anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nieudany zwrot do sprzedawcy - odmowa przyjęcia paczki

Client:49710449
#7 Wielbiciel#

Skorzystałem z usług DPD, aby zwrócić sprzedawcy na Allegro kabinę prysznicową typu "walk-in" w paczce, która nie była rozpakowywana i znajdowała się w oryginalnym kartonie, z plombami. Niestety, sprzedawca odmówił przyjęcia paczki, twierdząc w rozmowie telefonicznej, że paczka była w tragicznym stanie. Powiedział, że karton paczki był dosłownie rozerwany, a listwy mocujące zostały wygięte. Sprzedawca poinformował mnie również, że kurier odmówił sporządzenia protokołu szkody, i obecnie paczka jest w drodze powrotnej do mnie. Warto dodać, że paczka została ubezpieczona na kwotę wartości kabiny.

Chciałbym dowiedzieć się, jak mogę wyjść z tej sytuacji? Przypuszczam (oczywiście dopóki paczka nie trafi do mnie jest to jedynie domniemanie) że sprzedawca może również kłamać, aby uniknąć przyjęcia zwrotu, ponieważ zamawiał kabinę bezpośrednio od producenta i początkowo prosił mnie o zwrot na jego adres, czego kategorycznie odmówiłem.

Obecnie istnieją dwa scenariusze:

Paczka rzeczywiście została uszkodzona przez DPD, a towar wewnątrz również doznał uszkodzeń (chociaż nurtuje mnie, jak sprzedawca mógł to stwierdzić bez otwierania paczki, zwłaszcza że była ona zaplombowana i zabezpieczona taśmą do spinania palet i dlaczego nie ma sporządzonego protokółu szkody).

Paczka albo w ogóle nie została uszkodzona, albo widoczne są jedynie standardowe ślady "zużycia" wynikające z transportu takiej paczki, ale sprzedawca twierdzi, że jeśli jest naderwany kawałek kartonu, nie przyjmie zwrotu.
Jeśli kurier przyjedzie z paczką i nie będzie widocznych żadnych uszkodzeń na paczce to jak miałbym się dogadać ze sprzedającym? Koszt wysyłki wyniósł 170 zł, a obecnie te pieniądze przepadły. Nie mam zamiaru wysyłać paczki do sprzedawcy co chwilę, zwłaszcza że istnieje ryzyko, że nie zostanie ona odebrana, a ja nie otrzymam zwrotu kosztów za transport.

Proszę o poradę w tej sprawie. Jakie są moje możliwości i jak powinienem postępować? Zależy mi na rozwiązaniu tej sytuacji w jak najbardziej korzystny sposób.

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

az1rael
#21 Demiurg#

Zobaczymy w jakim stanie paczka wróci.

1 za zwrot odpowiada kupujacy  tj koszt zwrotu, spakowanie zwrotu, stan w jakim zwrot wrócił do sprzedawcy

2 kurier rzeczywiście mógł odmowić sporządzenia protokołu z tekstem sporządzisz elektronicznie na stronie dpd

3 masz ubezpieczenie to jak wroci rozwalone to wystąp o wypłatę

oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

170zł za paczke to lepiej było to na palecie wysłać, przypuszczam, że byłoby kilka złotych taniej i duzo bezpieczniej

Wg mnie sprzedawca nie mial prawa odmówic przyjecia paczki i powinien zwrócic Ci poniesione koszta. Paczke należało przyjąć i sporządzić ewentualny protokół szkody 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Mógł przyjąć i zwrócić 1pln za gruntownie rozwaloną kabinę dopiero by się kupujący ucieszył? 

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@Client:49710449 Może być jeszcze trzeci scenariusz ,sprzedawca wysyłając Ci paczkę był świadomy że kabina ma jakieś uszkodzenia i nie musiał paczki otwierać by to stwierdzić . Wolał nie przyjąć takiego zwrotu abyś to Ty dochodził się z kurierem w sprawie reklamacji . 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Client:49710449  jesli prawidłowo odstąpileś od umowy i paczka została wyslana pod prawidlowy adres zwrotów sprzedawca NIE MIAL PRAWA odmówić przyjecia paczki.

Oczywiście jeśli paczka była uszkodzona powinien ją przyjąć i spisac protokól szkody ( standardowo lub elektronicznie) . Po spisaniu protokołu powinien zwórcić Ci tyle ile kabina była warta w stanie w jakim do niego dotarła oraz przekazać protokół szkody.

Na podstawie protokołu szkody reszty powinieneś dochodzic od przewoźnika.

Tak to powinno wygladać.

I moim zdaniem KARDYNALNYM BŁĘDEM SPRZEDAWCY jako profesjonalisty była odmowa przyjęcia paczki.

I choc ja osobiście robie to bardzo rzadko ale w tej sytuacji proponuje:

1) założyć dyskusje z tematem : brak zwrotu wpłaty po zwrocie produktu

2) w dyskusji przedstawić zdjęcie paczki lub tracking a zdnotacją ze sprzedający odmówił przyjęcia.

3) wezwać w dyskusji sprzedającego do odbioru swojego produktu na własny koszt ( odebrać na Twój koszt już mógł)

4) wezwać w dyskusji sprzedającego do zwrotu środków za produkt

5) jeśli sprzedający tego nie uczyni po 14 dniach wystąpić do allegro protect

Jak mówie robie to bardzo rzadko ale w tym przypadku odmowa przyjęcia paczki była ze strony sprzedającego wyjątkowo nieprofesjonalna. Dlatego też mam takie a nie inne zdanie.

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

Jeszcze zależy czy sprzedający jest firmą czy osoba prywatna. jak firma to Likos dobrze napisał.

oznacz moderatorów

Client:49710449
#7 Wielbiciel#

Zrobiłem tak jak zaproponowałeś. Obecnie sytuacja przedstawia się następująco: w sporze sprzedający twierdzi, że kurier odmówił sporządzenia protokołu szkody i nie zezwolił na otwarcie paczki w jego obecności. Dodatkowo, wcześniej sprzedawca stwierdził że paczka została "masakrycznie" uszkodzona wraz z zawartością, jednak teraz twierdzi, że widoczne były jedynie zewnętrzne uszkodzenia paczki. Sprzedający przenosi odpowiedzialność na firmę kurierską DPD i sugeruje, że to z nimi powinienem rozwiązywać tę kwestię bo on paczki nie przyjął i cytując " niestety, ale nasza firma nie odbierze przesyłki na swój koszt, ani nie przyjmie towaru". Zobaczymy jak sytuacja będzie się rozwijać.

 

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Jak to na swój koszt? Wysłałeś im to za pobraniem?

oznacz moderatorów

Client:49710449
#7 Wielbiciel#

Nie, ich wypowiedź odnosiła się do tego że nie odebrali mojego zwrotu, obciążyli mnie kosztami transportu (nie odbierając paczki) to teraz domagałem się aby na swój koszt załatwili transport i zabrali paczkę ode mnie.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

jak wróci złóż reklamację w dpd oprócz roszczenia do sprzedawcy z któregoś coś wywalczysz więc bez spiny a że to trwa to trzeba zadziałać szybko

oznacz moderatorów

Client:49710449
#7 Wielbiciel#

Właśnie dzisiaj paczka wróciła do mnie, w obecności kuriera otworzyliśmy paczkę i... nic. Wszystko w stanie nienaruszonym tak jak było oryginalnie zapakowane przez producenta. Wykonałem szczegółowe zdjęcia zawartości paczki i przesłałem na czacie dodatkowo prosząc o pomoc allegro w rozwiązaniu sporu.

Sprzedawca nie widzi problemu z tym że paczki nie odebrał bo "ponieważ do nasz przesyłka dotarła w uszkodzonym opakowaniu, a kurier nie pozwolił rozpakować przesyłki, aby ją sprawdzić i w razie uszkodzeń spisać protokół", a jak widać paczka przejechała trasę w obie strony i nic jej się nie stało.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Opisz sprawę w dyskusji i zażądaj odbioru towaru, a co an to Allegro ? czy ten zakup był ze Smartem ? Nie jest możliwe żeby kurier odmówił spisania protokołu.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

odmawiają z tekstem cyt protokół sobie państwo sporządzą sami na stronie przewoźnika

oznacz moderatorów