anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z otrzymaniem pieniędzy za zwrot towaru

ana2480
#7 Wielbiciel#

Witam, zakupiłam parę dni temu telewizor i Odstąpiłam od umowy nie spełniam moich oczekiwań, zapakowałem tak samo jak były zapakowane oraz wykupiłam na poczcie naklejki OSTROŻNIE i odesłałem paczke za pośrednictwem zwrotów SMART.Dostałem info.od sprzedawcy, że towar jest uszkodzony i sprzedawca może w ramach zwrotu zwrócić jedynie 50% wartości .Zapytałam dzisiaj o protokół szkody powiedział że  zgłosił co mam teraz zrobić poprosić o zwrot za towar czy czekać. Pierwszy raz mam taką sytuację a jestem 18 lat na Allegro 😔 proszę o pomoc

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

mdrogeria
#21 Demiurg#

@ana2480 czekaj na decyzję przewoźnika z Pocztą przeważnie nie ma problemów jeśli chodzi o reklamacje , wypłacą odszkodowanie to sprzedawca zwróci Ci całość wpłaty 

oznacz moderatorów

ana2480
#7 Wielbiciel#

Poprosiłam sprzedającego o protokół szkody odpisał mi tak

Szanowni Państwo; Weryfikacja stanu zwracanego produktu nie jest przeprowadzana przy kurierze, za pośrednictwem którego kupujący zwraca produkt. Wedle Państwa prośby została zgłoszona reklamacja u przewoźnika za pośrednictwem którego zwrócili Państwo produkt, jak w odpowiedzi powyżej. Sprzedający nie powinien otworzyć przy kurierze paczki jeżeli chodzi o zwrot a nie reklamację. Żałuję teraz że nie wykupiłam dodatkowej opcji za 10 zł żeby paczka została sprawdzona przy kurierze😕
oznacz moderatorów

donia1231231
#7 Wielbiciel#

To samo ja mam dzwoniłam do rzecznika praw konsumenta i nie może mi obniżyć zwrotu jeżeli nie udowodni że to mają wina ma wypłacić całość a dopiero po nie rozpatrzeniu reklamacji u przewoźnika może zwrócić się o rekompesate u mnie .Proszę sobie zadzwonić do Rzecznika praw konsumenta i zapytać i byłabym wdzięczna jeżeli napisałaby Pani co Pani powiedział bo sama jestem ciekawa czy będzie ta sama informacja jak u mnie mi też sprzedający proponuje zwrot 50 %

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@donia1231231 @ana2480 słuchajcie Dziewczyny , Rzecznik Rzecznikiem , ale nie stoi on ponad zapisami Ustawodawcy , sprzedawca ma 14dni na zwrot środków od dnia w którym zgłoszono zwrot , ALE ma również prawo obiżyć kwotę zwrotu środków adekwatnie do utraty wartości towaru . To co Wam sprzedawcy propunują to zwrot częściowy  ,przewoźnik uzna swoją winę to oddadzą Wam reszę , uzna Waszą winę będziecie w plecy za kiepskie zapakowanie .

oznacz moderatorów

donia1231231
#7 Wielbiciel#

Zwrócili mi w tym momencie 514 zł czy zwrócą mi resztę po pozytywnym rozpatrzeniu odszkodowania od firmy kurierskiej?

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@mdrogeria Wszystkie koszty, jakie ponosi kupujący, który odstąpił od umowy, zostały określone w ustawie o prawach konsumenta. Sprzedający może obciążyć kupującego kwotą za zmniejszenie wartości towaru, wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. I na tym koniec. 

@ana2480 Otwórz dyskusję i domagaj się, żeby sprzedający zwrócił Ci całą kwotę za telewizor. To Allegro lub sprzedający ma zgłosić reklamację u przewoźnika. Dopiero, gdy reklamacja zostanie odrzucona z powodu niewłaściwego zapakowania, sprzedający będzie mógł domagać się odszkodowania od Ciebie.

https://konsumenci.org/aktualnosci,czy-odstapienie-od-umowy-jest-skuteczne-jezeli-towar-ulegl-uszkod...

 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@-Sainkho-  teoretycznie masz racje jednak zgodnie z art. 415 Kodeksu cywilnego, który stanowi o tym, że: „Kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do jej naprawienia”.

żródło: https://www.infor.pl/prawo/umowy/kupno-sprzedaz/5608820,kto-odpowiada-za-uszkodzenie-towaru-w-sklepi...

Wiec jeśli przewoźnik  stwierdzi np : nieprawidłowe zabezpieczenie przesyłki - koszty ponosi kupujacy

Oczywiście że powinno sie to odbyć na zasadzie odszkodowawczej czyli zwrot całosci kwoty a potem roszczenie o odszkodowanie niemniej przez 20-25 dni nikt pozwu nie złoży wiec jeśłi sprzedawca opóźni zwrot środków( a prawdopodobnie właśnie tak zrobi) to tak naprawde nikt z tym nic nie zrobi. Nawet Alegro Protect będzie czekac na rozpatrzenie reklamacji przez przewoźnika.

@ana2480  sugeruje nie denerwowac sie lecz spokojnie poczekac na decyzje przewoźnika i zobaczyc czy reklamacja zostanie uznana. Myśle że sprzedający i tak te kilkanascie dni "przeczeka" a Ty sie niepotrzebnie bedziesz denerwować.

Po rozpatrzeniu reklamacji bedziecie mogli ustalac co dalej , A może przewoźnik uzna roszczenie i problem sie rozwiąze.

oznacz moderatorów

ana2480
#7 Wielbiciel#

940bf837-a923-4b78-aee3-5fdf1f733804-4.jpg

 To są zdjęcia otrzymane od kupującego który twierdzi że to telewizor który został zwrócony przeze mnie i skąd mam wiedzieć czy to jest ten sam telewizor sprzedający na stronie który wystawia ogłoszenie ma dużo takich telewizorów na tym zdjęciu nawet nie widać ile cali jaki model jakie ma funkcje 

oznacz moderatorów

ana2480
#7 Wielbiciel#

Rozumiem że u Pani jeszcze nie jest rozwiązana sprawa? Nie wiem czy w trakcie reklamacji do przewoźnika tak jak wyżej napisałam pisać do sprzedającego o udowodnienie winy z mojej strony. Czy po prostu czekać sprzedający wysłał mi dwa marne zdjęcia pękniętego ekranu A patrząc na jego produkty które sprzedaje w większości to są tej samej marki co ja kupiłam czyli Kruger matz po prostu mając taką liczbę telewizorów do dyspozycji mógł podłożyć wadliwy towar i twierdząc że to ja wysłałam.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@ana2480 pamiętaj .... ,, kij ma zawsze dwa końce ,,

oznacz moderatorów

donia1231231
#7 Wielbiciel#

@ana2480 mi zrobili przelew na połowę ceny  z tym się nie zgadzam dyskusje dalej mam otwartą a z tym podstawieniem towaru tez się zastanawialam bo kurcze akurat to zwrot uległ uszkodzeniu no ale kurcze paczka była otwierana w obecności kuriera i spisany protokół więc w ten przekręt musialby być zamieszany kurier czytając komentarze negatywne w tej firmie to nie pierwszy problem ze zwrotem jakbym wiedziała że sprzedający odda mi tylko połowę zostawilabym gitarę sobie a tak to jestem w plecy 500 zl

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Standard, sprzedający nie chcą takich zwrotów, zwrot ze Smartem więc nie jesteś stroną to już problem sprzedającego i Allegro, otwórz dyskusję- będą problemy(już są).

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ana2480 zgodnie z prawem ( potwierdzone u prawnika ) sprzedawca powinien spisać protokół szkody, złożyć reklamację a Tobie oddać całą kasę do 14 dni, jak odrzucą reklamację z uzasadnieniem że było źle spakowane, sprzedawca wtedy wystąpi do Ciebie z roszczeniem, i trzeba będzie oddać kaskę 😞 Możecie też się dogadać i wstrzymać ze zwrotami kasy do rozpatrzenia reklamacji.

Jak sprzedawca nie sporządził protokołu w momencie odebrania jak był uszkodzony karton lub do 7 dni jak nie było widać uszkodzeń z zewnątrz to już jego problem i strata, powinien znać przepisy 🙂

Same naklejki nic nie dają, a mam wrażenie że jak są naklejone to bardziej rzucają paczkami 😞 w zwrocie  smart nie da się nic dodatkowo wykupić 😞

To że zapakowane tak samo nie ma tu znaczenia, raz dojdzie całe a innym się uszkodzi, podstawa to przy odbiorze ustalić winę przewoźnika, działa to w obydwie strony tak samo jka kupujesz też masz takie obowiązki 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

wg ustawy konsumenckiej

Kupujący ponosi koszta zwrotu towaru

Jeżeli był to zwrot w ramach usługi allegro smart - należy się wczytać w jej regulamin

co daje i gwarantuje ta usługa

 

oznacz moderatorów