anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pracownik Allegro zamyka dyskusję jeszcze przed wyjaśnieniem problemu a ja jestem poszkodowana

Online-kauf
#10 Popularyzator

Kupiłam garnki na prezent, które sprzedająca wysłała mi że znacznym opóźnieniem i dotarły do mnie już po uroczystości. Garnki zwróciłam w ostatnim dniu ważnej etykiety na zwrot. Otworzyłam dyskusję prosząc o wyjaśnienie sytuacji opóźnienia przesyłki. Kiedy w końcu garnki dotarły z dużym opóźnieniem to napisałam w dyskusji, że że względu na opóźnienie dostawy zwracam towar i tu się okazało że się spóźniłam o jeden dzień. Uważam że nie z mojej wina a dziwne tym bardziej, że etykieta była jeszcze aktywna. 
Pracownik Allegro zakończył dyskusję samowolnie jako rozwiązaną a ja miałam sobie towar odebrać na własny koszt co też się stało. Odebrałam garnki i się okazało, że te są znacznie uszkodzony a karton wygląda tak jakby ktoś celowo rzucał wielokrotnie kartonem z garnkami. Problem w tym że zarówno czarna folia jak i poczwórna folia bąbelkowa nie noszą żadnych takich uszkodzeń. Paczkę zareklamowałam u przewoźnika i czekam na decyzję, chociaż wiadomo jak to się skończy. Teraz mam garnki pobite, reklamację złożoną i pieniądze wydane a dziś przed godziną dyskusję znowu zakończono jako ROZWIĄZANĄ! Pytam się dlaczego? 

Emilia [edycja]
 
5 września 2025 o 16:33
Online-kauf, w pełni rozumiem Pani zaniepokojenie związane z otrzymaniem uszkodzonych garnków. Czy obie strony dysponują zdjęciami towaru, które otrzymali. Czyli, czy Pani[edycja] jest w posiadaniu zdjęcia w chwili pakowania paczki do zwrotu dla sprzedającego, który został wysłany 20.08.2025. Oraz, czy Państwo[edycja], dysponują dowodami, w jakim stanie garnki do Państwa dotarły. Z toku dyskusji wynika, że towar mógł ulec uszkodzeniu w transporcie i konieczne może być złożenie reklamacji logistycznej. Jednak wspomniane powyżej dowody w postaci zdjęć, czy nagrań mogą znacząco pomóc w tej sprawie. Zachęcam obie strony do porozumienia i wspólnego rozwiązania sytuacji.[edycja], proszę o informację, jaką firmą przewozową odesłali Państwo produktu do kupującej.

[edycja] 5 września 2025 o 16:37

Dzień dobry, mamy nagrany film z pakowania garnków, ponieważ przewidzieliśmy następne kroki Klientki. Ponadto Klientka odbierała garnki na własnym liście przewozowym i tym samym jest stroną dla przewoźnika. Naszą decyzję podtrzymujemy.
 
5 września 2025 o 17:30
Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.
 
[edycja]
 
6 września 2025 o 07:13
[edycja] przykro mi, że sprawa dalej nie została rozwiązana.[edycja], uprzejmie proszę o załączenie w dyskusji zdjęć z momentu pakowania przesyłki do kupującej. W toku dyskusji zgłosili Państwo, że posiadają taki filmik. Może znacząco to pomóc w procesie reklamacji logistycznej, którą złożyła kupująca u przewoźnika paczki. Zachęcam obie strony do porozumienia i wspólnego rozwiązania sytuacji.

6 września 2025 o 12:36

Porównując stan tak zniszczonego kartonu producenta tych garnków z opakowaniem zewnętrznym dodanym przez Sprzedającego (czarna folia + folia bąbelkowa) stwierdzam, że opakowanie zewnętrzne nie nosi żadnych uszkodzeń. Gdyby do tych uszkodzeń doszło w czasie transportu, to na pewno byłyby jakiekolwiek ślady widoczne chociażby na czarnej folii. Tutaj takich nie ma. Dla mnie wnioski są oczywiste i tylko potwierdzają moje wcześniejsze przypuszczenia.
 

6 września 2025 o 12:39

Teraz ja również dołączam się do prośby Pracownika Allegro i proszę o załączenie w dyskusji zdjęć z momentu pakowania przesyłki, tzw. filmik.

7 września 2025 o 13:27
Kupująca w wiadomości z dnia 05.09.2025 (17:23) poinformowała o złożeniu reklamacji na przesyłkę u przewoźnika. W związku z tym, że czekamy na jego decyzję, a sprawa się wydłuża, na ten moment zamykam dyskusję.

7 września 2025 o 13:27
Zakończyliśmy Dyskusję w związku z rozwiązaniem problemu.

Pytanie i co teraz?
oznacz moderatorów
69 ODPOWIEDZI 69

Online-kauf
#10 Popularyzator

Dokładnie, 14 dni i nic dłużej bynajmniej w tym kraju.

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@Online-kauf wszystko zostało już wyjaśnione w naszych poprzednich wpisach oraz w dyskusji. Otrzymałaś towar 05.08, po czym 06.08 wypełniłaś formularz zwrotu zaznaczając powód "towar uszkodzony, ale paczka jest cała". Etykieta, którą wtedy wygenerowałaś, była ważna do 20.08. Założyłaś dyskusję ze sprzedawcą informując o uszkodzonym uchwycie, sprzedający zaproponował rozwiązanie: dosłanie garnka. Na te rozwiązanie się zgodziłaś. Sprzedający realizując reklamację wysłał do Ciebie garnek, który dotarł do Ciebie 20.08. Tego samego dnia odesłałaś garnki do sprzedającego. 22.08 poinformowałaś w dyskusji, że odstąpiłaś od zakupu i odesłałaś garnki. Czyli po ustawowym czasie na odstąpienie. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator

Wszystko niby jest ok, tylko dlaczego sprzedająca dostarczyła mi garnki po terminie możliwości ich zwrotu? Wiedziała o tym już z dyskusji, że zamówienie zwrócę skoro już nie jest potrzebne, bo termin dostawy nijak nie został zachowany. Wiadomo dlaczego sprzedająca się postarała żebym nie miała możliwości zwrotu już przez Allegro, bo zaplanowała wysłać mi jeszcze inny zestaw tych garnków a ma ich sporo, zestaw który najprawdopodobniej pochodził z innego zupełnie zamówienia i był również uszkodzony. Tym sposobem sprzedająca załatwiła sobie dwie pieczenie na jednym ogniu. Niepokojące jest to, że żaden pracownik Allegro tego nie zauważył, celowo? domniemam, że tak że działacie celowo. Kryjecie sprzedających i zrzucacie winę na wszystkich byle nie na Allegro i sprzedających a jak się i to nie uda to nas kupujących przeganiacie na policję. Ochrona kupujących? Nic takiego nie ma i dobrze byłoby żeby wszyscy o tym wiedzieli. 

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Tu Cię zaskoczę ale oni raczej nie kryją sprzedających. Wolą stosować taktykę skłócania stron... I częściej bronią kupujących nawet typowych naciągaczy. Swoją drogą gdybyś poinformowała o rezygnacji w dzień odesłania to byłoby dobrze. A w sumie miałaś kliknięty zwrot, a jak wiadomo w myśl prawa zwrotu nie można anulować. Po jego kliknięciu przestałaś być właścicielką i w ogóle w tym kontekście nie powinni Ci reklamacji wciskać. Z drugiej strony odesłanie na zwrot uszkodzonego towaru, a nie reklamacji może się skończyć obniżeniem kwoty zwrotu. I licho wie jak na to patrzeć. Allegro przyjęło strategię, nie brania pod uwagę pierwszego kliknięcia zwrotu. Ale ustawowo kliknięcia zwrotu nie da się anulować, przestajesz być właścicielem... Ciekawe pytanie dla UOKiKu kto ma rację?

(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić).
(Dzień bez awarii to dzień stracony).
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@AnnaG-Antyki 

A w sumie miałaś kliknięty zwrot, a jak wiadomo w myśl prawa zwrotu nie można anulować. Po jego kliknięciu przestałaś być właścicielką i w ogóle w tym kontekście nie powinni Ci reklamacji wciskać.”

@Kupująca zgłosiła reklamację.

Sam „zwrot” to tylko czynność odesłania towaru a w UOPK  słowo „zwrot” występuje jedynie w kontekście zwrotu środków przez sprzedającego. 

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Dobra rzeczywiście to była reklamacja. Jednak jest przepis mówiący, że termin na zwrot liczy się dopiero od otrzymania towaru wolnego od wad. To był zestaw garnków, więc liczy się dopiero od otrzymania reklamowanego garnka. Co oznacza, ze klientka odesłała garnki na samym początku terminu  zwrotu....xD

(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić).
(Dzień bez awarii to dzień stracony).
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@AnnaG-Antyki @Jaki to przepis i jak się go stosuje? Jeśli wystąpi niezgodność z umową po np. jednym roku to też można wtedy odstąpić od umowy?

oznacz moderatorów

vonNogay
#17 Koryfeusz

@AnnaG-Antyki jak widać kryją, bo autorkę elegancko spławili.

Wychodzi na to, że jest dobry sposób na sprzedawanie jakichś bubli i wyeliminowanie zwrotów. Wystarczy wysłać towar uszkodzony i dostarczyć wolny od wad po 2 tygodniach. Kupujący już bubla nie zwróci. A jak zwróci (a nie reklamuje) ten pierwszy wadliwy towar to mu się obniży kwotę zwrotu. Nie reklamował to sam zepsuł.

Na allegro na dłuższą metę nie przejdzie, ale jakiś sklep internetowy może tak dymać kupujących bez ograniczeń i nawet UOKiK tu jak widać nic nie zdziała skoro takie działanie jest zgodne z przepisami 🙂

oznacz moderatorów

vonNogay
#17 Koryfeusz

Po przeczytaniu wątku zastanawiam się czy jeśli autorka otrzymałaby patelnie albo wiertarkę i po zgłoszeniu niezgodności otrzymała garnek to też data na zwrot się liczy od momentu otrzymania patelni albo wiertarki?

oznacz moderatorów

jabollus
#12 Orędownik

@Online-kauf Jeśli ten zestaw garnków który masz teraz w domu ma jakieś wady, to otwórz nową Dyskusję.

Masz kilka powodów reklamacji do wyboru:wada.JPG

oznacz moderatorów