anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odmowa uznania reklamacji przesyłki

43469269
#7 Wielbiciel#
Zakupiłem monitor z firmy X  i po dwóch dniach musiałem go zwrócić. Sklep dosyć długo rozpatrywał mój zwrot, aż w końcu otrzymałem informację, że posiada on uszkodzoną matrycę i jedynie zwrócą mi 1% wartości towaru ale mogę się ubiegać o odszkodowanie od firmy kurierskiej DPD. Przesłali mi protokół szkody ze zdjęciami, itp. W tym samym dniu złożyłem reklamację. Po kilkunastu dniach dostałem informację zwrotną, że moja reklamacja została negatywnie rozpatrzona, ponieważ została złożona po terminie. Czy mam jeszcze jakieś szanse na odzyskanie pieniędzy, bo obecnie jestem stratny ponad 6 tysięcy złotych, a nie miałem możliwości wcześniej złożyć reklamacji.
oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

az1rael
#21 Demiurg#

To zależy od terminów.

1 podaj datę doreczenia paczki do sprzedawcy po nr listu przewozowego

2 podaj datę przesłania ci protokołu szkody przez sprzedawcę

3 podaj datę zgloszenia reklamacji do przewoźnika

oznacz moderatorów

43469269
#7 Wielbiciel#

1. 2023-05-23 - paczka została doręczona do sprzedawcy 

2. 2023-05-30 - wtedy otrzymałem protokół szkody oraz złożyłem reklamacje 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@43469269 jeśli sklep swoją opieszałością doprowadził do uniemożliwienia uzyskania odszkodowania od przewoźnika domagaj się rekompensaty od tegoż . Masz datę przekazania protokołu szkody , masz datę złożenia wniosku o odszkodowanie oraz odpowiedź przewoźnika ...również z datą .

oznacz moderatorów

43469269
#7 Wielbiciel#

Sklep zasłania się tym iż ma 14 dni na rozpatrzenie zwrotu 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria zglosił reklamację 7dnia od odebrania paczki więc przewoźnika chyba porypało bo termin ustawowy nie został przekroczony. @43469269 ponów reklamcje do przewoźnika prawo przewozowe artykuł o doreczeniu bez wniesienia zastrzeżeń przeczytaj i podaj w reklamacji paragrafy nie przekroczyłeś 7dni na sporządzenie protokolu i wniesienie reklamacji 

oznacz moderatorów

43469269
#7 Wielbiciel#

Cytat z uzasadnienia przewoźnika "Na podstawie dokumentacji reklamacyjnej oraz zapisów z systemu informatycznego DPD Polska
(historia statusowania przesyłki) ustalono, że przesyłka będąca przedmiotem reklamacji została przyjęta
przez adresata bez zastrzeżeń, zaś szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć (tzw. szkodę
niejawną) uprawniony stwierdził po upływie 6 dni od przyjęcia przesyłki "

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

A ustawowo masz 7dni więc potwierdzili że nie przekroczyleś terminu

oznacz moderatorów

43469269
#7 Wielbiciel#

Mógłbyś mi napisać takie odwołanie od reklamacji bo ja niezbyt znam się na tego typu sprawach ? 

oznacz moderatorów

43469269
#7 Wielbiciel#

Uzasadnienie negatywnego rozpatrzenia mojej reklamacji przez przewoźnika:

Zgodnie z art. 87 ust. 6 ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe (Dz.U. Dz.U. 2012
poz. 1529 z późn. zm.; dalej: „Prawo Pocztowe”):
„Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi pocztowej wygasa wskutek przyjęcia przesyłki
pocztowej bez zastrzeżeń, chyba że ubytki lub uszkodzenia przesyłki pocztowej niedające się z zewnątrz
zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i nie później niż po upływie 7 dni od przyjęcia
przesyłki zgłosił operatorowi pocztowemu roszczenie z tego tytułu oraz udowodnił, że ubytki lub
uszkodzenia przesyłki powstały w czasie między przyjęciem przesyłki przez operatora
pocztowego w celu wykonania usługi pocztowej a jej doręczeniem adresatowi”.
Na podstawie dokumentacji reklamacyjnej oraz zapisów z systemu informatycznego DPD Polska
(historia statusowania przesyłki) ustalono, że przesyłka będąca przedmiotem reklamacji została przyjęta
przez adresata bez zastrzeżeń, zaś szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć (tzw. szkodę
niejawną) uprawniony stwierdził po upływie 6 dni od przyjęcia przesyłki.
W tym miejscu podkreślić należy, że DPD Polska ponosi odpowiedzialność za szkody polegające na
utracie, ubytku lub uszkodzeniu przesyłki, zaistniałe w czasie od przyjęcia przesyłki przez operatora
pocztowego do chwili wydania przesyłki adresatowi, tj. wyłącznie w czasie kiedy pieczę nad przesyłką
sprawuje DPD Polska.
Wskazać należy, że ze zgromadzonego w przedmiotowej sprawie materiału dowodowego w żaden
sposób nie wynika, aby szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki przez DPD a jej
wydaniem adresatowi. Zgodnie z zacytowanym powyżej przepisem prawa powszechnego rangi
ustawowej, to uprawnionego (reklamującego) obciąża ciężar dowodu w zakresie udowodnienia, że w
przypadku szkody niejawnej, zgłoszonej po doręczeniu przesyłki, szkoda ta powstała w czasie między
przyjęciem przesyłki przez operatora pocztowego a jej wydaniem adresatowi. W przekonaniu DPD Polska
reklamujący nie udowodnił, że do szkody doszło podczas realizacji usługi pocztowej.
W świetle powyższego, postanowiono jak na wstępie.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@43469269 a na opakowaniu było oznaczenie nie rzucać / ostrożnie szkło lub coś w tym stylu?

oznacz moderatorów

43469269
#7 Wielbiciel#

W takim opakowaniu jakim otrzymałem przesyłkę wysłałem do sprzedawcy. 

oznacz moderatorów

43469269
#7 Wielbiciel#

Było to opakowanie fabryczne Samsung 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A to był zwrot ze Smartem?

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

DPD zawsze odrzuca pierwszą reklamację, musisz się odwołać.

Ewentualnie jak przesyłka była ubezpieczona, wystąp z roszczeniem z tytułu ubezpieczenia (bodajże ubezpiecza ich Uniqa).

oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@az1rael spisać protokół możesz do 7 dni ale dla DPD to nie ma znaczenia. Nawet jak spiszesz go na następny dzień od przyjęcia paczki to i tak odrzucą reklamacje bo nie masz jak udowodnić, że przesyłka przyjechała do Ciebie uszkodzona a nie uszkodziłeś produkt po odbiorze. Pisałem już takie reklamacje kilka razy i wielokrotnie się odwoływałem, nigdy nie zmienili decyzji.

oznacz moderatorów

brakestop
#16 Inspirator#

Walka z DPD to jak kopanie się z koniem na marsie przez okulary VR.

Jak pisali poniżej, DPD zawsze !!!! odrzuca reklamacje.

Jak pisali poniżej, nigdy nie uwzględniają roszczeń.

DPD to firma **piiip**ka.

Zbieraj wszelkie papiery, screeny, wiadomości i do Biura rzecznika Konsumenta.

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów