anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nieuczciwy sprzedawca - czarna lista

MAMY ROZWIĄZANIE!
SzilaKK
#9 Pomysłodawca#

W listopadzie zeszłego roku zakupiłam szafkę łazienkową od pewnego użytkownika. Szafka przyszła w stanie fatalnym- poobijana, na cięciach zwykła płyta osb bez zabezpieczenia przed wilgocią, wyglądała zupełnie inaczej niż na zdjęciach i w opisie. Zgłosiłam reklamacje, odesłałam szafkę i otrzymałam zwrot środków. Wystawiłam opinię i oceniłam produkt na 1 gwiazdkę, a koszt wysyłki i obsługę na max. Sprzedający wydzwania do mnie- po 8 miesiącach, żebym usunęła ocenę bo inaczej mnie wpisze na "czarną listę" którą widzą także inni użytkownicy Allegro.  Pomijając, że to jakiś absurd to uważam tego sprzedawcę za nieuczciwego i nie widze sensu anulowania komentarza w którym napisałam prawdę, a nawet chętnie edytowałabym tą ocenę i zmieniła ocenę obsługi na 1 gwiazdkę, bo to jest śmieszne że dzwonią do klientów i straszą jakąś czarną listą. Można gdzieś zgłosić takie zachowanie sprzedawcy?

 

 

oznacz moderatorów
33 ODPOWIEDZI 33
Ziolko39
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów
vonNogay
#16 Inspirator#

Możesz mu odpisać, że jest w Polsce takie brzydkie powiedzenie "nie strasz, nie strasz". Czarnej listy sprzedającego nie widzą inni użytkownicy allegro, a nawet jeśli się podzieli z kimś Twoim nickiem to nikt inny nie umieści Cię na swojej czarnej liście, bo można tam dodać tylko takiego użytkownika, który coś od nas kupował. 

oznacz moderatorów
Client:96810784
#13 Ambasador#

Zwróciłaś produkt- czyli w świetle prawa transakcja nie miała miejsca. W takim wypadku Allegro automatycznie powinno ograniczyć możliwość dodawania komentarzy zamiast proszenia się przez sprzedawcę, żeby złośliwy kupujący go usunął.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Przeczytaj dobrze, dostała towar niezgodny z opisem, za towar 1* i po max za obsługę i koszty wysyłki, więc czego nie powinna oceniać? Powinna i to bardzo dobrze zrobiła, napisz do Allegro na sprzedającego.

oznacz moderatorów
Client:96810784
#13 Ambasador#

Przeczytaj ze zrozumieniem a dopiero później odpowiadaj.

oznacz moderatorów
SzilaKK
#9 Pomysłodawca#

Napisałam, niestety był to kontakt telefoniczny wiec bez dowodu nic nie zrobią. Potwierdzili natomiast że jedyne co może w tej sytuacji zrobić sprzedający to zablokować mi kolejne zakupy u nich, co w tej sytuacji absolutnie mi nie przeszkadza. 

oznacz moderatorów
SzilaKK
#9 Pomysłodawca#

Został wystawiony rachunek więc transakcja miała miejsce w świetle prawa. To że później została wystawiona korekta rachunku i zwrot pieniędzy nie cofa dokonania transakcji. 
komentarze są po to żeby osoby zainteresowane towarem danego sprzedawcy mogły przeczytać recenzje tych towarów od osób które już dokonały zakupu. W moim komentarzu nie było absolutnie nic złośliwego. Napisałam jedynie że produkt jest słabej jakości, a ponad to przyszedł uszkodzony, ale obsluga klienta jest bardzo na plus bo nie było problemu ze zwrotem. Nie widzę powodu dla którego miałabym nie mieć zdania na temat produktu który otrzymałam. Natomiast zachowanie sprzedającego który wydzwania do ludzi i im grozi jakaś czarna lista uważam za żenujące. Pomijam, Że od transakcji minęło osiem miesięcy a komentarz można edytować przez 90 dni o czym sprzedający powinien doskonale wiedzieć.

oznacz moderatorów
Client:96810784
#13 Ambasador#

"Odstąpienie od umowy" jak sama nazwa wskazuje oznacza, że transakcję uważa się za niezawartą. Chyba, że masz więcej wartą wiedzę niż UOKIK?

oznacz moderatorów
SzilaKK
#9 Pomysłodawca#

Tylko że ja nie odstąpiłam od umowy, A Złożyłam reklamację na wadliwy towar który kazano mi odesłać .Nie składałam żadnego dokumentu odstąpienia od umowy. 

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

czy ty znasz przepisy?

umowy nie ma

a może sprzedawca ma ci ponownie wysłać towar i zażądać zapłaty?

bo jak twierdzisz umowa dalej obowiązuje?

oznacz moderatorów
SzilaKK
#9 Pomysłodawca#

Nie jesteśmy na Ty to po pierwsze. Po 2 ja akurat znam przepisy i faktura która weszła do obiegu prawnego nie znika. Dlatego wystawia sie korektę a nie anulowanie. Nie ma czegoś takiego jak usunięcie transakcji. Transakcja była i komentarz tez.
trzeba czytać ze zrozumieniem nie napisałam nigdzie że umowa obowiązuje napisałam że Była. Bo transakcja była i zwrot towaru nie usuwa tego że była i mam prawo do komentarza.

Post dotyczył komentarza i reakcji sprzedawcy a nie zachęty do dyskusji o prawie w Polsce. 
Dobranoc

oznacz moderatorów
Client:96810784
#13 Ambasador#

Skoro szanowna pani wszystko wie to po co zakłada wątki?

oznacz moderatorów
SzilaKK
#9 Pomysłodawca#

Nigdzie nie napisałam że wiem wszystko, napisałam że znam przepisy dotyczące zawierania umów sprzedaży i faktur. Pytanie dotyczyło działań Allegro w takim przypadku, bo pierwszy raz mnie coś takiego spotkało.  Trzeba czytać ze zrozumieniem.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@SzilaKK 
Napisałaś m.in.: 
"Zgłosiłam reklamacje, odesłałam szafkę i otrzymałam zwrot środków."

"nie było problemu ze zwrotem."
"uważam tego sprzedawcę za nieuczciwego"

W tej sytuacji wpisanie Cię na listę nieaktywnych kupujących byłoby chyba najłagodniejszym sposobem potraktowania przez sprzedawcę.


*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
SzilaKK
#9 Pomysłodawca#

Napisałam ze uważam za nieuczciwego bo dzwoni po klientach i straszy nie wiadomo czym, nie był to komentarz jaki otrzymał sprzedawca. Trzeba czytać ze zrozumieniem.

Poza tym jeżeli uważam sprzedawce za nieuczciwego to mam prawo to skomentować, bo po to są komentarze, a nie że sprzedawca ma mnie "traktować" bo mu się komentarz nie podoba. Trzeba było sprzedawać nieuszkodzony towar, zgodny z opisem to nie byłoby problemu.

Przez miesiąc miałam zablokowane środki, bo musiałam złożyć reklamacje, odesłać towar i poczekać na zwrot. Straciłam czas, a szafki nie miałam. Nie z mojej winy, bo to nie kwestia, że się rozmyśliłam tylko towar był inny niż na zdjęciach i w opisie. za to ma być winiony kupujący? z jakiej racji?

oznacz moderatorów
Client:96810784
#13 Ambasador#

Nie, nie możesz sobie cokolwiek uważać i wypisywać bo odpowiadasz prawnie za każdą zamieszczoną przez siebie wypowiedź i ocenę.

oznacz moderatorów
SzilaKK
#9 Pomysłodawca#

Sprzedawca odpowiada za sprzedawany przez siebie towar, a nie ja. Nie uważam "cokolwiek" tylko stwierdzam fakty. Mam zdjęcia tej szafki i dowód jak wyglądała. Mam screeny że do mnie dzwonił i numer telefonu który można znaleźć w jego danych kontaktowych. Rozmowy niestety nie nagrałam bo się nie spodziewałam że ktoś jest aż tak bezczelny. Nikogo nie oczerniłam i nie napisałam nawet nazwy tego sprzedawcy, żeby mnie o to nikt nie oskarżał.

oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#

@A3dam wyrwałeś z kontekstu kilka określeń i na tej podstawie oceniłeś kupującą, no brawo, dobrze że jeszcze jakimś paragrafem z amatorską interpretacją nie przywaliłeś jej po glowie 😂

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@Agent051 
na tej podstawie oceniłeś kupującą

Oceniłem sytuację - nie Kupującą.
Powinieneś wiedzieć, że publiczne "uważanie za nieuczciwego" może kosztować znacznie więcej niż tylko wpisanie na listę MNK.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów