anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Płatny zwrot - pokrywa konsument

macur11
#8 Zapaleniec#

Witam,

Kupiłem na firmę produkt, który przyszedł z 5-dniowym opóźnieniem + dodatkowo produkt jest połamany.

Okazuje się, że za zwrot muszę ja zapłacić.

To jest jakieś nieporozumienie czy Prawo stoi po stronie sprzedającego, bo w sumie w zakładce: Zwrot jest informacja, że kupujący pokrywa koszt zwrotu.

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

_Likos_
#21 Demiurg#

macur11 a po co zwrot?? Skorzysatj z prawa do reklamacji. Napisz wiadomośc do sprzedającego najlepiej za pośrednictwem allegro. Opisz problem. Sprzedajacy w ciągu 14 dni powinien rozpatrzeć twoją reklamacje. W przypadku uznanej reklamacji wszytskie koszty łącznie z przesyłkami sprzedawca powinien Ci zwrócić.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@macur11 oczywiście jak robisz zwrot to na własny koszt 🙂 (  na dodatek sprzedawca może potracić za połamany produkt )

Było reklamować 🙂 jak uszkodzenie powstało w transporcie, trzeba sporządzić protokół szkody, od razu jak uszkodzone opakowanie, do 7 dni jak uszkodzenie wewnątrz paczki a nie widoczne z zewnątrz, teraz wyjdzie że sam połamałeś 😞 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

macur11 ale mowa o zwrocie czy reklamacji . W przypadku drugiego bez względu konsument czy firma wszystkie poniesione koszty pokrywa sprzedawca . Jeśli zwrot bez podania przyczyny koszty zwrotu podane w zakładce .

oznacz moderatorów

macur11
#8 Zapaleniec#

W sekcji reklamacja ma taki zapis:

Produkt nie jest objęty gwarancją door to door. W przypadku zgłoszenia usterki, przesłanie towaru do siedziby firmy odbywa się na koszt  kupującego.  

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@macur11 Tak zapłacisz za przesyłkę, po uznaniu reklamacji sprzedawca musi Ci zwrócić koszty.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@macur11 W tej sytuacji musisz zgłosić reklamacje u dostawcy. Następnie zgłosić to sprzedawcy oraz przekazać mu prawa do reklamacji na jego rzecz. Dopiero możesz dokonać odstapienia od umowy i zwrotu, już bez pokrywania kosztów. Przy odstąpieniu od umowy każda ze stron oddaje sobie to co było jego.

W tym wypadku, sprzedawca powinien dochodzić swoich strat z dostawcą a Twoją sprawę odstąpienia rozpatrzyć osobno, może rościć utracony zarobek z tytułu Twojego odstąpienia od umowy od dostawcy jak dopnie swego i uznają mu reklamacje. Jeśli sprzedawca chce Ciebie obarczyć dodatkowymi kosztami, to tylko straci na tym bo komuś będzie musiał udowodnić winę za szkody powstałe. Jeśli nie złożyłeś reklamacji to Ty możesz zostać obciążony tymi szkodami.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@macur11 Nie rób żadnych zwrotów, bo to jest kojarzone ze zwrotem bez podania przyczyny, a wtedy odsyłasz towar na swój koszt. Złóż pisemną reklamację ze względu na wady i odeślij towar. Jeżeli reklamacja jest zasadna i sprzedawca Ci towaru nie wymieni, powinien oddać wszystkie koszty, także koszt odesłania, domagaj się tego w piśmie reklamacyjnym. Nie odsyłaj towaru do żadnych serwisów i producentów, tylko do sprzedawcy. jeżeli będzie problem, możesz otworzyć Dyskusję i poprosić o pomoc Allegro.

oznacz moderatorów