,,
Ciekawe... jak mogę zwrócić towar którego nigdy nie miałam
Może jakaś wskazówka?
@505974241 wskazówka : cierpliwość
Poczta z reguły do 30 dni rozpatruje reklamacje i wówczas
1) albo znajdzie sie paczka i zostanie do Ciebie doręczona ( obstawiam że to był list alegro) i wówczas bedziesz mogła odeśłac towar
2) albo paczka sie nie znajdzie - sprzedający otrzyma decyzje o odszkodowaniu i zwróci Ci pieniądze
Niestety z listami allegro zaginiecie i długie doręczenia to dośc popularne zjawisko chociaż w przypadku kazdej przesyłki coś sie moze wydarzyć
Czyli rozumiem ze ja mam czekać 30 dni na to aby sprzedawca otrzymał odszkodowanie?
Co na to litera prawa? Proszę o konkrety najlepiej pracowników Allegro..
Dla mnie jako sprzedającego towar to jest nie do pomyślenia abym odesłała klienta bez towaru i pieniędzy
@505974241 litera prawa - ustawa o prawach konsumenta co juz wpsominał @mdrogeria
My kiedyś w takim przypadku zwracaliśmy kupującym wpłaty od razu ( lub wysyłaliśmy towar) lecz nader często okazywało sie że po złożeniu reklamacji przesyłka sie odnajdowała i zostawała doręczona.
80% kupujących nie zwracałó ani oddanej kwoty ani produktu który otrzymali z opóźnieniem
Dlatego tez od jakiegoś czasu postaepujemy dokładnie tak samo. Zwracamy środki lub wysyłamy zakup drugi raz dopiero po otrzymaniu odpowiedzi od przewoźnika.
Kupujący w takim przypadku nie ma produktu lub pieniedzy maxymalnie przez 30 dni natomiast sprzedający jeśłi odda wpłate wczesniej a potem paczka sie znajdzie często nie ma ani produktu ani pieniedzu już na zawsze,
Dla jasności nie pisze że wszystcy kupujący tak robią i że Ty byś tak zrobiła. Cześc kupujących kontaktowała sie potem i wyjasnieliśmy sprawe do konca . Niemnie ze smutkiem stwierdzam że około 80% kupujacychc zostawało i z kasa i z produktem
Niestety to na co się powołujecie to ustawa o tzw. "zwrocie konsumenckim" który w tym przypadku nie nastąpił ponieważ towar nie został wydany kupującemu ..
Pomijam fakt , że nie wszystkich stać aby w danym momencie ponownie kupić towar... Mnie akurat trafiło że jestem "pod kreska" i musiałam się prosić znajomych o pożyczkę i dużo drożej zapłacić w stacjonarnym sklepie
@505974241 zakup w internecie nie jest pobraniem towaru z półki i rzuceniem kasy kasjerce jak w sklepie stacjonarnym , jest to ciąg następujących po sobie wielu zdarzeń i trzeba się liczyć z tym , że w którymś momencie może pójść coś nie tak , dopóki przewoźnik nie podejmie decyzji o zaginięciu musisz czekać , mnie również wyleczyli klienci się z szybkiego oddawania kasy czy ponownego wysyłania w takich przypadkach .
Nie oczekuję od Ciebie zrozumienia, ale ostatnio dwa razy oddałem pieniądze szybciej, paczki "się odnalazły" i zostały dostarczone i... nagle odbiorcy tych paczek mieli problem z ich zwrotem lub ze zwrotem pieniędzy - jedna z osób oddawała ponad 2 miesiące. Oczywiście prosiłem, aby po zwrocie pieniędzy paczek nie odbierali.
@505974241 gdyby było jak pisze @Client:116507413 to ci sprzedawcy już co miesiąc by sobie kupowali nowego maybacha z kasy za obracanie tymi środkami z towaru oczywiście zakładając że mają deal z pocztą i gubi się wystarczająco dużo paczek.
Masz tu odpowiedź uokiku odnośnie takiej sytuacji tj zaginięcia paczki i czekania na odpowiedź reklamacyjną przewoźnika
Dzień dobry,
sprzedana rzecz powinna zostać wydana niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od daty zawarcia umowy – chyba że w umowie uzgodniono inaczej.
Jeżeli jedna ze stron dopuszcza się zwłoki w wykonaniu zobowiązania z umowy wzajemnej, druga strona może wyznaczyć jej odpowiedni dodatkowy termin do wykonania z zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu będzie uprawniona do odstąpienia od umowy.
W związku z powyższym w przedmiotowej sprawie, jeżeli upłynął termin określony w umowie do wydania zamówionej rzeczy, to winien Pan wyznaczyć przedsiębiorcy dodatkowy termin do wydania zamówionego towaru pod rygorem odstąpienia od umowy. Przedmiotowe pismo należy wysłać na adres siedziby przedsiębiorcy listem poleconym, a jego kopię zachować w domowym archiwum.
W razie dalszej ewentualnej zwłoki dłużnika będzie mógł Pan odstąpić od przedmiotowej umowy, a także wyznaczyć przedsiębiorcy termin do zwrotu wpłaconej kwoty pod rygorem skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego. Przedmiotowe pismo również należy wysłać na adres siedziby przedsiębiorcy listem poleconym, a jego kopię zachować w domowym archiwum.
W razie dalszej ewentualnej zwłoki dłużnika będzie mógł Pan wystąpić z pozwem o zapłatę do sądu lub zwrócić się z wnioskiem o pomoc do powiatowego/miejskiego rzecznika konsumentów właściwego ze względu na Pana zamieszkanie (dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php) celem podjęcia próby pogodzenia stron sporu konsumenckiego lub też pomocy w dalszym prowadzeniu sprawy.
Paweł C.
Konsumenckie Centrum E-porad