Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Witam. Rok temu zakupiłam sprzęt do ćwiczeń, steper. Po roku użytkowania, 2 lata gwarancji, zgodnie z jego przeznaczeniem, sprzedawca nie chce uznać reklamacji, ponieważ po serwisie stwierdzono winę użytkownika. Podczas ćwiczeń steper pękł przy spawie. Waga dopuszczalna 110kg a moja waga to 78kg. Jak otrzymać nowy sprzęt lub zwrot pieniędzy skoro sprzedawca uparcie twierdzi, że to moja wina? Po uwzględnieniu reklamacji, koszty przesyłki miały być mi zwrócone. Jeżeli zrezygnuję ze słownej walki to czy sprzedawca musi zwrócić mi uszkodzony sprzęt i kto wtedy pokrywa koszty przesyłki? Pozdrawiam.
@Anix29 reklamację składałaś z tytułu rękojmi czy gwarancji ( tu zasady ustala gwarant i z reguły nie pokrywa kosztów przesyłek ) w Twoim przypadku lepsza by była rękojmia, zwróć się o pomoc do rzecznika konsumenta pomagają bezpłatnie w takich sprawach.
@Anix29 Tak to jest przy zakupach na Allegro. Na pomoc w Dyskusji i Program Ochrony Kupujących możesz liczyć tylko przez 6 miesięcy, podczas gdy rękojmia trwa 2 lata.
Jest jeszcze taka możliwość, o której mało kto wie: napisz tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... i opisz sytuację, prosząc o pomoc Allegro. Sprzedawca otrzyma odpowiedni komunikat, więc być może uwzględni Twoją reklamację. Gdyby tak się nie stało, możesz po 6 miesiącach wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, jednak standardowego wniosku nie wypełnisz. Musisz w tej sprawie napisać tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=6464910c-6c94-4a98-8205-c92e3ce82158&subjectId=460985e0-b...
Pisz przez pierwszy wskazany formularz i ponawiaj korespondencję z Allegro do skutku. Jeżeli skutku nie będzie, pisz do POK.
Daj tu znać, jak Ci Allegro pomogło.
Możesz też skontaktować się z najbliższym rzecznikiem konsumentów, pomagają bezpłatnie.
Przy reklamacji powołuj się na rękojmię, nie na gwarancję, i pisz, że przyczyna wady tkwiła w produkcie od początku - zła jakość materiałów i połączeń.
Dobrze, dziękuję za podpowiedzi i będę działać. Jak coś wskóram to się odezwę. Pozdrawiam serdecznie.
"Przy reklamacji powołuj się na rękojmię, nie na gwarancję, i pisz, że przyczyna wady tkwiła w produkcie od początku - zła jakość materiałów i połączeń."
@Anix29 i pamiętaj, że jeśli minął rok od zakupu to Kupujący ma udowodnić, że wada istniała w chwili wydania towaru.
jak wada mogła być od początku zła jakość materiałów i połączeń to czemu kupujący nie zwrócił towaru gdy go otrzymał tylko po 12 miesiącach ?? według mnie prawidłowo sprzedawaca odrzucił reklamacje i żaden POK tu nie powinien być
Sprzedawca daje 2 lata gwarancji na to, że sprzęt będzie sprawny. Po roku się rozwalił.... co pan sugeruje? Nie rzucałam nim o ścianę tylko ćwiczyłam a jednak przy spawie pękł. Czy to moja wina? Nie! Więc należałoby albo skrócić termin gwarancji, albo wywiązać się i naprawic bądź wymienić sprzęt. Oczywiście najtaniej będzie odrzucić reklamację zwalając winę na użytkownika. Paranoja!
Dziękuję za pomoc. Allegro uznało moją reklamację i zwróciło mi pieniądze. Pozdrawiam.