Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry.
Sytuacja jest taka; kupiłem przedmiot, który został uszkodzony w transporcie przez Inpost. Odesłałem sprzedającemu, ale on mi pisze że zgłasza reklamację do Inpostu i dopiero po jej rozpatrzeniu odda mi pieniądze. Uważam ze to nie moja wina że paczka została uszkodzona i powinienem otrzymać zwrot pieniędzy niezwłocznie (zwłaszcza ze minęło już 2 tygodnie od zakupu), a reklamacja uszkodzenia to sprawa pomiędzy sprzedającym a Inpostem. Proszę o radę.
Jak na razie napisałem mu że powinien niezwłocznie zwrócić pieniądze i sprawę uszkodzenia paczki wyjaśnić z Inpostem we własnym zakresie. Jeszcze tych wiadomości nie odczytał, jeśli nie dojdzie do załatwienia sprawy zamierzam właśnie rozpocząć dyskusję.
@Sznib zakup od osoby prywatnej według prawa ryzyko uszkodzenia lub zaginięcia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą nadania paczki czyli nic ci nie musi zwracać. Zakup od firmy = odpowiedzialność za paczkę sprzedawcy do chwili doręczenia. Inpost rozpatruje reklamacje 30dni a z doświadczenia wiem że w dyskusji konsultant będzie czekał do jej rozpatrzenia z wypłatą protect
Zadam pytanie jako sprzedający, któremu zawsze odrzucają takie reklamacje i zgłoszenia i przenigdy nikt nigdy nie oddał złamanego centa.
- czy odbierając paczkę lub bezpośrednio po odbiorze spisałeś protokół szkody, uszkodzenia, usterki ? Czy nie ?
Jeśli nie - to współczuję sprzedającemu ujadania się z odszkodowaniem, firmą kurierską, Allegro i Tobą kupującym.
w załączeniu moja felga potraktowana przez jedną z firm współpracujących z Allegro na D... Nie sprzedający i kupujący uszkodził, a trwa to 30 dni.
Paczka dostarczona paczkomatem, więc jak miałem spisać protokół?
@Sznib "...więc jak miałem spisać protokół?"
Po otwarciu drzwiczek paczkomatu pojawia się opcja wyboru: kończymy na dziś lub zgłoś problem. W tym momencie nalezało powiadomić InPost o szkodzie, kurier by cię odnalazł. Jest również numer telefonu alarmowego na kazdym paczkomacie.
Paczka była zawinięta w folie stretch, przez co ewentualne uszkodzenia kartonu nie były widoczne. Uszkodzenie wyszło dopiero po wypakowaniu w domu.
@Sznib nadal nie powiedziałeś najważniejszego zakup od firmy czy od prywatnego?
Od prywatnej osoby.
Wiec zgodnie z prawem sprzedający odpowiada za przesyłkę do chwili nadania, Tak Ty powinieneś sporządzić protokół szkody masz na to 7dni od chwili odebrania.
@Sznib no to w takim wypadku masz trochę pod górkę bo odpowiedzialność za paczkę prywatnego sprzedawcy kończy się w chwili wydania jej przewoźnikowi , składasz reklamację u przewoźnika I !! otrzymujesz odszkodowanie lub po decyzji przewoźnika wskazującej na winę nadawcy przesyłki z tym dokumentem domagasz się zadośćuczynienia u sprzedaawcy
Ogólnie w moim przypadku sytuacja jest bardziej skomplikowana. Zakupiłem u sprzedającego subwoofer (do kina domowego). Kiedy dotarł nie miał żadnych widocznych uszkodzeń, ale kiedy go podłączyłem okazało się ze nie działa prawidłowo, głośność była cały czas na max., kręcenie pokrętłem nic nie dawało. Powiadomiłem o tym sprzedającego, odpisał ze jak wysyłał był sprawny i najprawdopodobniej uszkodzili go w transporcie. Zaproponował żebym odesłał, że ma znajomego elektronika co naprawi i odeśle mi naprawiony. Zgodziłem się i odesłałem 9ale to sprzedający zamówił przesyłkę, mi tylko podesłał kod nadania, wiec formalnie to on jest osobą, która nadała przesyłkę). Kiedy wreszcie dotarł sprzedający pisze mi że znowu uszkodzenie w transporcie, tym razem paskudnie obity róg urządzenia, widać ze kurier rzucał paczką, bo normalnie czegoś takiego się nie da zrobić. No i teraz nie mam sprzętu, bo jest u sprzedającego, uszkodzenia mechanicznego obudowy naprawić się nie da, więc napisałem sprzedającemu że chce zwrotu pieniędzy. W załączniku zdjęcie uszkodzenia, które wysłał mi sprzedający.
@Sznib on ci nie zwróci kasy nie musi i nie odpowiada za rzucanie paczką przez kuriera natomiast jak znam inpost to odpiszą że paczka spakowana do kitu i się wypnie kasę odzyskasz tylko z protect
Czyli zostaje mi założenie sporu i czekanie?
no niestety ale z doswiadczenia to wyglada tak inpost odpisze na reklamacje w terminie 30 dni od zalozenia wiec w dyskusji gosc odpisze ze reklamacja w toku i allegro wstrzyma wyplate z protect do chili rozpatrzenia. byl tu taki przypadek ze mimo iz przewoznik odrzucil reklamacje bo sprzedawca zle spakowal to ten sprzedawca odrzucil reklamacje bo on wyslal caly i dobrze spakowany i on nie uznaje odpowiedzi inpost. skonczylo sie na protect na koszt allegro
No ale z regulaminu Protect:
Zgodnie z regulaminem Allegro Protect, nie udzielimy wsparcia, jeśli:
kupiony produkt został zniszczony lub zgubiony przez przewoźnika. W takim wypadku o zwrot pieniędzy warto zwrócić się do przewoźnika".
Do niczego taka ochrona. Niedawno kupiłem przedmiot na **piiip** i Inpost zgubił przesyłkę. Po 2 tygodniach dostałem zwrot pieniędzy od **piiip**, a sytuację ze zgubieniem paczki wyjaśniał sprzedający i Inpost. Tutaj okazuje się ze zostałem na lodzie.
@Sznib źle interpretujesz ten zapis
Towar uległ zniszczeniu lub został zagubiony podczas transportu z winy przewoźnika.
w twoim przypadku jak przewoźnik odrzuci reklamację to napisze z czyjej winy skoro nie z jego winy tzn że tego co wysłał ten towar w takim badziewnym opakowaniu
@Sznib czyli jak rozumiem pakowanie jest Twoim dziełem , owszem sprzedawca złoży reklamację u przewoźnika , ale jak pisze @az1rael przewoźnik odrzuci reklamację wskazując niewłaściwe pakowanie czyli ostatecznie koszt całej straty leży po Twojej stronie , jak pisałem wcześniej po decyzji przewoźnika możesz się domagać ........ ale w tym przypadku to sprzedawca będzie miał prawo domagać się od Ciebie , czyli nie odda Ci kasy i wezwie do odebrania przedmiotu w takim stanie w jakim otrzymał od przewoźnika , fakt uszkodzenia elektroniki podczas transportu pierwotnego musicie dogadać między sobą .
Co do Protect ..... chyba mi się coś o uszy obiło , że allegro nie bierze odpowiedzialności za ubytki w transporcie .
Odesłałem paczkę tak jak przyszła. Jak by się normalnie z nią obchodzili to by do tego nie doszło. Jak można zabezpieczyć sprzęt przed rzucaniem??? Na jakiej podstawie odrzucą reklamacje nie widząc paczki? W regulaminie nie ma zapisu "Uwaga, zabezpiecz przesyłkę tak, żeby przetrwała rzucanie nią przez naszych pracowników".
Ed/ Poczytałem o Allegro Protect i nie ma co liczyć na to.
"Zgodnie z regulaminem Allegro Protect, nie udzielimy wsparcia, jeśli:
"kupiony produkt został zniszczony lub zgubiony przez przewoźnika. W takim wypadku o zwrot pieniędzy warto zwrócić się do przewoźnika".