Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Sprzedający deklaruje 100 dni na odstąpienie od umowy. Odstąpiłem od niej 99 dnia po czym wysłałem towar poprzez allegro smart powiedzmy że 10 dni później. ( kod inpost ważny 14 dni ). Sprzedający nie chce przyjąć towaru bo w swoim regulaminie ma zapis że maksymalnie 100 dni na odstąpienie umowy ale z dostarczeniem towaru. Czy taki zapis jest zgodny z zasadami allegro? Jest to bardzo mylące ponieważ odstąpienie od umowy to jedno a czas wysyłki to osobna sprawa. Powinno byc 100 dni + 14 wysyłka i tak system przyjął zwrot. Sprzedający odrzuca powołując się na regulamin.
I wtedy wkroczył specjalista od odstąpień...
@Kaliope_Brzeg żeby tylko od odstąpień 😂 czekam kiedy ten specjalista popełni jakieś dzieło wiekopomne ze zbiorem dobrych rad dla sprzedających i kupujących.
@Kaliope_Brzeg będziesz miała bestseller 😂
A tytułem owego wiekopomnego bestsellera będzie:
"The best buyer vs. The best seller".
Autor okryje się sławą, Kama będzie bogata, a wszystkim innym skoczy gul. 😃
@booras123 jeśli deklaracja sprzedającego była : 100 dni na odstąpienie od umowy to moim zdaniem Ty masz racje.
1)Najistotniejsza sprawą w odstąpieniu od umowy jest ZŁOŻENIE OŚWIADCZENIA o odstąpieniu w dopuszczalnym przez sprzedawce teminie. I to zrobiłeś
2) po złożeniu oświadczenia umowa zostaje uznana za niezawartą a strony NIEZWŁOCZNIE nie póżniej niż w trminie 14 dni PO ZŁOŻENIU OŚWIADCZENIA zwracają sobie wzajemnie to co otrzymały ( art 34. oraz art 32 UoPK )
Podsumowując jeżeli byłoby tak jak twierdzi sprzedawca to powinien maxymalkny termin odstąpienia określić na 86 dni ( wówczas byłoby 86 dni na odstąpienie + 14 na odesłanie) . Natomiast jeżeli sprzedawca okrteślił 100 dni na odstąpienie to moim zdaniem masz 100 dni na odstąpienie + 14 na odesłanie ( zgodnie z art 34.1UoPK)
A swoją drogą czekac do 99 dnia hmmmm ..... zawsze szanuje prawa Konsumenta lecz myśle że czas na zapoznanie sie z rzeczą ponad 3 mniesiące 🙂 . Cóż można sobie pouzywac....... że tak powiem
@_Likos_ tak , ale autor wątku nam się zwiesił i nijak nie możemy dociec jak brzmiał zapis w ofercie sprzedawcy nie mniej autor wspomina cyt ,, w swoim regulaminie ma zapis że maksymalnie 100 dni na odstąpienie umowy ale z dostarczeniem towaru. ,, Jeśli taki zapis był to .... niestety racja jest po stronie sprzedawcy .
@mdrogeria moim zdaniem czas na odstąpienie to czas na odstąpienie a czas na odesłanie to czas na odesłanie. To sa dwie niezależne czynności. Jeżeli sprzedający życzył sobie czas na na obydwie czynności ( odstąpienie i odesłanie wynosiła maksymalnie 100 dni to powinien napisać 86 dni na odstąpienie - do czego czywiscie miał prawo.)
Tak naprawde przepisy mówią o terminie 14 dniowym na odesłanie towaru lecz jesłi ten termin zostanie przekroczony sprzedający nadal ma obowiązek przyjac towar i zwócić wpłate. Może jednakowoż obciążyć kupującego pewnymi poniesionymi kosztami:
"Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Jeżeli konsument nie uczyni tego w przepisowym czasie, odpowiada przed przedsiębiorcą za skutki swojej zwłoki, ale nie rzutuje to na skuteczność samego rozwiązania umowy w wyniku złożonego oświadczenia o odstąpieniu od niej (czyli opóźnienie zwrotu nie wpływa na skuteczne rozwiązanie umowy)."
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/skutek/
Czyli zakładając nawet że kupujący przekroczył termin ( w tym przypadku) to sprzedający nadal ma obowiązek zwrot przyjąć i zwórcić wpłacone środki. Myśle że poniesionych dodatkowych kosztów w tym przypadku byłoby trudno dowodzić.
@_Likos_ autor wątku w tym przypadku miał wybór
1. UK czyli 14 +14
2. korzystniejszy zapis w regulaminie sprzedawcy .
Wybrał to drugie .
@mdrogeria cóz jak dla mnie ten zapis jest dziwny. Bo nie mówi o terminie złożenia oświadczenia ( czyli rozwiązania umowy) lecz o terminach odesłania towaru.
No ale może @booras123 powinien wyciagnąc wnioski i nie czekać do 99 dnia z odstąpieniem. Jeśli produkt nie spełniał oczekiwań wystarczyło zgłosić odstąpienie i odesłać produkt w bardziej rozsądnym terminie. Wówczas nie byłoby żadnych wątpliwości
@_Likos_ dziwny jest , zgodny z prawem jest , ale chytry też jest .😁
@_Likos_ A moim zdaniem wcale nie dziwny. Wystarczyło żeby kupujący wysłał i włożył do paczki formularz odstąpienia. Czy sprzedający pisząc ten warunek powinien jeszcze określić kolor długopisu i gatunek papieru na jakim ma kupujący napisać odstąpienie ? Nie wymagajmy zbyt wiele.
Jest napisane jasno: 100 dni od odbioru towar ma być u mnie.
W przypadku płatności też stosuje się taką formułę: termin płatności to termin księgowania pieniędzy a nie termin wpłaty. I nikt się nie dziwi, nikt nie protestuje.
@mdrogeria Ale obrazek już jest widoczny 🙂.
@szymela54 tak widoczny , teraz już wszystko jasne . Autor wątku skorzystał z oferty sklepu odrzucając jednocześnie zapisy UK. Kropa .. kropka ... kropeczka .... kropunia 😁
@mdrogeria
Autor wątku skorzystał z oferty sklepu odrzucając jednocześnie zapisy UK.
Kropa .. kropka ... kropeczka .... kropunia
Art. 7 UoPK
Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w ustawie. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia ustawy są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ustawy.
... wykrzykniczek
@A3dam propozycja sklepu była czemu nie zaprzeczysz korzystniejsza od zapisu w UK .Kropa .. kropka ... kropeczka .... kropunia
@mdrogeria
Propozycja przedsiębiorcy tylko w części dotyczącej terminu na odstąpienie (zamiast 14 dni zaofiarował 100 dni na odstąpienie) była korzystniejsza.
Z tej oferty skorzystał @booras123 - odstępując od Umowy w 99 dniu (czyli przed upływem 100 dni).
Jednocześnie zgodnie z Art. 34 UoPK konsument ma odesłać rzecz niezwłocznie (nie później niż w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu) i próba skracania terminu na odesłanie do 1 dnia konsumentom którzy złożyli oświadczenie o odstąpieniu w 99 dniu (albo np. do 7 dni tym którzy odstąpiliby w 93 dniu) skutkuje nieważnością klauzul ograniczających i zastosowaniu w ich miejsce przepisów Ustawy.
A przepis Ustawy jasno wskazuje: do 14 dni na odesłanie.
@A3dam kupujacy miał dwie opcje do wyboru, mógł skorzystać z ustawowych terminów, albo z opcji teoretycznie korzystniejszej dla konsumenta zaoferowanej przez sprzedawcę na jego warunkach. Kupujący dobrowolnie wybrał opcje sprzedającego i tego powinien sie trzymać, jezeli waruniem 100 dniowego zwrotu jest odesłanie produktu w ciagu 100 dni, to nie dodaje sie jeszcze 14 bo ktoś ma takie widzimisię. Nie kombinuj z ustawą konsumencka, bo w przypadku przedłużenia czasu odstąpienia od umowy nie ma ona zastosowania.
@Agent051
Przeczytaj ponownie (tym razem z należytą uwagą) to co napisałem i porównaj z
Art. 7 UoPK
Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w ustawie. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia ustawy są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ustawy.
kupujacy miał dwie opcje do wyboru,
Nie.
Konsument ma wszystkie prawa zagwarantowane przez Ustawę oraz dodatkowo te korzystniejsze dla Niego (i tylko te korzystniejsze) zaoferowane przez przedsiębiorcę.
Sprzedawca ma prawo zaoferować dłuższy niż 14 dniowy (ustawowy) termin na odstąpienie - co uczynił. Jednak jakiekolwiek zapisy ograniczające (poniżej 14 dni) czas na odesłanie po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu są nieważne i w ich miejsce stosuje się 14-dniowy termin zapisany w Ustawie.