Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Proszę o pomoc.
Ogólny opis sytuacji:
5 lat temu zakupiłem lodówkę Amica, która 3 krotnie była naprawiana w czasie trwania jej gwarancji (4 lata), wymieniana była wiązka wyświetlacza, w której dochodziło do złamania lub przetarcia przewodów. Jest to dobrze znana serwisom wada fabryczna tego modelu. Naprawy były darmowe, przeprowadzane przez serwis Amica. Skończył się okres trwania gwarancji lodówki, usterka pojawiła się ponownie.
Problem:
20.04.2022r. zakupiłem w sklepie internetowym z częściami do agd tą samą wiązkę kabli do wyświetlacza lodówki Amica. Jest to oryginalna część zamienna, taka sama jaką montował serwis. Z opisu aukcji wynika, że zakup objęty jest 24 miesięczną gwarancją.
20.12.2022 czyli dokładnie 8 miesięcy po zakupie pojawiła się ta sama usterka. Zakupiłem ponownie tą część u tego samego sprzedawcy, ale napisałem wiadomość z zapytaniem, czy na stare kable (kupione 20.04.2022) przysługuje gwarancja. Odpisał, że jest to część eksploatacyjna i gwarancja jej nie obejmuje.
Stąd moje pytanie.
Skoro sklep sprzedaje oryginalne części zamienne, w opisie aukcji jest informacja o 24 miesięcznej gwarancji i serwis Amica wymieniał mi te kable 3 krotnie, za darmo (w ramach gwarancji producenta), to dlaczego sprzedawca mówi, że nie obejmuje ich gwarancja? Nic już nie rozumiem.
@starling_shop przeczytaj raz jeszcze cały wątek, tylko proszę ze zrozumieniem. Zanotuj sobie główne wątki na kartce aby coś Ci nie umknęło.
Mnie się wyjątkowo nie chce rozkładać całości na czynniki pierwsze.
@Client:104371448 czyli zwyczajnie się zawstydziłeś brakiem jakiegokolwiek argumentu żeby odbić piłeczkę merytorycznie więc zaczniesz pisać mądrości w stylu kłócących się dwunastolatków?
Liczyłam, że serio coś wyłapałeś.
@Client:104371448 Z tego co ja rozumiem to jeśli dwie pierwsze wady wystąpiły w ciągu dwóch lat od daty zakupu i reklamacje były składane do sklepu to kupujący miał prawo żądać zwrotu kosztów zakupu.
Co innego gdyby te reklamacje składał bezpośrednio w serwisie producenta - wtedy to serwis ma prawo decydowania i jeśli sprzęt uznaje się niezdatny do naprawy kupujący powinien otrzymać specjalny "papier" na podstawie którego sklep może mu zwrócić środki.
Pierwsza wada nastąpiła po 2 latach od zakupu, druga wada rok później.
@komis-bell w temacie byla podana "gwarancja". Wiadomo, ze gwarantem nie jest sprzedawca tylko serwis producenta.
@Client:104371448 skoro gwarantem jest serwis producenta to dlaczego serwis producenta nie odrzuca reklamacji tylko sklep (wedle tego co napisał autor)?
Do kogo w końcu była składana reklamacja? Bo raczej nie można odrzucić reklamacji której nie byłeś adresatem.
Zwróć uwagę na sposób pisania autora, który (jak większość ludzi) potocznie rękojmię nazywa gwarancją również w przypadku zakupu kabli o których jest wątek pod tytułem... "Problem z gwarancją"
@starling_shop masz racje. Też nie rozumiem dlaczego autor po dwóch latach zgłosił się do sklepu. Po 2 latach odpowiedzialnosc sklepu sie skonczyla. A serwis wymienial kable az minelo 4 lata i sie skoczyla gwarancja.
Moze sklep jest nieogarniety jesli chodzi o przepisy tak jak czesc sprzedawcow z Allegro co widac po tematach na tym forum ktore tworzą.
@Client:104371448 Autor, czyli ja zgłosił się do sklepu po 2 latach, ponieważ tak poinstruował mnie serwis podczas zgłaszania awarii, nie wiem dlaczego, ale takie były procedury w związku z dodatkową gwarancją. Jak kupowałem tą lodówkę, to była promocja, że jeśli kupisz jednorazowo 3 sprzęty dużego AGD, to dostajesz dodatkowe 2 lata gwarancji na każdy z nich "w prezencie" od sklepu AGD. Nie mam pojęcia na jakiej zasadzie to działało, ale serwis odsyłał aby zgłaszać wszystkie awarie poprzez sklep.
@michal921992 jak do sklepu to nie gwarancja tylko rękojmia. Używaj precyzyjnych sformułować bo jak widać ta mniej rozgarnięta część forum ma problem z domyśleniem się o co Ci chodzi 😂
@Client:96810784 napisał(a):
@michal921992 bo jak widać ta mniej rozgarnięta część forum ma problem z domyśleniem się o co Ci chodzi 😂
Bredzisz. Przeczytaj cały wątek. Od deski do deski. Ze zrozumieniem.
@michal921992 aaaaaaa widzisz.... tak to jest jak sie nie pisze takich ważnych rzeczy od razu.
Ja jak kupowalem lodówkę to mialem 2 lata od producenta + 3 lata od producenta za dodatkową opłatą i wszelkie reklamacje zgłaszałem tylko do producenta.
To w takim razie widocznie sklep miał specjalny układ z serwisem czy tam odwrotnie.
@Client:104371448 Tak, był jakiś układ (umowa) pomiędzy sklepem a serwisem. To sklep zajmował się przyjmowaniem wszystkich zgłoszeń, serwis tylko naprawiał. Przyznam się, że nie pytałem o detale, więc nie znam szczegółów tego układu, tylko cieszyłem się, że wszystko działało bardzo sprawnie w kwestii napraw.
@Client:104371448 przecież autor wyraźnie napisał, że zamierza zgłosić reklamację do sprzedawcy czyli chodzi mu o rękojmię. Czytaj ze zrozumieniem.
@Client:96810784 Przyganiał kocioł garnkowi.
Jak pisałem wcześniej, żądanie zwrotu pieniędzy zostało odrzucone przez sklep, z powodu możliwości naprawy sprzętu. Zwrot pieniędzy byłby możliwy tylko w przypadku braku możliwości naprawy sprzętu, z powodu braku części zamiennych, lub usterki, która byłaby zbyt kosztowna w naprawie.
@michal921992 Gdzie zgłaszałeś wady? Do sklepu czy bezpośrednio do serwisu producenta?
@komis-bell w trakcie trwania gwarancji (4 lata) do sklepu, w którym lodówka była zakupiona.
@michal921992 napisał(a):
@komis-bell w trakcie trwania gwarancji (4 lata) do sklepu, w którym lodówka była zakupiona.
Pierwsze słyszę 😮
Jakieś czary 😮
Sklep odpowiadał 2 lata za reklamacje z tytulu rekojmi i 2 lata minęły więc nawet nie musieli ci reklamacji z tytulu gwarancji przyjmować ale chyba w geście dobrej woli pośredniczyli w kolejnych reklamacjach kupujący gwarant czyli firma produkująca lodowki. Oczywistym jest że sklep odrzucił ci reklamację o wymiane lodowki na nową bo minęły 2 lata odpowiedzialności sklepu z tytułu rękojmi taką reklamację należało zgłosić do gwaranta a nie do sklepu w okresie trwania gwarancji producenta. Odnośnie części to masz rok rekojmi na pewno tylko ponieważ to ty montowałeś bo serwis cię zrobił w bambuko to po odesłaniu części na reklamacje odpowiedź będzie taka: z przykrością odrzucamy reklamację z powodu 1 niewłaściwego zamontowania lub 2 skoro temat jest znany tzn że lodówka uszkadza wiązkę bo jest źle zaprojektowana a to uszkodzenie mechaniczne za które sprzedawca wiązki nie odpowiada dodam że uszkodzenia mechaniczne nie podlegają reklamacjom
@az1rael też nie czytałeś dokładnie całego tematu... 🤔