anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy mogę uzyskać odszkodowanie za wadliwy towar/ nierozpatrzenie reklamacji w terminie?

Mati_346
#7 Wielbiciel#

Zakupiony został telefon. Po niedługim czasie użytkowania wystąpiła wada i towar został odesłany do sprzedawcy, a ten uznał reklamację i naprawił sprzęt.

Niedługo po pierwszej naprawie, nastąpiła kolejna awaria i tym razem poproszono sprzedającego o zwrot pieniędzy. Sprzedający nie chciał zwrócić pieniędzy, tłumacząc, że muszę znowu odesłać towar, bo na tym etapie także mogę wnosić o jego naprawę, a nie zwrot pieniędzy. Telefon został wysłany do serwisu i "naprawiony"

Po kolejnej naprawie znowu wróciła awaria telefonu i tym razem nie chciałam już kolejnej naprawy, tylko zwrot pieniędzy.

Towar w ramach 3 reklamacji został dostarczony 25.11.2024. Na dzień dzisiejszy, gdzie minęło już 14 dni, odpowiedzi brak, sprzedający w międzyczasie udaje, że nie widzi o jaką sprawę chodzi. Dzisiaj tj. 12.12.2024 napisał, że nie ma odpowiedzi z serwisu co do wady.

Czy w związku z tym mam prawo do odszkodowania/zadośćuczynienia w związku ze zwłoką reklamacji, a także  ilością reklamacji, przez co konieczne było kupienie sprzętu zastępczego?

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

komis-bell
#21 Demiurg#

@Mati_346 Sprzedający wprowadził Cię w błąd - przy drugiej uznanej reklamacji masz prawo żądać rozwiązania umowy i zwrotu środków.

Otwórz z nim dyskusję.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Po pierwsze zgodnie z prawem przy drugiej reklamacji masz prawo odstąpić od umowy zakupu, a następna sprawa jak reklamujesz u sprzedającego to nie musisz odsyłać to sprawa sprzedającego czy i jak odbierze sprzęt do reklamacji, masz go udostępnić, czy dyskusja była z pomocą Alelgro?https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

Mati_346
#7 Wielbiciel#

Tak, dyskusja z allegro( Kazali odesłać). Przy drugiej reklamacji nie chcieli mi oddać pieniędzy, ciągle wysyłali odpowiedź, że mam go odesłać do serwisu

oznacz moderatorów

Mati_346
#7 Wielbiciel#

Zakupiony został telefon. Po niedługim czasie użytkowania wystąpiła wada i towar został odesłany do sprzedawcy, a ten uznał reklamację i naprawił sprzęt.

Niedługo po pierwszej naprawie, nastąpiła kolejna awaria i tym razem poproszono sprzedającego o zwrot pieniędzy. Sprzedający nie chciał zwrócić pieniędzy, tłumacząc, że muszę znowu odesłać towar, bo na tym etapie także mogę wnosić o jego naprawę, a nie zwrot pieniędzy. Telefon został wysłany do serwisu i "naprawiony"

Po kolejnej naprawie znowu wróciła awaria telefonu i tym razem nie chciałam już kolejnej naprawy, tylko zwrot pieniędzy. Tak wiem, że powinien mi oddać pieniądze, ale allegro i sprzedający kazali odesłać przedmiot do naprawy.

Towar w ramach 3 reklamacji został dostarczony 25.11.2024. Na dzień dzisiejszy, gdzie minęło już 14 dni, odpowiedzi brak, sprzedający w międzyczasie udaje, że nie widzi o jaką sprawę chodzi. Dzisiaj tj. 12.12.2024 napisał, że nie ma odpowiedzi z serwisu co do wady.

Czy w związku z tym mam prawo do odszkodowania/zadośćuczynienia w związku ze zwłoką reklamacji, a także  ilością reklamacji, przez co konieczne było kupienie sprzętu zastępczego?

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Przy trzeciej reklamacji tego samego produktu to już chyba jest wybór czy zgadzamy się na naprawę czy oczekujemy towaru nowego lub zwrotu pieniędzy. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Mati_346 w dyskusji napisaliśmy, że  reklamacja jest uznana za zasadną i skontaktowaliśmy się w tej sprawie ze sprzedającym. Zgodnie z naszą prośbą, poproś ponownie o naszą pomoc w dyskusji. Kwestia ewentualnej rekompensaty jest już między Tobą a sprzedającym, nie możemy tego wymagać. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Mati_346
#7 Wielbiciel#

Tak, ale przy drugiej reklamacji sprzedający odrzucił prośbę o zwrot pieniędzy.

oznacz moderatorów

Mati_346
#7 Wielbiciel#

Dopiero przy trzeciej reklamacji pojawiła sie możliwość zwrotu pieniędzy.

oznacz moderatorów