Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W aukcji było,że jest nowy.
Zdarzyła się sytuacja że zepsuł mi się wyświetlacz, wymieniłam go na własną rękę.
Okazało się że nie był oryginalny.
Jakie są moje prawa jeśli po ekspertyzie okaże się że telefon nie jest oryginalny??
@Client:67989870 Możesz złożyć reklamację z tytułu rękojmi i domagać się wymiany towaru na nowy, naprawy towaru, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy. Koniecznie przedstaw dokumenty, które poświadczą, że zakupiony telefon nie był zgodny z opisem oferty (jeśli okaże się, że telefon nie był oryginalny).
Czy mam prawo żądać zwrot kosztów za wymieniony wyświetlacz jeśli posiadam paragon z wykonania usługi?
@Client:67989870 Wymieniłaś wyświetlacz na własną rękę. Rozumiem, że telefon został uszkodzony w trakcie użytkowania i nie była to wada urządzenia?
Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili (Art. 559. KC).
Jeśli wyświetlacz miał wadę, należało zgłosić usterkę do sprzedającego, który wysłałby urządzenie do serwisu. Chociaż możesz oczywiście zapytać go o taką możliwość.
Co mogę zrobić jeśli minęło już więcej niż 180 dni i nie mogę tego zgłosić?
@Client:67989870 Złóż sprzedawcy reklamację, a następnie poproś o pomoc Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... Sprzedający otrzyma stosowny komunikat i zostanie zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji.
Nie należało tego robić na własną rękę teraz sprzedający dostał argumenty że naprawiałeś, oczywiście złóż mu reklamację z tytułu rękojmi i zobaczysz co odpisze.
Właśnie gdybym nie wymieniła wyświetlacza dalej bym żyła w pewności że to oryginalny telefon...
A tak to już wiem
No tak ale w serwisie naprawa?
Nie rozumiem.
W serwisie telefonicznym wymieniłam wyświetlacz.
@Client:67989870 Zapytam z czystej ciekawości. Widziałem na żywo podrabiane samsungi s8/9/10/20 oraz chińskie imitacje telefonów Apple - generalnie, że to nie oryginał to widać już na pierwszy rzut oka. Jak udało Ci się go używać więcej niż 180 dni nie zauważając, że to podróbka? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć.
Czy może chodzi o to, że sam ekran był nieoryginalny i jego wcześniejsza wymiana została przez sprzedającego zatajona a wyszło to dopiero w serwisie przy jego wymianie?
Nie znam się na iPhonach.
Na pierwszy rzut oka wydaję się okej.
Był jako nowy to nie dochodziłam i dalej bym myślała że to oryginał.
Poza tym w serwisie się dowiedziałam że w środku jest oryginalna tylko płyta główna, obudowa też nie jest oryginalna z tego co przypuszczam gdyż na wkładce na kartę powinien być numer IMEI a go nie ma.
@Client:67989870 czyli telefon nie jest sam w sobie podrabiany tylko jest to jakiś składak - chiński ekran oraz obudowa/ramka a płyta główna oryginalna.
Tak czy inaczej jeśli kupiłaś go jako "nowy" to składaj reklamację na podstawie rękojmii do sprzedającego o wymianę urządzenia na zgodne z opisem oferty. Zapytaj w serwisie czy mogą Ci dodatkowo wystawić ekspertyzę na temat telefonu.
Telefon oddałam do autoryzowanego serwisu Apple żeby wykonali ekspertyzę.
Jak był w serwisie! a nie w jakimś przydomowym fachowcu, bo żeby teraz składać reklamację należy mieć jakiś dowód, zaświadczenie.🤔
Mam paragon z wymiany wyświetlacza
To dobrze że w serwisie i masz paragon.
@LEW433 Także myślę że rozwiąże sprawę.
Zrób tak jak radzi ci @komis-bell