Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Kurier dostarczył paczkę, otworzyłem ją po jego wyjściu. towar okazał się uszkodzony. Rozpocząłem dyskusję i poprosiłem o zwrot pieniędzy. Ale sprzedawca nalega, ze musiałem otworzyć paczkę w obecności kuriera i sporządzić protokół reklamacyjny. I że sprzedawca nie ponosi już odpowiedzialności za sytuację związaną z przesyłką. Czy to prawda?
Problem w tym, że ta paczka nie ma darmowego zwrotu. Czy teraz sama muszę się rozwiązywać wszystkie problemy związane z uszkodzeniem paczki?
Protokół reklamacyjny możesz w ciągu tygodnia sporządzić. Ale tu pewnie lepiej duże firmy wyjaśnią. Bo mnie druga połówka pakuje pancernie i uszkodzeń raczej nie mam. A co do otwarcia w obecności kuriera to jest to opcja dodatkowo płatna i nie kojarzę, żeby którykolwiek sprzedawca za nią dopłacał. Załóż dyskusję, zrób ten protokół... Tyle mogę doradzić. Jeszcze kwestia czy paczka była uszkodzona z zewnątrz czy tylko towar...
Paczka była cała, towar był uszkodzony.
@Client:101497830 Kupiłeś od osoby prywatnej czy od firmy?
zakupione od osoby prywatnej
@Client:101497830 Osoba prywatna odpowiada za przesyłkę do momentu przekazania jej kurierowi - potem niebezpieczeństwo uszkodzenia lub utraty rzeczy przechodzi na Ciebie.
Powinieneś spisać protokół szkody i złożyć reklamację do przewoźnika. Od jej wyniku zależą dalsze kroki.
Czy paczka była uszkodzona z zewnątrz?
Co konkretnie kupiłeś - jeśli można spytać - i co było uszkodzone?
Dzięki za odpowiedź!
Paczka była cała, towar był uszkodzony. Produkt to miska WC ceramiczna.
@Client:101497830 Tak sprzedajacy ma rację że za towar odpowiada do chwili nadania, oczywiście że nie może wysłać pustej paczki, paczka uszkodzona w transporcie to za towar odpowiada tu przewoźnik i tam składaj reklamację, dzwoń do przewoźnika.
@Client:101497830 zapytaj sprzedawcy czy generując etykietę nadawczą opłacił dodatkową opcję o nazwie ,,, weryfikacja zawartości w obecności kuriera ,, Jeśli przesyłka nie miała tej opcji sprzedawca nie może od Ciebie tego wymagać bo i kurier nie ma obowiązku na to się zgodzić .
Teraz pytanie - zakup od osoby prywatnej czy od firmy ?
zakupione od osoby prywatnej
@Client:101497830 sprawa jest trochę skomplikowana , sprzedawca prywatny odpowiada za paczkę do chwili przekazania jej przewoźnikowi , musisz spisać protokół szkody i złożyć przewoźnikowi reklamację i , albo otrzymasz rekompensatę , albo przewoźnik nie uzna reklamacji powołując się na niewłaściwe pakowanie , w drugim przypadku mając dokument od firmy kurierskiej domagasz się pokrycia strat od sprzedawcy
Czyli w tej sytuacji mam sam wysłać reklamację do przewoźnika? Czy możesz mi powiedzieć, jak to zrobić?
@Client:101497830 Jaki przewoźnik?
FedEx
"Jeżeli przesyłka została odebrana od Kuriera i bezpośrednio przy doręczeniu nie został sporządzony protokół szkody, poinformuj FedEx o stwierdzeniu uszkodzenia w przesyłce wysyłając maila za pomocą formularza. W odpowiedzi otrzymasz wytyczne w celu dalszego postępowania."
Bardzo dobre rozwiązanie, jeśli mam pękniętą umywalkę w garażu to mogę ją ładnie zapakować i pójdzie....!!!
Jestem prywatny więc będzie wina kupującego lub przewoźnika. A niech się tam bujają...
Tak. Sądząc po stanie pudełka, podejrzewamy, że przedmiot mógł zostać wysłany już uszkodzony😒
@Client:101497830 aby to udowodnić to musisz mieć odpowiedź reklamacyjną od przewoźnika z stwierdzeniem złego zapakowania towaru i wtedy zakładasz dyskusję i występujesz z roszczeniem
skoro kurier uszkodził paczke to czemu się czepiasz sprzedawcy czy to jego wina
@Client:101497830 musisz złożyć reklamację z protokołem szkody do przewoźnika dzwoń na infolinię albo szukaj na jego stronie internetowej. Przewoźnik ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji