Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Proszę o pomoc.
Ogólny opis sytuacji:
5 lat temu zakupiłem lodówkę Amica, która 3 krotnie była naprawiana w czasie trwania jej gwarancji (4 lata), wymieniana była wiązka wyświetlacza, w której dochodziło do złamania lub przetarcia przewodów. Jest to dobrze znana serwisom wada fabryczna tego modelu. Naprawy były darmowe, przeprowadzane przez serwis Amica. Skończył się okres trwania gwarancji lodówki, usterka pojawiła się ponownie.
Problem:
20.04.2022r. zakupiłem w sklepie internetowym z częściami do agd tą samą wiązkę kabli do wyświetlacza lodówki Amica. Jest to oryginalna część zamienna, taka sama jaką montował serwis. Z opisu aukcji wynika, że zakup objęty jest 24 miesięczną gwarancją.
20.12.2022 czyli dokładnie 8 miesięcy po zakupie pojawiła się ta sama usterka. Zakupiłem ponownie tą część u tego samego sprzedawcy, ale napisałem wiadomość z zapytaniem, czy na stare kable (kupione 20.04.2022) przysługuje gwarancja. Odpisał, że jest to część eksploatacyjna i gwarancja jej nie obejmuje.
Stąd moje pytanie.
Skoro sklep sprzedaje oryginalne części zamienne, w opisie aukcji jest informacja o 24 miesięcznej gwarancji i serwis Amica wymieniał mi te kable 3 krotnie, za darmo (w ramach gwarancji producenta), to dlaczego sprzedawca mówi, że nie obejmuje ich gwarancja? Nic już nie rozumiem.
Wiadomość od sprzedawcy, którą dostałem przed chwilą:
"Witam
Gwarancja czy rękojmia jest dodawana przez Allegro automatycznie.
W okresie gwarancji produkt obsługuje gwarant i on decyduje o zasadach . Jeżeli przewód który Pan kupił , byłby założony przez autoryzowany serwis , to możemy takie zgłoszenie przesłać dalej. W przypadku samodzielnego montaży nie ma gwarancji, że został założony zgodnie z zaleceniami producenta."
Jako prywatna osoba na każdy zakup od każdej firmy bez łaski masz ZAWSZE 12 miesiecy bezwarunkowej rękojmi.
Przeczytaj informacje na stronie UOKIK bo widze, ze niestety masz braki w wiedzy. Jesli dalej sobie nie poradzisz skorzystaj z pomocy Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
Jeśli chodzi o gwarancje to szczegolow szukaj w karcie gwarancyjnej.
Złożyć reklamację możesz zawsze- nawet po terminie. Inna sprawa, że będzie ona odrzucona.
Dziękuję za tą pasywno-agresywną odpowiedź 😂
Przedmiot jest sprzedawany bez karty gwarancyjnej, nie ma możliwości jej sprawdzenia i przeczytania nawet na stronie producenta. Sprzedawca także nie udostępnia żadnych informacji na temat karty gwarancyjnej lub warunków gwarancji.
@michal921992 a kto dokonywał wymiany tych wiązek?
3 krotnie autoryzowany serwis, w trakcie trwania gwarancji na lodówkę, ostatni raz ja, ponieważ po zgłoszeniu naprawy pogwarancyjnej serwis poinformował mnie, że mam zrobić to sam, ponieważ oni nie zajmują się naprawami po gwarancji. Wiązka jest zaopatrzona w instrukcję instalacji (dosłownie wpięcie jej w 2 wtyczki).
Jeśli wada występuje stale to raczej nie jest to wina samej wiązki tylko przeciwnie- wiązka się psuje przez pracę z tą lodówką, a takich uszkodzeń rękojmia nie obejmuje.
@starling_shop napisał(a):Jeśli wada występuje stale to raczej nie jest to wina samej wiązki tylko przeciwnie- wiązka się psuje przez pracę z tą lodówką, a takich uszkodzeń rękojmia nie obejmuje.
Takie wiązki są instalowane fabrycznie w kilku modelach lodówek Amica, w każdym z nich występuje ta sama usterka, po jakimś czasie. Jest to oryginalna część zamienna do tego modelu lodówki, nie ma innych "zamienników". Kable są zbyt mocno zaciskane i zginane podczas otwierania i zamykania drzwi, są zbyt delikatne aby były poddawana ciągłemu zginaniu. Sam serwisant twierdził, że to wada konstrukcyjna tych kabli.
"Kable są zbyt mocno zaciskane i zginane podczas otwierania i zamykania drzwi"
Nadal to brzmi jak wada konstrukcyjna ale lodówki.
No ale masz swoje racje więc złóż tę reklamację i czkaj na odpowiedź.
Może źle to ubrałem w słowa. Zgadzam się, że jest to wada konstrukcyjna lodówki, ale też kabli. Jedno nie współgra z drugim. Lodówka łamie kable, a kable nie są skutecznie wzmocnione, aby temu zapobiec. Mimo to producent nie widzi w tym problemu i naraża klientów na dodatkowe koszty.
Zgłoszę reklamację, najwyżej ją odrzucą, to będę wiedział na przyszłość, że nie ma co zgłaszać tego ponownie. Dziękuję za odpowiedź.
Przy 2 uznanych reklamacjach mogłeś ubiegać się o zwrot pieniędzy i kupić nową lodówkę, więc de facto Twoją decyzją było narażanie się na dalsze wymiany tych kabli wiedząc, że lodówka ma taką wadę.
____________________
Przy trzeciej reklamacji ubiegałem się o zwrot pieniędzy, ale zostało to odrzucone, z powodu możliwości przywrócenia sprzętu do pełnej sprawności, poprzez naprawę (wymianę kabli przez serwis). Dopiero gdyby nie było możliwości naprawy (brak części zamiennych, lub usterka podzespołu o sporych kosztach), doszłoby do zwrotu pieniędzy. Dopóki Amica produkuje te kable, to będą je wymieniać w ramach gwarancji.
Klient nie jest winny tego, że producent wypuszcza na rynek wadliwe produkty. Mam do wyboru, raz w roku, kupić wiązkę wyświetlacza albo nową lodówkę. Narażam się na dodatkowe koszty, ale tylko dlatego, że nie mam innego, sensownego wyjścia. Nie wyrzucę przecież sprawnej lodówki (wszystko inne działa bez zarzutów) i nie kupię nowej za 3 tysiące z powodu kabla za 45 zł.
Uprawnienia konsumenta zwiększają się, gdy zgłasza do reklamacji tę samą rzecz drugi lub kolejny raz, tzn. towar był już np. naprawiany lub wymieniany. Co ważne, kolejna reklamacja tego samego towaru nie musi dotyczyć tej samej wady, może być to zupełnie inna usterka. W takiej sytuacji sprzedawca musi obowiązkowo zachować się tak jak żąda tego klient, tj. naprawić lub wymienić rzecz na nową, a nawet obniżyć cenę towaru lub przyjąć zupełne odstąpienie klienta od umowy. Nie może proponować konsumentowi kolejnej naprawy towaru, jeśli klient tego nie chce. Przy czym do odstąpienia od umowy może dojść tylko wtedy, gdy wada towaru ma charakter istotny. Obniżyć cenę lub przyjąć odstąpienie od umowy sprzedawca musi również, jeżeli wcześniej w postępowaniu reklamacyjnym nie wywiązał się z obowiązku naprawy bądź wymiany towaru, pomimo takiego żądania konsumenta. Jeżeli klient żąda obniżenia ceny, to powinien jednocześnie określić kwotę, o którą chce, by cena została obniżona (z uwzględnieniem wartości towaru z wadą i towaru pełnowartościowego).
Tak jak ktoś wyżej Ci zasugerował- Ignorantia iuris nocet.
@starling_shop przecież kable byly wymieniane na gwarancji przez serwis. Wiec o jakim zwrocie pieniedzy/lodówki piszesz? 😮
A jaki związek z tym ma serwis?
OK.
Z innej strony: na jakiej podstawie prawnej kupujacy mial sie ubiegać o zwrot pieniedzy i od kogo.
@starling_shop 1) Nie wiesz o czym piszesz. 2) Nie znasz się niestety. 3) I nie czytasz dokladnie tego co pisał autor tematu.
Jesli myslisz, ze nie potrafie w google wpisac "druga uznana reklamacja" to jestes w bledzie.
Na koniec dodam, ze jestem po dwóch sprawach sądowych które wygrałem i nie mialem pełnomocnika/adwokata (pozew tez sam pisałem).
W takim razie w czym konkretnie się mylę? Czy nie jesteś w stanie sprecyzować? 😉