Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, zgłosiłam sprzedającemu reklamację produktu (ekspres do kawy), jednak reklamacja została odrzucona, ponieważ wg serwisu producenta przyczyną problemów z działaniem ekspresu jest zablokowany przepływ z powodu kamienia z wody. Sprzedawca żąda zapłaty za naprawę, nie chce tego zrobić za darmo w ramach gwarancji.
Co mogę zrobić? Czy mogę zamiast gwaranacji skorzystać z opcji reklamacji w związku z niezgodnością produktu z umową? Czy to coś da?
Te usterki to standard w expresie, czy to twoja wina? nie wiem, z pewnością wody, więc co teraz zrobić, także nie wiem. Czy to nie obejmuje naprawy reklamacyjnej, napisałeś że na gwarancji więc zażądaj pokazania pkt w niej że nie obejmuje takowej naprawy, Czy może teraz zmienić tytuł reklamacji z gwarancyjnej na niezgodność, przecież jest już po naprawie,
Sprzedający przystąpi do naprawy dopiero po wpłacie żądanej kwoty, ja jeszcze tego nie zapłaciłam.
To łatwa naprawa, oczywiście jak ktoś się na tym zna, Spróbuj wówczas poprzez inna formę, otwórz dyskusję ze sprzedającym i opisz sprawę: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
@JoannaKotus22 A w instrukcji obsługi nie było nic o odkamienianiu i czyszczeniu? Są pewne rzeczy, które nie podlegają gwarancji, bo wynikają z eksploatacji. Jeśli w samochodzie zużyją się klocki hamulcowe albo opony, to też ci tego w ramach gwarancji nie wymienią 🐭
Niekiedy wymienią, zależy od przyczyny, zły przykład.Jeśli w samochodzie zużyją się klocki hamulcowe albo opony
@JoannaKotus22 Odkamienianie ekspresu to czynność eksploatacyjna - robisz to zgodnie instrukcją we własnym zakresie.
Żadna gwarancja nie obejmuje takich rzeczy 🙂
"Co mogę zrobić? Czy mogę zamiast gwaranacji skorzystać z opcji reklamacji w związku z niezgodnością produktu z umową? Czy to coś da?"
Poproś o odesłanie ekspresu i przeprowadź odkamienianie - samemu wyjdzie taniej niż w serwisie.
Składanie jakichkolwiek reklamacji nic nie da bo nie ma tu żadnej niezgodności towaru z umową.
Ja swój ekspres odkamieniam minimum raz w miesiącu, czasem dwa razy.
Pytanie, czy nie doszło do jakiegoś trwałego uszkodzenia. Ja mam strasznie twardą wodę (dla człowieka dobrze, bo to minerały, dla sprzętu bardzo źle) i ekspres muszę odkamieniać dosłownie raz w tygodniu, kiedyś nie odkamieniłem w porę i musiałem cały mechanizm ubijacza wymienić bo się zablokował. Jak kamienia jest bardzo dużo to już bez profesjonalnego czyszczenia może się nie obyć. 😞
@JoannaKotus22 Jeśli zablokowany przepływ z powodu kamienia, to jest to zaniedbanie użytkownika.
@LEW433 @SpeedyGonzalezz Lepszym przykładem byłoby reklamowanie odkurzacza, którego silnik spalił się, bo użytkownik nie opróżniał worka/pojemnika.