Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mam pytanie co do okresu rękojmi.
Kupiłem przedmiot, wzmacniacz audio który jest w zasadzie bezobsługowy. Przez rok działał poprawnie i pewnego dnia po prostu przestał. Nie stało się to w żaden sposób z mojej winy, bo tak jak już pisałem, urządzenie jest bezobsługowe, po prostu jest cały czas podłączone i działa.
Napisałem do sprzedającego jak wygląda sprawa z gwarancją, odpisał mi, że:
"Przedmiot był wyprzedażowy i gwarancja była na rok". Nie można już otworzyć tej aukcji i przeczytać jej opisu, ale kupowałem przedmiot jako nowy, po normalnej rynkowej cenie i nie przypominam sobie, żeby była to jakaś wyprzedaż.
Czy nie obowiązuje w takich wypadkach ustawowa, 2 letnia rękojmia? Czy ja coś źle rozumiem i jest inaczej?
Pozdrawiam
@LegoBrickShop Ważne od kogo zakup. Firma? Jezeli tak to masz 24mies rękojmi ( pod warunkiem że Ty z kolei nie jesteś salonem Hi-Fi i nie brałeś na fakturę). Jeżeli osoba prywatna to też, chyba ze w aukcji wyłączyła rekojmię ( mogła to zrobić).
Jest to firma, supersprzedawca. Kupowałem prywatnie. W jaki sposób mogę dochodzić swoich praw, jeśli sprzedawca nie będzie chciał dalej rozmawiać?
@LegoBrickShop Napisz do allegro. Możesz też spytać lokalnego rzecznika praw konsumenta - potrafi postawic do pionu.
Dzięki za rady! Pozdrawiam
@LegoBrickShop Napisz do Allegro i tam Ci pomogą jak nie minęło 2 lata od zakupu, gdzie ty chcesz biegać i szukać, prosisz, zakup byl na Allegro : https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...
tak zrobiłem 🙂 zobaczymy jaki będzie efekt. Dzięki za odpowiedź
Mam parę pytań.
Czas na rozpatrzenie reklamacji z tytułu rękojmi to 14 dni. I teraz.
Te czas biegnie od chwili złożenie/otwarcia przez kupującego dyskusji, czyli 26.09.2022 9:45 i muszę wydać werdykt do dnia 10.10.2022 do 9.44? (czas rzeczywisty czy czas kalendarzowy)
I czy bez skutecznego złożenia roszczenia przez klienta np: Proszę o naprawę uważa się reklamacje za w pełni złożoną?
Czy muszę czekać na żądanie klienta?