anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru a uszkodzenie przesyłki przez kuriera .

donia1231231
#7 Wielbiciel#

Witam serdecznie mam pytanie kupiłam gitarę po czym ja zwróciłam w oryginalnym opakowaniu i wraz z nalepka szklo(  minęło 5 dni od zakupu  )wczoraj sprzedający mi pisze że zwrot dotarł  do niego uszkodzony przez firmę kurierska i w takim wypadku ja mam ubiegać się o odszkodowanie od firmy kurierskiej bo on nie ponosi odpowiedzialności za przesyłkę uszkodzona w transporcie moje pytanie jest takie czy to nie sprzedający powinien ubiegać się o odszkodowanie  i czy może mi odmówić zwrotu kosztów gitary jeżeli wie że zawiniła firma kurierska 

oznacz moderatorów
55 ODPOWIEDZI 55

az1rael
#21 Demiurg#

Oczywiście że jest stroną zwrotu smart ma umowę na smart z allegro nie z sprzedawcą i to allegro zapewnia jej darmowy zwrot a nie sprzedawca plus ustawowo odpowiada za zwrot

oznacz moderatorów

donia1231231
#7 Wielbiciel#

Witam chciałam się zapytać czy sprzedający po złożeniu reklamacji u przewoźnika i wypłaceniu mi 50 % ceny może stwierdzić że mimo decyzji DPD ja nie dostanę reszty pieniędzy od nich ? Bo tak mi napisali myślałam że po pozytywnym rozpatrzeniu sprzedający musi mi zwrócić resztę . Bardzo proszę o poradę 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A dlaczego 50% skoro to nie twoja wina! całość. a co odpowiedziało teraz na to Allegro?

oznacz moderatorów

donia1231231
#7 Wielbiciel#

@LEW433 allegro na razie milczy mam dyskusje nierozwiązana sprzedający teraz oświadczył że mimo decyzji DPD i tak nie dostanę więcej pieniędzy od nich zwrot został zrobiony na 520 zł i uważają że sprawa załatwiona i proszą o zamknięcie dyskusji

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

To wniosek do AP należy złożyć.

oznacz moderatorów

donia1231231
#7 Wielbiciel#

@LEW433 Allegro protect nie odpowiada za uszkodzenia w transporcie 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie tak, ale odpowiada że nie otrzymasz kwoty za zwrócony towar.

oznacz moderatorów

donia1231231
#7 Wielbiciel#

@LEW433  czyli mogę złożyć wniosek do AP?jest szansa że odzyskam resztę pieniędzy 

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@donia1231231 Jeżeli reklamacja została uznana przez DPD i sprzedający odzyskał całą kwotę, to nie ma żadnych podstaw, żeby potrącać cokolwiek z kwoty, którą ma Ci zwrócić. Szkoda jest następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi przewoźnik, a nie Ty. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@donia1231231 zwróci ci jakąś kwotę z tej sumy bo nikt nie jest rzeczoznawcą by okreslić jak bardzo rozwalona jest gitara i ile teraz jest warta w takim stanie. A siedzi cicho bo jest weekend ma wolne odpisze w pewnie pierwszy dzień roboczy

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@donia1231231 Zwrot odstąpienie od umowy zakupu, zwrot ze Smartem, to: kto ponosi odpowiedziaalność za zwrot smart.png

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@LEW433 jakieś historyczne wiadomości , umowę z przewoźnikiem ma tylko i wyłącznie allegero , niemniej w dalszym ciągu nie wiemy w jaki sposób zwrot został nadany

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Twoje opowieści takze są historyczne, a regulamin do czasu jego zmiany jest aktualny, kupujący nie jest stroną i nie jest właścicielskim przedmiotu po odstąpieniu od umowy zakupu. Oczywiście że nie wiemy czy Smart- tu się zgadzam.😐

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@LEW433 , @donia1231231  nie mieliśmy na szęscie takiego przypadku lecz zupełnie nie zgodze sie z tym co napisala @ko_alka   . Usługe SMART zawiera kupujący z allegro ( przeciez kupujący płaci za usługe smart do  allegro)  wiec gdyby nie ta własnie umowa to nie byłoby zwrotu smart.

Ergo w takim przypadku nadawca paczki jest allegro a osobą odpowiadającą za odpowiednie spakowanie kupujący. ( ponieważ był to zwrot)

Przewidywanie rozwiązanie : allegro sklada reklamacje do przewoźnika ( bez znaczenia czy w imieniu kupującego czy sprzedajacego) . W odpowiedzi przewoźnik pisze starndardowo: "nieprawidłowe zabezpieczenai przesyłki". Na tej podstawie sprzedający zwraca pomniejszoną kwote ( w ostateczności nawet 1 zł)

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Kupujący nie zawiera umowy z przewoźnikiem, kupujący już odstąpił od umowy zakupu- nie jest właścicielem przedmiotu. Zawsze jak się wam nie podoba możecie sami odebrać towar.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@LEW433 owszem , z przewoźnikiem nie , ale zawiera umowę z allegro , sprzedawca udostępnia tyko możliwość zwrotu  ,powtarzam ,, MOŻLIWOŚĆ ,, cała reszta leży poza jego kompetencjami , 

Inaczej to działa w przypadku , gdy sprzedawca odbiera od klienta towar własnym transportem , ale tak pewnie nie było .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie, wy zawieracie umowy z Allegro.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@LEW433  "Nie, wy zawieracie umowy z Allegro." - z całym szacunkiem ale to BZDURA. Aby oferta była smart ( miała oznaczenie) NIE JEST WYMAGANA ŻADNA UMOWA wystarczy spełnienie określonych warunków.

Natomiast aby kupujący miał SMART i darmowe dostawy - musi zawrzeć a allegro DODATKOWA UMOWE.

Wiec pisanie że to sprzedający zawierają jakiekolwiek umowy na smart to bzdura.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Żadna bzdura, kupujący zawiera ze sprzedającym umowę kupna  a nie z przewoźnikiem, mylę się? A wy nie jesteście stroną w Smarcie?

oznacz moderatorów