Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, zakupiłam parę dni temu telewizor i Odstąpiłam od umowy nie spełniam moich oczekiwań, zapakowałem tak samo jak były zapakowane oraz wykupiłam na poczcie naklejki OSTROŻNIE i odesłałem paczke za pośrednictwem zwrotów SMART.Dostałem info.od sprzedawcy, że towar jest uszkodzony i sprzedawca może w ramach zwrotu zwrócić jedynie 50% wartości .Zapytałam dzisiaj o protokół szkody powiedział że zgłosił co mam teraz zrobić poprosić o zwrot za towar czy czekać. Pierwszy raz mam taką sytuację a jestem 18 lat na Allegro 😔 proszę o pomoc
@ana2480 czekaj na decyzję przewoźnika z Pocztą przeważnie nie ma problemów jeśli chodzi o reklamacje , wypłacą odszkodowanie to sprzedawca zwróci Ci całość wpłaty
Poprosiłam sprzedającego o protokół szkody odpisał mi tak
To samo ja mam dzwoniłam do rzecznika praw konsumenta i nie może mi obniżyć zwrotu jeżeli nie udowodni że to mają wina ma wypłacić całość a dopiero po nie rozpatrzeniu reklamacji u przewoźnika może zwrócić się o rekompesate u mnie .Proszę sobie zadzwonić do Rzecznika praw konsumenta i zapytać i byłabym wdzięczna jeżeli napisałaby Pani co Pani powiedział bo sama jestem ciekawa czy będzie ta sama informacja jak u mnie mi też sprzedający proponuje zwrot 50 %
@donia1231231 @ana2480 słuchajcie Dziewczyny , Rzecznik Rzecznikiem , ale nie stoi on ponad zapisami Ustawodawcy , sprzedawca ma 14dni na zwrot środków od dnia w którym zgłoszono zwrot , ALE ma również prawo obiżyć kwotę zwrotu środków adekwatnie do utraty wartości towaru . To co Wam sprzedawcy propunują to zwrot częściowy ,przewoźnik uzna swoją winę to oddadzą Wam reszę , uzna Waszą winę będziecie w plecy za kiepskie zapakowanie .
Zwrócili mi w tym momencie 514 zł czy zwrócą mi resztę po pozytywnym rozpatrzeniu odszkodowania od firmy kurierskiej?
@mdrogeria Wszystkie koszty, jakie ponosi kupujący, który odstąpił od umowy, zostały określone w ustawie o prawach konsumenta. Sprzedający może obciążyć kupującego kwotą za zmniejszenie wartości towaru, wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. I na tym koniec.
@ana2480 Otwórz dyskusję i domagaj się, żeby sprzedający zwrócił Ci całą kwotę za telewizor. To Allegro lub sprzedający ma zgłosić reklamację u przewoźnika. Dopiero, gdy reklamacja zostanie odrzucona z powodu niewłaściwego zapakowania, sprzedający będzie mógł domagać się odszkodowania od Ciebie.
@-Sainkho- teoretycznie masz racje jednak zgodnie z art. 415 Kodeksu cywilnego, który stanowi o tym, że: „Kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do jej naprawienia”.
Wiec jeśli przewoźnik stwierdzi np : nieprawidłowe zabezpieczenie przesyłki - koszty ponosi kupujacy
Oczywiście że powinno sie to odbyć na zasadzie odszkodowawczej czyli zwrot całosci kwoty a potem roszczenie o odszkodowanie niemniej przez 20-25 dni nikt pozwu nie złoży wiec jeśłi sprzedawca opóźni zwrot środków( a prawdopodobnie właśnie tak zrobi) to tak naprawde nikt z tym nic nie zrobi. Nawet Alegro Protect będzie czekac na rozpatrzenie reklamacji przez przewoźnika.
@ana2480 sugeruje nie denerwowac sie lecz spokojnie poczekac na decyzje przewoźnika i zobaczyc czy reklamacja zostanie uznana. Myśle że sprzedający i tak te kilkanascie dni "przeczeka" a Ty sie niepotrzebnie bedziesz denerwować.
Po rozpatrzeniu reklamacji bedziecie mogli ustalac co dalej , A może przewoźnik uzna roszczenie i problem sie rozwiąze.
To są zdjęcia otrzymane od kupującego który twierdzi że to telewizor który został zwrócony przeze mnie i skąd mam wiedzieć czy to jest ten sam telewizor sprzedający na stronie który wystawia ogłoszenie ma dużo takich telewizorów na tym zdjęciu nawet nie widać ile cali jaki model jakie ma funkcje
Rozumiem że u Pani jeszcze nie jest rozwiązana sprawa? Nie wiem czy w trakcie reklamacji do przewoźnika tak jak wyżej napisałam pisać do sprzedającego o udowodnienie winy z mojej strony. Czy po prostu czekać sprzedający wysłał mi dwa marne zdjęcia pękniętego ekranu A patrząc na jego produkty które sprzedaje w większości to są tej samej marki co ja kupiłam czyli Kruger matz po prostu mając taką liczbę telewizorów do dyspozycji mógł podłożyć wadliwy towar i twierdząc że to ja wysłałam.
@ana2480 pamiętaj .... ,, kij ma zawsze dwa końce ,,
@ana2480 mi zrobili przelew na połowę ceny z tym się nie zgadzam dyskusje dalej mam otwartą a z tym podstawieniem towaru tez się zastanawialam bo kurcze akurat to zwrot uległ uszkodzeniu no ale kurcze paczka była otwierana w obecności kuriera i spisany protokół więc w ten przekręt musialby być zamieszany kurier czytając komentarze negatywne w tej firmie to nie pierwszy problem ze zwrotem jakbym wiedziała że sprzedający odda mi tylko połowę zostawilabym gitarę sobie a tak to jestem w plecy 500 zl
Standard, sprzedający nie chcą takich zwrotów, zwrot ze Smartem więc nie jesteś stroną to już problem sprzedającego i Allegro, otwórz dyskusję- będą problemy(już są).
@ana2480 zgodnie z prawem ( potwierdzone u prawnika ) sprzedawca powinien spisać protokół szkody, złożyć reklamację a Tobie oddać całą kasę do 14 dni, jak odrzucą reklamację z uzasadnieniem że było źle spakowane, sprzedawca wtedy wystąpi do Ciebie z roszczeniem, i trzeba będzie oddać kaskę 😞 Możecie też się dogadać i wstrzymać ze zwrotami kasy do rozpatrzenia reklamacji.
Jak sprzedawca nie sporządził protokołu w momencie odebrania jak był uszkodzony karton lub do 7 dni jak nie było widać uszkodzeń z zewnątrz to już jego problem i strata, powinien znać przepisy 🙂
Same naklejki nic nie dają, a mam wrażenie że jak są naklejone to bardziej rzucają paczkami 😞 w zwrocie smart nie da się nic dodatkowo wykupić 😞
To że zapakowane tak samo nie ma tu znaczenia, raz dojdzie całe a innym się uszkodzi, podstawa to przy odbiorze ustalić winę przewoźnika, działa to w obydwie strony tak samo jka kupujesz też masz takie obowiązki 🙂
wg ustawy konsumenckiej
Kupujący ponosi koszta zwrotu towaru
Jeżeli był to zwrot w ramach usługi allegro smart - należy się wczytać w jej regulamin
co daje i gwarantuje ta usługa