Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ostrzegam przed zakupem u sprzedawcy [edycja]
Wyrachowany, zimny cwaniak. Transakcja z tym sprzedawcą kosztowała mnie łącznie 54 zł. Olać kasę, stać mnie, [edycja], że przewalił następnego kupującego. Chodzi mi jednak o zasadę – zero tolerancji dla podobnych przypadków dziadostwa, stąd mój obecny esej napisany ku przestrodze dla innych userów. Ale do rzeczy. Kupilem u niego płytę główną Asus P5K Deluxe/WiFi-AP E8400 2x 3GHz LGA775/DDR2
W ofercie była z procesorem a ponieważ bez niego miało być tylko 5 zł taniej to machnąłem ręką i wziąłem w zestawie. I to był, okazało się błąd. Pomijam fakt, że lepiła się od kurzu, na zdjęciu poglądowym nie widać było wżerów rdzy na gniazdach wyjściowych, jeden radiator się chybotał, ebonit był wykrzywiony. Płyta nie chciała się uruchomić, wentylatory się kręciły, dioda była zapalona ale na monitorze brak było jakiejkolwiek reakcji.
Zaszedłem do zaprzyjaźnionego, profesjonalnego serwisu i usłyszałem, że owszem zdiagnozują płytę ale może trzeba będzie zmienić procka bo może tu tkwić przyczyna. I tu okazało się, że sprytny sprzedawca umieścił plombę na procesorze a gdy mu o tym napisałem wyraził się ''Proszę nie słuchać "porad" serwisu'' i polecił wymienić kartę graficzną. W ogóle nie przyjął do wiadomości, że moja karta jest sprawna bo wyjęta ze stojącego obok działającego kompa. Kategorycznie zastrzegł, że stracę gwarancję jak zerwę plombę z procesora.W końcu zalecił, bym po upływie gwarancji (30 dni) wymienił procka i uruchomił płytę-sic! Jednocześnie, nie wyjaśnił co w tej sytuacji z moim prawem do zwrotu zakupionego towaru-14 dni. 🙂
Ponieważ czekanie tak długo mi nie odpowiadało, poprzez formularz Allegro odstąpiłem od umowy podając jako przyczynę ’’uszkodzenie’’. Jestem z natury ugodowy więc w geście dobrej woli zaproponowałem, że zamiast zwrotu kasy przyjmę inną płytę główną z jego oferty, która mi odpowiadała ze względu na jej parametry. Odpowiedział tylko: „Przed jakąkolwiek wymianą chcę sprawdzić co się stało z płytą P5K.” Potem gdy już w dyskusji przypomniałem o mojej propozycji to dowiedziałem się, że: „Odesłał pan sprawny zestaw. Został sprawdzony przeze mnie po otrzymaniu i wystawiony ponownie. Nie wyślę panu innej płyty, bo nie ma pan żadnego pojęcia o komputerach, tak jak 90% kupujących u mnie przedmioty. Nie prowadzę wypożyczalni dla amatorów, którym wydaje się, że mają jakiekolwiek pojecie o komputerach..” Ręce opadają i pusty śmiech ogarnia na taaki argument… Nie jestem jakimś guru komputerowym i zawsze z uwagę słucham mądrzejszych od siebie w jakiejś dziedzinie. Nie dyskutuję i nie wymądrzam się. Coś tam jednak co nieco wiem na tyle, że sam sobie pomału coś wykminię i nie dam się przewalić jakiemuś frajerowi. Zresztą jaką trzeba mieć wiedzę bądź jakie posiadać certyfikaty zawodowe, żeby w technice na „pająka” wpiąć dwie wtyczki do płyty głównej ?Wyprofilowane i nie dające się zamontować w żaden inny, odwrotny sposób.
Po otrzymaniu towaru sprzedawca reaguje dopiero po 3 dniach a i to, dopiero po moim zapytaniu. Zwrot środków następuje po 8 dniach, pomniejszony o 19 zł. Bez żadnego wytłumaczenia z jakiego powodu.
Dopiero po otwarciu dyskusji i ponagleniu sprzedawcy przez Allegro dowiedziałem się, że cytuję: „Przedmiot miał naruszoną plombę gwarancyjną. Nie było potrzebne jej naruszanie żeby sprawdzić cechy i funkcjonalność przedmiotu.” Ale czy było to przyczyną obniżenia kwoty zwrotu już nie wyjaśnił. Oczywiście żadna z dwóch plomb nie była przeze mnie n a w e t d o t y k a n a (!). Aż mnie zatkało na taki chamski i bezczelny zarzut. Jest to też tym bardziej niezrozumiałe gdyż w ogóle nie ma o tym mowy w zasadach dokonywania zwrotów określonych przez sprzedawcę na jego własnym profilu. Czy to jest zgodne z regulaminem Allegro? W dyskusji sprzedawca nie odpowiada na moje pytania. Tłumaczy się, że przebywa na urlopie i ma ograniczony dostęp do Internetu. Z tym, że info o tym, że przebywa na urlopie zauważam na jego profilu już od maja, co miesiąc tylko uaktualnia datę. Wyjątkowo rozmowny i non stop online był gdy pytałem o oferowany produkt i gdy uruchamiałem płytę. Na moje pytanie zadane wczoraj, wg jakich zasad dokonał potrącenia w zwrocie należności tych nieszczęsnych 19 zł nie odpowiedział do dziś. Jestem jednak skłonny założyć się o literek mojej ulubionej metaxy, że jak zaraz wystawię mu wreszcie należnego od dawna negatywa to od razu się uaktywni i mi nawymyśla pod tą moją opinią. 🙂 🙂 🙂
@cw12 Nie czytałeś wcześniej jego odpowiedzi na otrzymane negatywy? Ja coraz zaglądam, żeby poprawić sobie humor😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Ziomek, czytałem oczywiście. Ale mimo wszystko pozytywów miał więcej... A zawsze człowiek myśli czemu to mnie ma spotkać psie gie na środku chodnika. 🙂
@cw12 Może i więcej, ale sposób odpowiedzi na negatywy od razu ujawnia pewną prawidłowość.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Dokładnie. Odpowiedzi na negatywy są ważniejsze niż sama ich treść.
podaj proszę jakoś nicka (bo edycja) a też sobie chcę sprawić radość !
@terazauto Po wejściu w temat z powiadomienia (lub po odpowiedzeniu na posta), zwróć uwagę na tytuł karty w przeglądarce😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@KnowhereSprawdzam........
(m-p) chyba się doczekał bana.....
@terazauto Tytuł karty, a nie link w pasku adresu😁
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
oooooooooooooo ! jest 🙂 dzięki ! @Knowhere
@cw12 Naruszenie plomby gwarancyjnej nie może być powodem zmniejszenia kwoty zwrotu. Brak plomby nie zmniejsza wartości rzeczy. Jeśli Dyskusja jest otwarta, kontynuuj ją i proś o pomoc pracownika Allegro do skutku, za każdym razem, po każdej odpowiedzi sprzedawcy lub po braku odpowiedzi. Sprzedawca musi Ci zwrócić całą cenę przedmiotu i koszt wysyłki do Ciebie. Jeżeli Dyskusja jest zamknięta, poproś Allegro o jej otwarcie tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...
Wszelkie zapisy stosowane przez sprzedawców o naruszeniach plomb figurują w rejestrze klauzul niedozwolonych UOKiK. Dotyczy to zarówno reklamacji jak i zwrotów.
Kolego, za szybko przeczytałeś 🙂 - tych szemranych plomb ja w ogóle nawet n i e d o t y k a ł e m. Mam fotkę sprzętu tuż przed jego włożeniem do paczki, plomby są widoczne. Problemem natomiast jest chamskie i bezceremonialne potraktowanie mnie przez tego sprzedawce.Niemniej Twoja porada jest dla mnie bardzo istotna. Pierwszy raz,jak kupuję na Allegro dałem komuś negatywa. Nie wiedziałem nawet, ze jest ograniczenie w ilości znaków w treści zamieszczanej opinii. 🙂 Musiłem ją znacznie skrócić, także korzystając z łamów tego forume pozwolę sobie zamieścić pełną treść opinii o tym sprzedawcy, przez co będzie pełniejsza:
[Ostrzegam przed kupowaniem u tego sprzedawcy. Wyrachowany, zimny cwaniak. Opinie poniżej jak najbardziej odpowiadają prawdzie o tej osobie . Nie zalecam też kupować oferowanej przez niego płyty Asus P5K Deluxe/WiFi-AP E8400 2x 3GHz LGA775/DDR2. Nie dała się uruchomić. Po przysługującym mi zgodnie z obowiązującym prawem zwrocie sprzedawca nie wypłacił mi całej należnej kwoty. Bez żadnego wytłumaczenia. Więcej szczegółów o tym sprzęcie czyli fotki, filmiki z prób uruchomienia, a także „porady” i wskazówki” jakich mi udzielał w trakcie sprzedawca mogę podać zainteresowanym po kontakcie przez mój login na allegro: cw12 lub na maila(login ten sam, domena na tlenie). Po otwarciu dyskusji Allegro zostałem podsumowany jako osobnik, który cytuję:’’ nie ma [pan] żadnego pojęcia o komputerach, tak jak 90% kupujących u mnie przedmioty. Nie prowadzę wypożyczalni dla amatorów, którym wydaje się, że mają jakiekolwiek pojecie o komputerach.” Kontakt i odpowiedzi na zapytania tylko po ponagleniu przez Allegro, a tak, to ma wywalone…Po prostu nie odpowiada. Zaraz po tej opinii spodziewam się steku wyzwisk więc zakładam wątek na allegro gadane żeby się bronić a i po to, żeby szerszemu gronu userów (ku przestrodze) przybliżyć sylwetkę tej osoby.]
@cw12 Jeśli plomb nie d o t y k a ł e ś, to tym bardziej masz prawo do zwrotu całej kwoty za sprzęt i kosztu wysyłki. Domagaj się tego w Dyskusji do skutku. Jeśli w Dyskusji pracownik Allegro nie potrafi Ci pomóc, napisz w tej sprawie do innego działu, zgodnie z wyżej wskazanym linkiem. Ostrzeganie tutaj innych przed tym sprzedawcą nie ma sensu, bo przeczyta to zaledwie kilka, może kilkadziesiąt osób, które niekoniecznie są zainteresowane produktami wskazanego sprzedawcy. Ostrzeganie ma sens w komentarzach, a jeszcze większy sens będą miały Twoje działania, w wyniku których otrzymasz zwrot całej wpłaty, dając jednocześnie nauczkę sprzedawcy.
@cw12 "Nie wiedziałem nawet, ze jest ograniczenie w ilości znaków w treści zamieszczanej opinii. 🙂 Musiłem ją znacznie skrócić" - to wyobraź sobie, że w poprzednim systemie komentarzy ograniczenie to wynosiło bodaj 250 znaków😂
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Ktoś wie, dlaczego Allegro cenzuruje w ten sposób posty? Robi to automat czy fizycznie ktoś na uwage sprzedawcy? Tego posta tez mi wywalą? Czyją stronę trzymają? Kupujących?Których bez przerwy zapewnia się o programie ochrony kupujących? Czy sprzedawcę?
Dwa razy pisałem w swojej sprawie do Allegro i nie dostałem odpowiedzi.
Przekonam się zresztą : chodzi o nieuczciwego sprzedawcę [edycja].
A nie, przepraszam Allegro. Gdyż, ponieważ nie odświeżywszy strony za szybko napisałem powyższe. W dyskusji pojawił się wpis przedstawiciela serwisu:
[Sprzedawca nie może arbitralnie ustalić pomniejszenia kosztów. Aby takie pomniejszenie było zasadne, niezbędne jest jego uzasadnienie. W związku z tym proszę sprzedawcę o przedstawienie takiego dowodu do poniedziałku wieczora. Proszę także sprzedawcę [edytowano] o załączenie w dyskusji potwierdzenia zwrotu najniższego kosztu dostawy, ponieważ taki zwrot jest obowiązkowy.]
@cw12 Na forum nie podaje się m.in. loginów innych użytkowników, takie zasady https://spolecznosc.allegro.pl/t5/blog-spo%C5%82eczno%C5%9Bci/kilka-dobrych-rad-na-pocz%C4%85tek/ba-... więc gdy jakiś moderator zauważy, to po prostu usuwa z postów.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Hmm... Przeczytałem. I o ile jak najbardziej zgadzam sie i popieram to: "7.Powstrzymaj się też przed upublicznianiem danych osobowych (własnych i cudzych). To już to :"Operowanie dostępnym w ramach naszej przestrzeni loginem w zupełności wystarczy ." nie odpowiada temu co napisałeś. Wietrzę spisek. W końcu to sprzedawcy składają się na pensję...