Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Sprzedający deklaruje 100 dni na odstąpienie od umowy. Odstąpiłem od niej 99 dnia po czym wysłałem towar poprzez allegro smart powiedzmy że 10 dni później. ( kod inpost ważny 14 dni ). Sprzedający nie chce przyjąć towaru bo w swoim regulaminie ma zapis że maksymalnie 100 dni na odstąpienie umowy ale z dostarczeniem towaru. Czy taki zapis jest zgodny z zasadami allegro? Jest to bardzo mylące ponieważ odstąpienie od umowy to jedno a czas wysyłki to osobna sprawa. Powinno byc 100 dni + 14 wysyłka i tak system przyjął zwrot. Sprzedający odrzuca powołując się na regulamin.
Oczywiście , miał prawo odstąpić w terminie 14 dni a potem zwrócić zgodnie z ustawą. Więc 100 dniowy termin zwrotu był dla niego mniej korzystny?
Tak nie wolno dawać palca bo klient wyrwie ci całą rękę. Bo jemu się należy!!!
@br.
miał prawo odstąpić w terminie 14 dni
Nie. Miał prawo odstąpić w ciągu 100 dni.
Taki termin (korzystniejszy niż ustawowy) na odstąpienie zadeklarował sprzedawca.
I kupujący odstąpił - w 99 dniu.
Po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu (nieważne czy w 1, 14, 50, 99 czy setnym dniu) ma 14 dni na odesłanie (a postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta są nieważne).
@A3dam konsument nie zrzeka się swoich praw. Ma prawo odesłać produkt zgodnie z ustawą konsumencką, nikt mu tego nie odbiera, wprost przeciwnie, dostaje bonus w postaci możliwości odesłania towaru do 100 dni. Ale ten bonus nie podlega już ustawie konsumenckiej i to sprzedawca ustala warunki korzystania z niego. Konsument nie musi korzystać z oferty wykraczającej poza ustawę, spokojnie może pozostać przy 14 dniowym zwrocie i 14 dniowym odsyłaniu.
@Agent051
Ma prawo odesłać produkt zgodnie z ustawą konsumencką, nikt mu tego nie odbiera, wprost przeciwnie, dostaje bonus w postaci możliwości odesłania towaru do 100 dni.
Dla konsumentów odstępujących pomiędzy 1 a 85 dniem od otrzymania przesyłki - możliwość odesłania w terminie do 100 dni jest bonusem (wydłużeniem ustawowego terminu 14 dni od odstąpienia od Umowy na odesłanie)
Dla konsumentów odstępujących pomiędzy 87 a 100 dniem (tu kupujący odstąpił w 99 dniu) od otrzymania przesyłki - ów zapis jest mniej korzystny dla konsumenta niż zapis ustawowy i staje się w takim przypadku nieważny z mocy Ustawy.
może pozostać przy 14 dniowym zwrocie i 14 dniowym odsyłaniu.
zwrot = odesłanie
Konsument odstępujący od Umowy w 99 dniu od otrzymania przesyłki ma 14 dni na zwrot (czyli odesłanie) rzeczy do sprzedawcy.
@A3dam no to niech korzysta z ustawowego jak jest dla niego korzystniejszy, nikt nie zmusza konsumenta do korzystania z niekorzystnego zapisu.
Konsument odstępujący od Umowy w 99 dniu od otrzymania przesyłki ma 14 dni na zwrot (czyli odesłanie) rzeczy do sprzedawcy
Kto tak twierdzi? Podejrzewam, że to twój wymysł, bo UOKiK w tym przypadku nie może nic sprzedawcy narzucić, to dobra wola sprzedawcy że daje sto dni na zwrot, łącznie z odesłaniem.
Czy Ty również nie odróżniasz zwrotu od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy ?
To nie jest mój wymysł tylko takie są fakty:
Sprzedawca zadeklarował: 100 dni na odstąpienie od Umowy
oraz (niezależnie od powyższego):
100 dni na odesłanie (dla konsumentów) - liczone od dnia wydania rzeczy kupującemu..
To są dwie, osobne deklaracje : jedna dotyczy czasu na odstąpienie, a druga na odesłanie.
@A3dam zwrot i odstąpienie od umowy to jakieś twoje obsesje, o czym by nie był wątek, to zawsze musisz coś udowodnić, a przy okazji stworzyć nowe prawo. Daj już spokój, zajrzyj sobie do regulaminu Zalando, oni mają regulamin zgodny z prawem i wielokrotnie sprawdzany przez UOKiK.
Tak dyskutujecie, to mógł zwrócić czy nie ?
@milka1234567890 Nie mógł
Twoim zdaniem, czy zgodnie z tym co było w ofercie?
@milka1234567890 Zgodnie z ofertą, prawo pozwala na takie działania, przynajmniej nie zabrania.
@milka1234567890
to mógł zwrócić czy nie ?
Po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy - konsument nie tylko mógł, ale nawet powinien (miał obowiązek) zwrócić (czyli odesłać) rzecz do sprzedawcy (Art 34 p.1 UoPK).
Po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy - konsument nie tylko mógł, ale nawet powinien (miał obowiązek) zwrócić (czyli odesłać) rzecz do sprzedawcy.
Pod warunkiem, że dana rzecz znalazła się u sprzedawcy najpóźniej setnego dnia od otrzymania przesyłki przez kupującego.
zwrot i odstąpienie od umowy to jakieś twoje obsesje
To nie są moje obsesje.
Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK)
przy okazji stworzyć nowe prawo
Wyłącznie cytuję istniejące.
zajrzyj sobie do regulaminu Zalando
Regulamin Zalando nie jest przedmiotem rozważań w bieżącym wątku, a jego treść nie ma w przedmiotowej sytuacji żadnego zastosowania.
@A3dam Tak tylko po kiego usiłujecie prywatną deklarację sprzedawcy dostosować do jakiejś ustawy? Sprzedający deklaruje że w ciągu 100 dni może przyjąć przedmiot i to jest prawidłowe.
Jeżeli pożyczę sąsiadce szklankę cukru to też będą ją obowiązywały przepisy jakiejś ustawy o terminach: zwrotu, odstąpienia i czego tam jeszcze, co wymyślicie?
Deklaracja sprzedawcy nie ma związku z żadną ustawą. Kropka.
@br.
Tak tylko po kiego usiłujecie prywatną deklarację sprzedawcy dostosować do jakiejś ustawy?
Przedsiębiorcę składającego publiczne oświadczenia konsumentowi lub zawierającego z nim Umowę wiążą przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta.
Jeżeli pożyczę sąsiadce szklankę cukru ... ?
Jeżeli wykonasz usługę jako przedsiębiorca wobec konsumentki ...
Sprzedający deklaruje że w ciągu 100 dni może przyjąć przedmiot i to jest prawidłowe.
Najistotniejsze w opisanej sytuacji jest to, że sprzedający zadeklarował możliwość odstąpienia od Umowy przez konsumenta w ciągu 100 dni (zamiast ustawowych 14 dni).
Czas na odesłanie rzeczy przez konsumenta brany jest w takiej sytuacji ustawowy: do 14 dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu. Dłuższy nie - bo sprzedawca nie zadeklarował jego wydłużenia. Krótszy też nie - bo wynika to wprost z cytowanego powyżej Art. 7 Ustawy.
@A3dam Kupujący zrezygnował z opcji jaka gwarantuje UK 14+14 , nie rozpoczynając procedury zwrotu w obowiązującym terminie akceptując tym samym zapis w regulaminie sprzedawcy - 100dni od otrzymania do dostarczenia do sklepu .
Kupujący nie zrezygnował (a z mocy Art.7 Ustawy - nie mógł) z obowiązku odesłania rzeczy w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu (zgodnie z Art. 34 UoPK)
Sprzedawca zadeklarował: 100 dni na odstąpienie od Umowy
oraz (niezależnie od powyższego):
100 dni na odesłanie (dla konsumentów) - liczone od dnia wydania rzeczy kupującemu..
To są dwie, osobne deklaracje : jedna dotyczy czasu na odstąpienie, a druga na odesłanie.
W informacji o sprzedającym "100 dni od momentu otrzymania przesyłki przez klienta do momentu otrzymania przesyłki przez sklep"
@booras123
Sprzedawca nie może wprowadzać klauzul, które w jakikolwiek sposób ograniczają prawa konsumenta.
W tym przypadku należy rozróżnić dwa terminy:
1) termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy
2) termin na odesłanie rzeczy do sprzedawcy
Ustawowe terminy (zagwarantowane konsumentowi przepisami prawa) określone są odpowiednio:
1) w Art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta
Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.
2) w Art. 34 pkt.1 ww. Ustawy