Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Sprzedający deklaruje 100 dni na odstąpienie od umowy. Odstąpiłem od niej 99 dnia po czym wysłałem towar poprzez allegro smart powiedzmy że 10 dni później. ( kod inpost ważny 14 dni ). Sprzedający nie chce przyjąć towaru bo w swoim regulaminie ma zapis że maksymalnie 100 dni na odstąpienie umowy ale z dostarczeniem towaru. Czy taki zapis jest zgodny z zasadami allegro? Jest to bardzo mylące ponieważ odstąpienie od umowy to jedno a czas wysyłki to osobna sprawa. Powinno byc 100 dni + 14 wysyłka i tak system przyjął zwrot. Sprzedający odrzuca powołując się na regulamin.
@booras123 zgodnie z prawem masz 14 dni na odstąpienie od umowy i 14 dni na odesłanie towaru. W tym przypadku skorzystałeś z oferty sprzedającego który oferuje 100 dni na zwrot i obowiązują jego zasady a nie zasady allegro.
@booras123 jeśli masz 100 dni na odstąpienie to masz 100 dni na odstąpienie, jeśli prawidłowo został sprzedawca powiadomiony to odstąpienie jest ważne 🙂
a ma w regulaminie że jest do liczone z dostawą ???
@kostas11 coś ci się pomyliło, to 100 dni na zwrot wykracza poza prawa konsumenta, które obowiązują tylko w przypadku ustawowych 14 dni. W takim przypadku sprzedawca może ustalać warunki zwrotu jak chce, nie musi dawać dodatkowych dni na zwrot. Musi się tylko trzymać prawa w przypadku zwrotów do 14 dni, reszta to wolna amerykanka. Sprzedawcy taki wydłużony termin zwrotu wykorzystują często przy sprzedaży ubrań, bo wtedy mogą sobie legalnie zapisać w regulaminie, ze produkty zwracane powyżej 14 dni muszą mieć np. metki.
@Agent051 masz rację ale skoro był dostępny formularz to odstąpienie jest ważne, dlatego dopytałem jaki był zapis w regulaminie ?
Założyciel wątku napisał : Sprzedający nie chce przyjąć towaru bo w swoim regulaminie ma zapis że maksymalnie 100 dni na odstąpienie umowy ale z dostarczeniem towaru.
@kostas11 kupujący odstąpił w 99 dniu od zakupu, miał na to 100 dni więc formularz był jeszcze dostępny. Nie wiemy czy sprzedający określił czas na wysyłkę, ale raczej nie skoro nie przyjął zwrotu.
Edit: byl zapis ze 100 dni z dostarczeniem towaru.
Jest taki zapis w informacji o sprzedającym
@booras123 Odpowiadają ci tu sprzedający, więc nie spodziewaj się pomocy tylko będą robić wszystko żebyś nie otworzył dyskusji, boją się jej jak diabeł święconej wody, otwieraj masz do tego prawo, skoro sprzedajacy nie chce uznać tego co sam napisał.
@LEW433 dyskusja, to pryszcz w porównaniu ze stratami jakie powodują zwroty np. ubrań, po ponad 100 dniach używania 😂
@Agent051 Jestem zdziwiony po co sprzedajacy udostępnia taki zapis w ofercie, nie mnie to oceniać ale skoro ma go to musi się do tego stosować.🙂
@LEW433 przecież sprzedający się zastosował do swojego zapisu, to kupujący wymyślił sobie swój regulamin 😂
Sprzedający deklaruje 100 dni na odstąpienie od umowy.😁
@LEW433 tak odpowiadają tu sprzedawcy i co to ma do znaczenia prawo jest jednakowe dla wszystkich 😉 jak by jeden z drugim poczytał UK, KC, PP nie było by tu co robić 😄
skoro sprzedajacy nie chce uznać tego co sam napisał.
Czekałem na odpowiedź autora wątku co by nie robić śmietnika 😄
"100 dni od momentu otrzymania przesyłki przez klienta do momentu otrzymania przesyłki przez sklep"
I tyle w temacie !!!
Jak byś kolego zauważył na początku byłem po stronie kupującego, bo gdyby sprzedawca nie miał jasno określonej zasady w regulaminie i by było że ma 100 dni na odstąpienie to mógł by w ciągu kolejnych 100 dni odesłać, ale się myliłem i rację ma sprzedawca 😄
@booras123 Czy w zakładce O SPRZEDAJĄCYM lub w mailu po zakupie był podany jakiś regulamin?
@booras123 Obrazków nie widzimy - musi je zatwierdzić moderacja.
@booras123 Ustawodawca jasno określił minimalne ramy czasowe na odstąpoenie od umowy natomiast sprzedawca może je modyfikować tylko z korzyścia dla konsumenta . Korzystając lepszych warunków jakie udostępnił Ci sprzedawca rezygnujesz z przysługujących Ci zapisów w UK. , a akceptujesz zapisy sprzedawcy .
@booras123 Jeżeli był zapis w ofercie że masz 100dni na odstąpienie to musi być to obowiązujące. Masz dyskusję i tam opisz swoją sytuacje z pewnością przyjmie zwrot: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa