anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pracownik Allegro zamyka dyskusję jeszcze przed wyjaśnieniem problemu a ja jestem poszkodowana

Online-kauf
#10 Popularyzator

Kupiłam garnki na prezent, które sprzedająca wysłała mi że znacznym opóźnieniem i dotarły do mnie już po uroczystości. Garnki zwróciłam w ostatnim dniu ważnej etykiety na zwrot. Otworzyłam dyskusję prosząc o wyjaśnienie sytuacji opóźnienia przesyłki. Kiedy w końcu garnki dotarły z dużym opóźnieniem to napisałam w dyskusji, że że względu na opóźnienie dostawy zwracam towar i tu się okazało że się spóźniłam o jeden dzień. Uważam że nie z mojej wina a dziwne tym bardziej, że etykieta była jeszcze aktywna. 
Pracownik Allegro zakończył dyskusję samowolnie jako rozwiązaną a ja miałam sobie towar odebrać na własny koszt co też się stało. Odebrałam garnki i się okazało, że te są znacznie uszkodzony a karton wygląda tak jakby ktoś celowo rzucał wielokrotnie kartonem z garnkami. Problem w tym że zarówno czarna folia jak i poczwórna folia bąbelkowa nie noszą żadnych takich uszkodzeń. Paczkę zareklamowałam u przewoźnika i czekam na decyzję, chociaż wiadomo jak to się skończy. Teraz mam garnki pobite, reklamację złożoną i pieniądze wydane a dziś przed godziną dyskusję znowu zakończono jako ROZWIĄZANĄ! Pytam się dlaczego? 

Emilia [edycja]
 
5 września 2025 o 16:33
Online-kauf, w pełni rozumiem Pani zaniepokojenie związane z otrzymaniem uszkodzonych garnków. Czy obie strony dysponują zdjęciami towaru, które otrzymali. Czyli, czy Pani[edycja] jest w posiadaniu zdjęcia w chwili pakowania paczki do zwrotu dla sprzedającego, który został wysłany 20.08.2025. Oraz, czy Państwo[edycja], dysponują dowodami, w jakim stanie garnki do Państwa dotarły. Z toku dyskusji wynika, że towar mógł ulec uszkodzeniu w transporcie i konieczne może być złożenie reklamacji logistycznej. Jednak wspomniane powyżej dowody w postaci zdjęć, czy nagrań mogą znacząco pomóc w tej sprawie. Zachęcam obie strony do porozumienia i wspólnego rozwiązania sytuacji.[edycja], proszę o informację, jaką firmą przewozową odesłali Państwo produktu do kupującej.

[edycja] 5 września 2025 o 16:37

Dzień dobry, mamy nagrany film z pakowania garnków, ponieważ przewidzieliśmy następne kroki Klientki. Ponadto Klientka odbierała garnki na własnym liście przewozowym i tym samym jest stroną dla przewoźnika. Naszą decyzję podtrzymujemy.
 
5 września 2025 o 17:30
Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.
 
[edycja]
 
6 września 2025 o 07:13
[edycja] przykro mi, że sprawa dalej nie została rozwiązana.[edycja], uprzejmie proszę o załączenie w dyskusji zdjęć z momentu pakowania przesyłki do kupującej. W toku dyskusji zgłosili Państwo, że posiadają taki filmik. Może znacząco to pomóc w procesie reklamacji logistycznej, którą złożyła kupująca u przewoźnika paczki. Zachęcam obie strony do porozumienia i wspólnego rozwiązania sytuacji.

6 września 2025 o 12:36

Porównując stan tak zniszczonego kartonu producenta tych garnków z opakowaniem zewnętrznym dodanym przez Sprzedającego (czarna folia + folia bąbelkowa) stwierdzam, że opakowanie zewnętrzne nie nosi żadnych uszkodzeń. Gdyby do tych uszkodzeń doszło w czasie transportu, to na pewno byłyby jakiekolwiek ślady widoczne chociażby na czarnej folii. Tutaj takich nie ma. Dla mnie wnioski są oczywiste i tylko potwierdzają moje wcześniejsze przypuszczenia.
 

6 września 2025 o 12:39

Teraz ja również dołączam się do prośby Pracownika Allegro i proszę o załączenie w dyskusji zdjęć z momentu pakowania przesyłki, tzw. filmik.

7 września 2025 o 13:27
Kupująca w wiadomości z dnia 05.09.2025 (17:23) poinformowała o złożeniu reklamacji na przesyłkę u przewoźnika. W związku z tym, że czekamy na jego decyzję, a sprawa się wydłuża, na ten moment zamykam dyskusję.

7 września 2025 o 13:27
Zakończyliśmy Dyskusję w związku z rozwiązaniem problemu.

Pytanie i co teraz?
oznacz moderatorów
69 ODPOWIEDZI 69

Online-kauf
#10 Popularyzator

Napisałam w dyskusji, że z powodu przekroczenia terminu dostawy towar odsyłam, czyli odstępuje od zakupu. Gdybym dostała garnki przed 15 sierpnia, to nie rezygnowałabym z zakupu, ale garnki dostałam 20 sierpnia w ostatnim dniu aktywnej etykiety.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Online-kauf niestety ale terminy regulują przepisy UOPK a nie ważność etykiety wygenerowanej przez Allegro. 
Napisałem wyżej że termin na odstąpienie od umowy minął 19 sierpnia o 23:59:59. 

oznacz moderatorów

jabollus
#12 Orędownik

Nawet można wskazać taki powód odstąpienia: "Nie dotarł na czas".nie dotarł na czas.JPG

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator

Powiadomiłam w dyskusji, że i dlaczego zwracam zakup. 

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator

Ja oczywiście odebrałam garnki na własny koszt, a zwrot nadałam na kod udostępniony przez Allegro.

oznacz moderatorów

pecela
#19 Nestor ⭐

@Online-kauf 

Jeżeli chodzi o termin ważności etykiety, to nie ma on nic wspólnego z terminem na odesłanie towaru sprzedawcy. Przewoźnik przecież nie wie, co i dlaczego wysyłasz, a same etykiety są zazwyczaj ważne 30 dni (ale to zależy od przewoźnika, bo mogą być nawet ważne bezterminowo).

Po drugie, za stan zwracanego produktu odpowiada kupujący i niestety owinięcie przesyłki w folię stretch, to błąd działający na twoją niekorzyść, bo może ona zamaskować uszkodzenia w transporcie, a przy okazji może też zwolnić przewoźnika z odpowiedzialności. 

Przy okazji większość przewoźników zakazuje owijania przesyłek w folię stretch lub traktuje to jako przesyłkę niestandardową.

 

oznacz moderatorów

jabollus
#12 Orędownik

W tej sytuacji, Sprzedający nie zgłaszał, żeby zwracany towar dotarł do niego uszkodzony.

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator

Sprzedający otrzymał zwrot nieuszkodzony chociaż w jednej swojej wypowiedzi napisał że to są inne garnki. Tyle że na zdjęciach, które robiłam w czasie otwierania paczki były firmowe taśmy i do tego nieuszkodzone, nie pocięte i nie podarte. Sprzedający musiał się z tego wycofać i przyznać że zwrócone garnki są od niego .

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator

Jeszcze się nie spotkałam z etykietą ważną dłużej niż 14 dni a na pewno nigdy nie widziałam etykiety bezterminowej. 

oznacz moderatorów

jabollus
#12 Orędownik

Po kliknięciu przycisku "Zwróć Zakup" wygenerowana etykieta jest ważna 14 dni.

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator

Dokładnie tak, tylko i wyłącznie 14 dni. Jak bym przekroczyła ten termin, to nie mogłabym paczki już nadać. 

oznacz moderatorów

pecela
#19 Nestor ⭐

@Online-kauf

To zależy od przewoźnika. I tak dla przykładu etykiety są ważne

30 dni - Inpost

30 dni - Poczta Polska 

90 dni - DPD

30 dni - DHL eCommerce

7-180 dni - DHL eCommerce usługa zwrotów (ustala sprzedawca w umowie z DHL eCommerce) 

10 dni - DHL Expres (etykieta płatna).

W przypadku Inpostu i Poczty Polskiej termin ważności etykiety jest sztywny i nie może być zmieniony. 

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator

W tym przypadku 20 sierpień był ostatnim dniem na zwrot. 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Online-kauf Po raz kolejny - ważność etykiety nie ma żadnego znaczenia. 
Liczy się data złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy - na to termin był do końca dnia 19 sierpnia.

oznacz moderatorów

jabollus
#12 Orędownik

@komis-bell  napisał(a):


Liczy się data złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy - na to termin był do końca dnia 19 sierpnia.

Kupująca otrzymała naprawione garnki dopiero 20. sierpnia.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@jabollus @Jest jakiś przepis który mówi o tym, że czas na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy zostaje przedłużony lub zawieszony w takiej sytuacji?

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator

Sprzedająca celowo wysłała mi po terminie garnki żebym nie miała już możliwości ich zwrócić, bo zamierzała mi wcisnąć jeszcze inne poważnie uszkodzone gary.

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

A ja i tak mówię, że to  przynajmniej częściowo wina Allegro. Kupująca kliknęła zwrot ale produktów uszkodzonych. Co jak wiadomo nawet nie wiadomo czy zakwalifikować jako zwrot czy reklamację, bo to potworek Allegro. Więc najpierw została przerobiona reklamacja, a potem klientka jeszcze zwróciła. I wychodzi na to, że wyrobiła się z terminem od kliknięcia zwrotu... Natomiast Allegro liczy termin ponownego odstąpienia, po odesłaniu, a nie tego pierwszego gdy klientka wygenerowała etykietę do zwrotu...

Taki sobie Allegrowy cyrk... Pewnie nawet UOKiK miałby z tym problem...

(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić).
(Dzień bez awarii to dzień stracony).
oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator

Prawda

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@pecela  Mówisz o normalnych etykietach, nie zwrotowych. Etykiety systemowe do zwrotów miały tylko 14 dni. Pamiętam kilka postów gdy ktoś zapomniał i dzień później już nie działała. 

Gdyby działały dłużej to miałbyś tu co dzień po kilka postów zarówno wkurzonych tym sprzedawców jak i kupujących. To dlatego to takie dziwne...

 

Baaa powiem, że nawet na chińskich portalach działają tylko 14 dni. Wiem, bo w sierpniu klepłam zwrot i się rozmyśliłam, a że sporo zakupów robiłam to zawsze w apce musiałam tę etykietę omijać. Po 2 tygodniach była przeterminowana. Także to chyba standard długości zwrotowych...

 

(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić).
(Dzień bez awarii to dzień stracony).
oznacz moderatorów