Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
To zależy od terminów.
1 podaj datę doreczenia paczki do sprzedawcy po nr listu przewozowego
2 podaj datę przesłania ci protokołu szkody przez sprzedawcę
3 podaj datę zgloszenia reklamacji do przewoźnika
1. 2023-05-23 - paczka została doręczona do sprzedawcy
2. 2023-05-30 - wtedy otrzymałem protokół szkody oraz złożyłem reklamacje
@43469269 jeśli sklep swoją opieszałością doprowadził do uniemożliwienia uzyskania odszkodowania od przewoźnika domagaj się rekompensaty od tegoż . Masz datę przekazania protokołu szkody , masz datę złożenia wniosku o odszkodowanie oraz odpowiedź przewoźnika ...również z datą .
Sklep zasłania się tym iż ma 14 dni na rozpatrzenie zwrotu
@mdrogeria zglosił reklamację 7dnia od odebrania paczki więc przewoźnika chyba porypało bo termin ustawowy nie został przekroczony. @43469269 ponów reklamcje do przewoźnika prawo przewozowe artykuł o doreczeniu bez wniesienia zastrzeżeń przeczytaj i podaj w reklamacji paragrafy nie przekroczyłeś 7dni na sporządzenie protokolu i wniesienie reklamacji
Cytat z uzasadnienia przewoźnika "Na podstawie dokumentacji reklamacyjnej oraz zapisów z systemu informatycznego DPD Polska
(historia statusowania przesyłki) ustalono, że przesyłka będąca przedmiotem reklamacji została przyjęta
przez adresata bez zastrzeżeń, zaś szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć (tzw. szkodę
niejawną) uprawniony stwierdził po upływie 6 dni od przyjęcia przesyłki "
A ustawowo masz 7dni więc potwierdzili że nie przekroczyleś terminu
Mógłbyś mi napisać takie odwołanie od reklamacji bo ja niezbyt znam się na tego typu sprawach ?
Uzasadnienie negatywnego rozpatrzenia mojej reklamacji przez przewoźnika:
Zgodnie z art. 87 ust. 6 ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe (Dz.U. Dz.U. 2012
poz. 1529 z późn. zm.; dalej: „Prawo Pocztowe”):
„Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi pocztowej wygasa wskutek przyjęcia przesyłki
pocztowej bez zastrzeżeń, chyba że ubytki lub uszkodzenia przesyłki pocztowej niedające się z zewnątrz
zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i nie później niż po upływie 7 dni od przyjęcia
przesyłki zgłosił operatorowi pocztowemu roszczenie z tego tytułu oraz udowodnił, że ubytki lub
uszkodzenia przesyłki powstały w czasie między przyjęciem przesyłki przez operatora
pocztowego w celu wykonania usługi pocztowej a jej doręczeniem adresatowi”.
Na podstawie dokumentacji reklamacyjnej oraz zapisów z systemu informatycznego DPD Polska
(historia statusowania przesyłki) ustalono, że przesyłka będąca przedmiotem reklamacji została przyjęta
przez adresata bez zastrzeżeń, zaś szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć (tzw. szkodę
niejawną) uprawniony stwierdził po upływie 6 dni od przyjęcia przesyłki.
W tym miejscu podkreślić należy, że DPD Polska ponosi odpowiedzialność za szkody polegające na
utracie, ubytku lub uszkodzeniu przesyłki, zaistniałe w czasie od przyjęcia przesyłki przez operatora
pocztowego do chwili wydania przesyłki adresatowi, tj. wyłącznie w czasie kiedy pieczę nad przesyłką
sprawuje DPD Polska.
Wskazać należy, że ze zgromadzonego w przedmiotowej sprawie materiału dowodowego w żaden
sposób nie wynika, aby szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki przez DPD a jej
wydaniem adresatowi. Zgodnie z zacytowanym powyżej przepisem prawa powszechnego rangi
ustawowej, to uprawnionego (reklamującego) obciąża ciężar dowodu w zakresie udowodnienia, że w
przypadku szkody niejawnej, zgłoszonej po doręczeniu przesyłki, szkoda ta powstała w czasie między
przyjęciem przesyłki przez operatora pocztowego a jej wydaniem adresatowi. W przekonaniu DPD Polska
reklamujący nie udowodnił, że do szkody doszło podczas realizacji usługi pocztowej.
W świetle powyższego, postanowiono jak na wstępie.
@43469269 a na opakowaniu było oznaczenie nie rzucać / ostrożnie szkło lub coś w tym stylu?
W takim opakowaniu jakim otrzymałem przesyłkę wysłałem do sprzedawcy.
Było to opakowanie fabryczne Samsung
A to był zwrot ze Smartem?
DPD zawsze odrzuca pierwszą reklamację, musisz się odwołać.
Ewentualnie jak przesyłka była ubezpieczona, wystąp z roszczeniem z tytułu ubezpieczenia (bodajże ubezpiecza ich Uniqa).
@az1rael spisać protokół możesz do 7 dni ale dla DPD to nie ma znaczenia. Nawet jak spiszesz go na następny dzień od przyjęcia paczki to i tak odrzucą reklamacje bo nie masz jak udowodnić, że przesyłka przyjechała do Ciebie uszkodzona a nie uszkodziłeś produkt po odbiorze. Pisałem już takie reklamacje kilka razy i wielokrotnie się odwoływałem, nigdy nie zmienili decyzji.
Walka z DPD to jak kopanie się z koniem na marsie przez okulary VR.
Jak pisali poniżej, DPD zawsze !!!! odrzuca reklamacje.
Jak pisali poniżej, nigdy nie uwzględniają roszczeń.
DPD to firma **piiip**ka.
Zbieraj wszelkie papiery, screeny, wiadomości i do Biura rzecznika Konsumenta.