Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Skorzystałem z usług DPD, aby zwrócić sprzedawcy na Allegro kabinę prysznicową typu "walk-in" w paczce, która nie była rozpakowywana i znajdowała się w oryginalnym kartonie, z plombami. Niestety, sprzedawca odmówił przyjęcia paczki, twierdząc w rozmowie telefonicznej, że paczka była w tragicznym stanie. Powiedział, że karton paczki był dosłownie rozerwany, a listwy mocujące zostały wygięte. Sprzedawca poinformował mnie również, że kurier odmówił sporządzenia protokołu szkody, i obecnie paczka jest w drodze powrotnej do mnie. Warto dodać, że paczka została ubezpieczona na kwotę wartości kabiny.
Chciałbym dowiedzieć się, jak mogę wyjść z tej sytuacji? Przypuszczam (oczywiście dopóki paczka nie trafi do mnie jest to jedynie domniemanie) że sprzedawca może również kłamać, aby uniknąć przyjęcia zwrotu, ponieważ zamawiał kabinę bezpośrednio od producenta i początkowo prosił mnie o zwrot na jego adres, czego kategorycznie odmówiłem.
Obecnie istnieją dwa scenariusze:
Paczka rzeczywiście została uszkodzona przez DPD, a towar wewnątrz również doznał uszkodzeń (chociaż nurtuje mnie, jak sprzedawca mógł to stwierdzić bez otwierania paczki, zwłaszcza że była ona zaplombowana i zabezpieczona taśmą do spinania palet i dlaczego nie ma sporządzonego protokółu szkody).
Paczka albo w ogóle nie została uszkodzona, albo widoczne są jedynie standardowe ślady "zużycia" wynikające z transportu takiej paczki, ale sprzedawca twierdzi, że jeśli jest naderwany kawałek kartonu, nie przyjmie zwrotu.
Jeśli kurier przyjedzie z paczką i nie będzie widocznych żadnych uszkodzeń na paczce to jak miałbym się dogadać ze sprzedającym? Koszt wysyłki wyniósł 170 zł, a obecnie te pieniądze przepadły. Nie mam zamiaru wysyłać paczki do sprzedawcy co chwilę, zwłaszcza że istnieje ryzyko, że nie zostanie ona odebrana, a ja nie otrzymam zwrotu kosztów za transport.
Proszę o poradę w tej sprawie. Jakie są moje możliwości i jak powinienem postępować? Zależy mi na rozwiązaniu tej sytuacji w jak najbardziej korzystny sposób.
Zobaczymy w jakim stanie paczka wróci.
1 za zwrot odpowiada kupujacy tj koszt zwrotu, spakowanie zwrotu, stan w jakim zwrot wrócił do sprzedawcy
2 kurier rzeczywiście mógł odmowić sporządzenia protokołu z tekstem sporządzisz elektronicznie na stronie dpd
3 masz ubezpieczenie to jak wroci rozwalone to wystąp o wypłatę
170zł za paczke to lepiej było to na palecie wysłać, przypuszczam, że byłoby kilka złotych taniej i duzo bezpieczniej
Wg mnie sprzedawca nie mial prawa odmówic przyjecia paczki i powinien zwrócic Ci poniesione koszta. Paczke należało przyjąć i sporządzić ewentualny protokół szkody
Mógł przyjąć i zwrócić 1pln za gruntownie rozwaloną kabinę dopiero by się kupujący ucieszył?
@Client:49710449 Może być jeszcze trzeci scenariusz ,sprzedawca wysyłając Ci paczkę był świadomy że kabina ma jakieś uszkodzenia i nie musiał paczki otwierać by to stwierdzić . Wolał nie przyjąć takiego zwrotu abyś to Ty dochodził się z kurierem w sprawie reklamacji .
@Client:49710449 jesli prawidłowo odstąpileś od umowy i paczka została wyslana pod prawidlowy adres zwrotów sprzedawca NIE MIAL PRAWA odmówić przyjecia paczki.
Oczywiście jeśli paczka była uszkodzona powinien ją przyjąć i spisac protokól szkody ( standardowo lub elektronicznie) . Po spisaniu protokołu powinien zwórcić Ci tyle ile kabina była warta w stanie w jakim do niego dotarła oraz przekazać protokół szkody.
Na podstawie protokołu szkody reszty powinieneś dochodzic od przewoźnika.
Tak to powinno wygladać.
I moim zdaniem KARDYNALNYM BŁĘDEM SPRZEDAWCY jako profesjonalisty była odmowa przyjęcia paczki.
I choc ja osobiście robie to bardzo rzadko ale w tej sytuacji proponuje:
1) założyć dyskusje z tematem : brak zwrotu wpłaty po zwrocie produktu
2) w dyskusji przedstawić zdjęcie paczki lub tracking a zdnotacją ze sprzedający odmówił przyjęcia.
3) wezwać w dyskusji sprzedającego do odbioru swojego produktu na własny koszt ( odebrać na Twój koszt już mógł)
4) wezwać w dyskusji sprzedającego do zwrotu środków za produkt
5) jeśli sprzedający tego nie uczyni po 14 dniach wystąpić do allegro protect
Jak mówie robie to bardzo rzadko ale w tym przypadku odmowa przyjęcia paczki była ze strony sprzedającego wyjątkowo nieprofesjonalna. Dlatego też mam takie a nie inne zdanie.
Jeszcze zależy czy sprzedający jest firmą czy osoba prywatna. jak firma to Likos dobrze napisał.
Zrobiłem tak jak zaproponowałeś. Obecnie sytuacja przedstawia się następująco: w sporze sprzedający twierdzi, że kurier odmówił sporządzenia protokołu szkody i nie zezwolił na otwarcie paczki w jego obecności. Dodatkowo, wcześniej sprzedawca stwierdził że paczka została "masakrycznie" uszkodzona wraz z zawartością, jednak teraz twierdzi, że widoczne były jedynie zewnętrzne uszkodzenia paczki. Sprzedający przenosi odpowiedzialność na firmę kurierską DPD i sugeruje, że to z nimi powinienem rozwiązywać tę kwestię bo on paczki nie przyjął i cytując " niestety, ale nasza firma nie odbierze przesyłki na swój koszt, ani nie przyjmie towaru". Zobaczymy jak sytuacja będzie się rozwijać.
Jak to na swój koszt? Wysłałeś im to za pobraniem?
Nie, ich wypowiedź odnosiła się do tego że nie odebrali mojego zwrotu, obciążyli mnie kosztami transportu (nie odbierając paczki) to teraz domagałem się aby na swój koszt załatwili transport i zabrali paczkę ode mnie.
jak wróci złóż reklamację w dpd oprócz roszczenia do sprzedawcy z któregoś coś wywalczysz więc bez spiny a że to trwa to trzeba zadziałać szybko
Właśnie dzisiaj paczka wróciła do mnie, w obecności kuriera otworzyliśmy paczkę i... nic. Wszystko w stanie nienaruszonym tak jak było oryginalnie zapakowane przez producenta. Wykonałem szczegółowe zdjęcia zawartości paczki i przesłałem na czacie dodatkowo prosząc o pomoc allegro w rozwiązaniu sporu.
Sprzedawca nie widzi problemu z tym że paczki nie odebrał bo "ponieważ do nasz przesyłka dotarła w uszkodzonym opakowaniu, a kurier nie pozwolił rozpakować przesyłki, aby ją sprawdzić i w razie uszkodzeń spisać protokół", a jak widać paczka przejechała trasę w obie strony i nic jej się nie stało.
Opisz sprawę w dyskusji i zażądaj odbioru towaru, a co an to Allegro ? czy ten zakup był ze Smartem ? Nie jest możliwe żeby kurier odmówił spisania protokołu.
odmawiają z tekstem cyt protokół sobie państwo sporządzą sami na stronie przewoźnika