anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pracownik Allegro zamyka dyskusję jeszcze przed wyjaśnieniem problemu a ja jestem poszkodowana

Online-kauf
#10 Popularyzator

Kupiłam garnki na prezent, które sprzedająca wysłała mi że znacznym opóźnieniem i dotarły do mnie już po uroczystości. Garnki zwróciłam w ostatnim dniu ważnej etykiety na zwrot. Otworzyłam dyskusję prosząc o wyjaśnienie sytuacji opóźnienia przesyłki. Kiedy w końcu garnki dotarły z dużym opóźnieniem to napisałam w dyskusji, że że względu na opóźnienie dostawy zwracam towar i tu się okazało że się spóźniłam o jeden dzień. Uważam że nie z mojej wina a dziwne tym bardziej, że etykieta była jeszcze aktywna. 
Pracownik Allegro zakończył dyskusję samowolnie jako rozwiązaną a ja miałam sobie towar odebrać na własny koszt co też się stało. Odebrałam garnki i się okazało, że te są znacznie uszkodzony a karton wygląda tak jakby ktoś celowo rzucał wielokrotnie kartonem z garnkami. Problem w tym że zarówno czarna folia jak i poczwórna folia bąbelkowa nie noszą żadnych takich uszkodzeń. Paczkę zareklamowałam u przewoźnika i czekam na decyzję, chociaż wiadomo jak to się skończy. Teraz mam garnki pobite, reklamację złożoną i pieniądze wydane a dziś przed godziną dyskusję znowu zakończono jako ROZWIĄZANĄ! Pytam się dlaczego? 

Emilia [edycja]
 
5 września 2025 o 16:33
Online-kauf, w pełni rozumiem Pani zaniepokojenie związane z otrzymaniem uszkodzonych garnków. Czy obie strony dysponują zdjęciami towaru, które otrzymali. Czyli, czy Pani[edycja] jest w posiadaniu zdjęcia w chwili pakowania paczki do zwrotu dla sprzedającego, który został wysłany 20.08.2025. Oraz, czy Państwo[edycja], dysponują dowodami, w jakim stanie garnki do Państwa dotarły. Z toku dyskusji wynika, że towar mógł ulec uszkodzeniu w transporcie i konieczne może być złożenie reklamacji logistycznej. Jednak wspomniane powyżej dowody w postaci zdjęć, czy nagrań mogą znacząco pomóc w tej sprawie. Zachęcam obie strony do porozumienia i wspólnego rozwiązania sytuacji.[edycja], proszę o informację, jaką firmą przewozową odesłali Państwo produktu do kupującej.

[edycja] 5 września 2025 o 16:37

Dzień dobry, mamy nagrany film z pakowania garnków, ponieważ przewidzieliśmy następne kroki Klientki. Ponadto Klientka odbierała garnki na własnym liście przewozowym i tym samym jest stroną dla przewoźnika. Naszą decyzję podtrzymujemy.
 
5 września 2025 o 17:30
Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.
 
[edycja]
 
6 września 2025 o 07:13
[edycja] przykro mi, że sprawa dalej nie została rozwiązana.[edycja], uprzejmie proszę o załączenie w dyskusji zdjęć z momentu pakowania przesyłki do kupującej. W toku dyskusji zgłosili Państwo, że posiadają taki filmik. Może znacząco to pomóc w procesie reklamacji logistycznej, którą złożyła kupująca u przewoźnika paczki. Zachęcam obie strony do porozumienia i wspólnego rozwiązania sytuacji.

6 września 2025 o 12:36

Porównując stan tak zniszczonego kartonu producenta tych garnków z opakowaniem zewnętrznym dodanym przez Sprzedającego (czarna folia + folia bąbelkowa) stwierdzam, że opakowanie zewnętrzne nie nosi żadnych uszkodzeń. Gdyby do tych uszkodzeń doszło w czasie transportu, to na pewno byłyby jakiekolwiek ślady widoczne chociażby na czarnej folii. Tutaj takich nie ma. Dla mnie wnioski są oczywiste i tylko potwierdzają moje wcześniejsze przypuszczenia.
 

6 września 2025 o 12:39

Teraz ja również dołączam się do prośby Pracownika Allegro i proszę o załączenie w dyskusji zdjęć z momentu pakowania przesyłki, tzw. filmik.

7 września 2025 o 13:27
Kupująca w wiadomości z dnia 05.09.2025 (17:23) poinformowała o złożeniu reklamacji na przesyłkę u przewoźnika. W związku z tym, że czekamy na jego decyzję, a sprawa się wydłuża, na ten moment zamykam dyskusję.

7 września 2025 o 13:27
Zakończyliśmy Dyskusję w związku z rozwiązaniem problemu.

Pytanie i co teraz?
oznacz moderatorów
69 ODPOWIEDZI 69

Online-kauf
#10 Popularyzator

Tak, garnki są uszkodzone. Mają uszkodzone uchwyty. Jednak zauważyłam jeszcze jeden waży problem, co zgłaszałam w dyskusji, że karton wygląda tak jakby ktoś go jak piłkę a czarna i bąbelkowa folia nie noszą żadnych uszkodzeń, a przecież by miały gdyby to stało się w czasie transportu. Poparłam to licznymi dokładnymi zdjęciami. Dlatego domniemam, że nie są to moje garnki a być może jakiś inny zwrot od innego konsumenta. Sprzedający to duży przedsiębiorca. Teraz ja mam pobite gary i straciłam pieniądze, a sprzedający ma pieniądze i jeszcze pewnie "załatwioną" jedną z reklamacji. Jego chronicie a ja jestem poszkodowana.  

oznacz moderatorów

jabollus
#12 Orędownik

A co napisałaś w reklamacji do przewoźnika?

Czy paczka miała jakieś widoczne uszkodzenia transportowe?

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator

Karton jest bardzo uszkodzony, pognieciony i rozdarty, ale tak jak już pisałam zewnętrzne opakowanie czyli czarna folia + bąbelkowa folia nie mają żadnych uszkodzeń. Te linki ze zdjęciami są widoczne i dla was? Jeśli tak, to widać to dokładnie. Do przewoźnika wypełniłam protokół szkody a pracownik na infolinii sporządził ze mną opis do reklamacji bardziej ogólny. Raczej wątpię, że przewoźnik weźmie winę na siebie. 

oznacz moderatorów

jabollus
#12 Orędownik

Jeśli zewnętrzna strona paczki nie ma widocznych uszkodzeń, to pewnie przewoźnik odrzuci reklamację.

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator

I to będzie zgodne z prawdą. Wtedy Allegro odpowie mi żebym sobie poszła z tym na policję a ci sprawę zamkną. I co wtedy? Gdzie jest jakaś ochrona konsumenta tu na Allegro?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Kiedy dokładnie odebrałaś przesyłkę i kiedy dokładnie złożyłaś oświadczenie o odstąpieniu od umowy?

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator

Odebrałam pierwszy raz paczkę 5 sierpnia, ale okazał się że jeden garnek ma oderwane ucho i zgodziłam się na szybką dosyłkę nieuszkodzonego garnka, który dostałam w ramach reklamacji nie jak prosiłam na 15 sierpnia (miał być to prezent) a dopiero 20 sierpnia kiedy było już po uroczystości. Musiałam w tym czasie kupić inny prezent. Zwrot był zgłoszony 6 sierpnia od razu kiedy zobaczyłam, że jeden z garnków ma urwane ucho. 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Zwrot to tylko czynność fizycznego odesłania towaru. 
Ważne jest to jaki był zgłoszony powód zwrotu - odstąpienie od umowy czy reklamacja?

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@jabollus @AnnaG-Antyki przeanalizowałam tę dyskusję ze sprzedawcą kilkukrotnie i nie ma w niej żadnego błędu po stronie sprzedawcy, czy naszych doradców.@Online-kauf najpierw zgłosiła reklamację, sprzedający ją uznał i przesłał nowy produkt w zamian za uszkodzony zatem reklamacja została skutecznie zakończona, ponieważ autorka wątku zaakceptowała tę formę rozwiązania.

Następnie zgłosiła odstąpienie od umowy przy czym termin na to już upłynął. Kupująca mimo tego wysłała zakup sprzedawcy. Sprzedawca produkt odesłał na etykiecie opłaconej przez kupującą po czym kupująca zgłosiła kolejną reklamację. Ze względu na to, że kupująca nadała przesyłkę na własny koszt jest osobą uprawnioną do złożenia reklamacji w firmie kurierskiej. Stąd też dyskusja pozostanie zamknięta do czasu odpowiedzi na reklamację od przewoźnika. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator

Dziękuję za wyjaśnienie, żałuję że zgodziłam się polubownie na dosłanie garnka. Następnym razem nie zgodzę się na żadne ustępstwa i zwrócę towar. Nie będę narażona na żadne problemy. Sprzedający celowo ociągał się z dosłaniem nowego garnka żebym nie mogła terminowo odstąpić od zakupu. Pytanie dlaczego etykieta była jeszcze aktywna? Dyskusja została po raz czwarty zamknięta, bo wiadomo że reklamacja zostanie odrzucona i mam pytanie co dalej? Allegro piąty raz otworzy dyskusję? Raczej nie a ja pozostanę z problemem. Tak to teraz działa ochrona konsumenta tu Allegro. Chciałabym przestrzec tym postem kapujących, że czasami warto kupić to samo na **piiip**ie, ale tam już traktują kupującego poważnie. 

oznacz moderatorów

jabollus
#12 Orędownik

Termin na odstąpienie od umowy nie upłynął, skoro nadal był aktywny przycisk "Zwróć Zakup" i kupująca wygenerowała etykietę.

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator

Tak też mi się wydaje, ale co pracownik czy moderator na Allegro to inna interpretacja tego ich opłakanego regulaminu.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Skoro przesyłka została odebrana 5 sierpnia to zgodnie z UOPK termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy minął 19 sierpnia o godzinie 23:59:59. 

@Online-kauf mylisz pojęcia „zwrot” z „odstąpieniem od umowy”. 
Zwrot to tylko czynność odesłania towaru. 
Powodem zwrotu może być odstąpienie od umowy lub reklamacja. 
Ty wybrałaś reklamację. 

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

System allegro umożliwia zgłoszenie zwrotu licząc 14 dni od ostatnie wysłanej j paczki w systemie. W tym wypadku mogła to być druga paczka z wymienioną rzeczą w ramach reklamacji.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@jabollus nasz pracownik wyjaśnił to dyskusji. Kupująca nie poinformowała o zamiarze odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od otrzymania pierwotnego zamówienia. W tym terminie zgłosiła reklamację, która została rozpatrzona przez sprzedawcę i zaakceptowana przez obie strony. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

jabollus
#12 Orędownik

Termin na odstąpienie od umowy 14 dni zaczyna biec od momentu, gdy konsument otrzymał ostatni towar z zamówienia, a nie od daty otrzymania pierwotnego zamówienia.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@jabollus To się tyczy sytuacji w której np. w zamówieniu brakowałoby jednego garnka - wtedy tak, bieg terminu na odstąpienie odbudowy liczy się od dnia następującego po dniu w którym kupująca otrzymała kompletne zamówienie. 

Kupująca otrzymała kompletne zamówienie od razu a na jego część złożyła reklamację. 

oznacz moderatorów

jabollus
#12 Orędownik

Od momentu, gdy kupująca otrzymała towar wolny od wad (gdy reklamacja została zakończona) zaczyna biec termin 14 dni na odstąpienie od umowy.

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator

No niestety tak się nie stało dlatego uważam, że zostałam oszukana zarówno przez sprzedającego i to celowo co najmniej dwukrotnie jak i przez Allegro i to świadomie i również celowo żeby tylko poszkodowany był kupujący. Dlatego przestrzegam tu na Allegro przed zakupami na Allegro. 

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator

U mnie uwzględniono ten pierwszy termin a na garnek musiałam bardzo długo poczekać mimo iż sprzedający zapewnił że następnego dnia nada przesyłkę. 

oznacz moderatorów