anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z gwarancją

MAMY ROZWIĄZANIE!
michal921992
#10 Popularyzator#

Witam. Proszę o pomoc.

Ogólny opis sytuacji:

5 lat temu zakupiłem lodówkę Amica, która 3 krotnie była naprawiana w czasie trwania jej gwarancji (4 lata), wymieniana była wiązka wyświetlacza, w której dochodziło do złamania lub przetarcia przewodów. Jest to dobrze znana serwisom wada fabryczna tego modelu. Naprawy były darmowe, przeprowadzane przez serwis Amica. Skończył się okres trwania gwarancji lodówki, usterka pojawiła się ponownie.

Problem:

 20.04.2022r. zakupiłem w sklepie internetowym z częściami do agd tą samą wiązkę kabli do wyświetlacza lodówki Amica. Jest to oryginalna część zamienna, taka sama jaką montował serwis. Z opisu aukcji wynika, że zakup objęty jest 24 miesięczną gwarancją. 

20.12.2022 czyli dokładnie 8 miesięcy po zakupie pojawiła się ta sama usterka. Zakupiłem ponownie tą część u tego samego sprzedawcy, ale napisałem wiadomość z zapytaniem, czy na stare kable (kupione 20.04.2022) przysługuje gwarancja. Odpisał, że jest to część eksploatacyjna i gwarancja jej nie obejmuje.

Stąd moje pytanie. 

Skoro sklep sprzedaje oryginalne części zamienne, w opisie aukcji jest informacja o 24 miesięcznej gwarancji i serwis Amica wymieniał mi te kable 3 krotnie, za darmo (w ramach gwarancji producenta), to dlaczego sprzedawca mówi, że nie obejmuje ich gwarancja? Nic już nie rozumiem.

oznacz moderatorów
55 ODPOWIEDZI 55
az1rael
#21 Demiurg#

Doczytałem doczytałem tylko serwis zrobił kupujacego w jajo bo kazał mu reklamacje z tytulu gwarancji do sklepu zlożyć a potem zdziwienie że jak to lodówki nie wymienili na nową bo są części dostępne, klasyczna spychologia poszła. Sklep zaoferował tylko możliwość wydłużenia gwarancji u producenta a sam odpowoadał 2lata z rękojmi za zakup i ten czas minął. Co najwyżej sklep robi teraz za pośrednika kupujący gwarant, a wcale nie musi. Skoro problem jest powszechnie znany to producent powinien reklamację do niego złożoną uwzglednić i lodówke wymienić lub kasę zwrócić ponieważ jest to wada fabryczna a reklamacja tego samego podzespolu któryś raz z rzędu 

oznacz moderatorów
starling_shop
#14 Krzewiciel#

@az1rael skoro odesłali go do sklepu to mogła być rozszerzona rękojmia.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Nie ma rozszerzonej rekojmi jest tylko rozszerzona gwarancja mozna ja dokupic u gwaranta czyli producenta, co najwyzej sklep w ramach umowy z produce tem za swoje dokupil kupujacemu taka gwarancje ale ona dalej zostala zawarta miedzy kupujacym a gwarantem a sklep posredniczy w formalnosciach. Ewentualnie kupujacy zle zrozumial i zlozyl reklamacje do sklepu zamiast do gwaranta za posrednictwem sklepu i dlatego sklep odrzucil reklamacje bo nie odpowiadal juz za towar z tytulu rekojmi minely wszak 2 lata

oznacz moderatorów
michal921992
#10 Popularyzator#

@az1rael Kupujący wszystko dobrze zrozumiał, bo został poinstruowany podczas zakupów, przez pracownika sklepu, jak się zachować w razie jakiejkolwiek awarii. 😀 

Awarie były zgłaszane w sklepie, wypełniało się formularz, sklep to podbijał pieczątką i wysyłał do serwisu. Taki był układ między sklepem a serwisem. 

oznacz moderatorów
Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@starling_shop  napisał(a):

@az1rael skoro odesłali go do sklepu to mogła być rozszerzona rękojmia.


@starling_shop 😮 😮 😮

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@michal921992  prawdopodobnie serwis wymieniał wiązke w ramach gwarancji na lodówke a nie na samą wiązke

Mysle że powinieneś dobrze sprawdzić warunki gwarancji. Często jest tak że po usunięciu usterki czas gwarancji na naprawianą częśc jest liczony od nowa, lub odpowiednio wydłużany. Jeżeli tak by było wówczas mógłbys tą wiązke reklamować dalej w ramach gwarancji.

oznacz moderatorów
Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@_Likos_ niekoniecznie właśnie. W październiku dealer wymienił mi radio (trzeci raz) w ramach gwarancji. W grudniu się okazało, że radio (też) jest wadliwe (gwarancja do 15.11) i dealer pokazał mi środkowca. Producent nawet nie przedluza gwarancji na wymienianą cześć i gwara nie biegnie od nowa po wymianie czesci na nową.

ps. w warunkach gwarancji nic nie pisało o przedłużeniu czy biegnięciu od nowa (wiedzialem o tym) ale napierałem na serwis udajac, ze nic nie wiem.

oznacz moderatorów
michal921992
#10 Popularyzator#

@_Likos_ pytałem o to na infolinii Amica, w dziale reklamacji, sprawdzili moją historię napraw i powiedzieli, że gwarancja nie była przedłużana podczas naprawy. Liczy się nadal od dnia zakupu.

oznacz moderatorów
Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@michal921992 ale pokręcona historia 😉

oznacz moderatorów
michal921992
#10 Popularyzator#

@Client:104371448 Owszem, pokręcona i to ostro. Utwierdziło mnie to w przekonaniu, że nigdy więcej nie kupię lodówki z tej firmy. Szkoda nerwów i czasu na te odbijanie piłeczki między sklepem, serwisem a mną.

oznacz moderatorów
Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@michal921992 mialem pralkę tej firmy. Nigdy więcej 😉 Programatory miały wadę fabrycznę 😄

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Nie rozumiem co ma do tego sklep oprocz posrednictwa w oboegu dokumentow? Stronami sa kupujacy i gwarant czyli producent wiec nie rozumiem czemu napisane zostalo ze sklep odrzucil roszczenie gwarancyjne? Chodzi mi o te czesc gdzie przyczyna byla dostepnosc czesci wiec nie zwrocono kasy za lodowke? Chyba ze to byl 1 raz z naprawa wiazki wtedy strona do ktorej zglasza sie reklamacje robi co uwaza za najkorzytniejsze dla siebie czyli najtaniej naprawic a za drugim razem zobligowana jest zrobic to co oczekuje klient dlatego skoro to wada fabryczna i jest to wiadome to gwarant z tytulu rekojmi powinien wymienic lodowke lub zwrocic kase bo lodowke zakupiono z trwalym defektem od nowosci 

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@michal921992  cóz każda firma sama pracuje na swoja markę. Jaka jakośc produkowanego wyrobu i jakośc obsługi taka siła marki firmy. Po prostu następny sprzet AGD jaki kpisz prawdopodobnie nie będzie już nosił dumniego napisu AMICA

A w obecnej sytuacji ja rozwiązania nie widze:( . Musisz tylko skalkulowac koszty wiedzac co ile czasu wymieniasz wadliwą wiązke i ile ona kosztuje na ile Ci sie to opłaca i kiedy dana lodówke wymienić na inny model

@Client:104371448  nie wiedziałem o tym. Kiedys takie zapisy w kartach gwarancyjnych były a ostatnio już bardzo dawno nie korzystałem z serwisów.

oznacz moderatorów
michal921992
#10 Popularyzator#

@_Likos_ Jak tylko widzę logo Amica, tak szybko odwracam wzrok, gdy szukam jakiegoś AGD. Nigdy więcej. Mam w bliskiej rodzinie kilka podobnych przypadków z produktami tej firmy i nic mnie już nie skusi na zakup ich sprzętu.

Przeprowadziłem taką kalkulację i dopóki lodówka działa (tzn. nie ma innych usterek), będę kupować te wiązki raz do roku. Jeśli zacznie się psuć częściej, to zmienię lodówkę na nową i koniecznie innej firmy. 

Dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

A nie mozesz poprostu na wiazce w miejscu gdzie dochodzi do przetarcia lub przerwania dorobic zabezpieczenie np termokurczke zalozyc albo pistoletem do kleju na goraco nalozyc warstwe kleju bu wzmocnic to miejsce? 

oznacz moderatorów
michal921992
#10 Popularyzator#

@az1rael tam jest fabrycznie i obejma termokurczliwa i nawet założona "sprężyna", która niby miała wzmocnić tą wiązankę, nic nie pomaga. Na forach ludzie piszą, że sami sobie lutują te kable co jakiś czas, bo nic nie pomaga na stałe.

oznacz moderatorów