Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć wszystkim,
Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć jak wyegzekwować od sprzedającego przedmiot zgodny z opisem i spełniający swoje zdanie? W mega skrócie to od pewnego sprzedawcy (sklepu) zakupiliśmy blisko 3 tygodnie temu kuchnię dla córki (mebel do samodzielnego złożenia). Przyszła przesyłka a po rozpakowaniu okazało się, że posiada wady i uszkodzenia które nie są transportowe (np ubytki płyty zamalowane farbą). Zgłosiliśmy reklamację, kazali zapakować. Kurier przywiózł nową a odebrał starą. Po rozpakowaniu tej drugiej uszkodzeń było mniej i były w większym stopniu do przyjęcia więc składamy. I tu zaczynają się schody - źle powiercone dziury, drzwi się nie zamykają bo płyty są krzywo. Zgłaszam kolejną reklamację i otrzymuje odpowiedź o obniżeniu ceny o 50 zł. Odpisuję, że to mnie nie satysfakcjonuje to otrzymuję odpowiedź, że chcą oddać pieniądze i po sprawie. Hola, hola ale nie po to kupuję prezent dla dziecka, żeby go nie mieć prawda? Po bezproduktywnej wymianie zdań załączam oficjalną reklamację z tytułu rękojmi z żądaniem naprawy wad przedmiotu bądź całkowitej wymiany na wolny od wad. Otrzymuję na to odpowiedź od sprzedającego w postaci informacji, że ani pierwsze ani drugie żądanie nie może zostać zrealizowane i następuje wklejenie regułek z internetu o namiernych kosztach, zaprzestaniu produkcji. Nadmieniam tylko, iż nie jest to produkt wycofany z produkcji i sprzedający ma dalej dostępną aukcję z tym przedmiotem w ilości ponad 9000 sztuk. Pomoc allegro nic nie wniosła. Włączyli się też regułkami jakie mam prawa (gdzie kilka postów wyżej jest już reklamacja) a ponowna próba o reakcję wisi już 24h. Jakieś sugestie? Generalnie chodzi o to, że chcę otrzymać przedmiot zgodny z opisem - na zdjęciach w aukcji kuchnia jest ładna, szczeliny ma równe i drzwi też się otwierają oraz zamykają.
Jeżeli towar już raz był naprawiany/wymieniany na podstawie rękojmi, a wada (jakakolwiek istotna) występuje po raz drugi, masz prawo do odstąpienia od umowy na podstawie art. 560 Kc. Sprzedawca nie może w takiej sytuacji proponować kolejnych napraw, wymian i obniżenia ceny. Musi oddać pieniądze. Złóż ponownie reklamację, w której odstąpisz od umowy na podstawie wyżej wskazanego przepisu, nie domagaj się już napraw, ani wymian. To Ty, nie sprzedawca, określasz żądania, nie musisz się godzić na żadne obniżenie ceny, skoro tego się nie domagałeś.
Otworzyłeś Dyskusję? Otwórz ją i poproś o pomoc Allegro. Jeżeli Dyskusja nie przyniesie rozwiązania, zamknij ją jako nierozwiązaną i wystąp o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. To otrzeźwi sprzedawcę.
@oinome Dyskusja; https://allegro.pl/dyskusje/nowa
Program Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
@xyz96, rzecz w tym, że ja chcę uzyskać przedmiot zgodny z opisem i tego dotyczy sprawa. Sprzedający chce zabrać przedmiot na swój koszt i oddać pieniądze. Dziecko chce tą kuchnię, podoba jej się, tylko to co przyszło jest niefunkcjonalne bo drzwi nie zamykają się poprawnie (w mojej ocenie jedna z płyt jest krzywo nawiercona) i na kilku elementach są odpryski farby. Sprzedający dostał dokładną dokumentację zdjęciową które elementy są uszkodzone i po tym poszła oficjalna reklamacja z tytułu rękojmi z żądaniem usunięcia wad bądź dostarczenia przedmiotu wolnego od wad.
Obsługa allegro nic nie wniosła bo nie przeczytała całości wątku. Wklejone zostały regułki, które są mi znane odnośnie obowiązków sprzedającego i praw kupującego, gdzie kilka postów wyżej jest już mój załącznik (skan) reklamacji z tytułu rękojmi z żądaniem naprawy wad bądź wymiany na przedmiot wolny od wad.
@oinome jeśli sprzedawca nie może już towaru wymienić lub naprawić z jakiegokolwiek powodu, może oddać Ci wszystkie poniesione koszty i zabrać przedmiot. Nic na to nie poradzisz. Nie zmusisz go do naprawy lub wymiany, jeśli nie ma takiej możliwości.
@xyz96 Skoro sprzedaje na allegro ten przedmiot w ilości ponad 9000 sztuk to nie ma możliwości wymiany? A właśnie... poniesione koszty. Demontaż także? Pytam bo w dyskusji ze sprzedającym ten wątek został kolokwialnie mówiąc "olany".
@oinome Demontaż także. Wszystkie koszty. https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
@xyz96prawa znam, ale co z tego jak sprzedający ten temat ominął w dyskusji a administracja się do tego nie odniosła. I w jaki sposób to przekazać dla sprzedającego, jeżeli robione było to samodzielnie? Wyliczyć roboczogodzinę?
Reklamuj do skutku, albo odpuść, kup u innych, zażądaj zwrotu kasy.
Twój wybór. Ja nie chciałbym kolejnej przesyłki w takim wypadku.
Odpowiedź w dyskusji allegro jest taka, że nie mogą narzucić wymiany lub naprawy dla sprzedającego i że skoro proponuje odesłanie przedmiotu i przyjęcie zwrotu to mam to przyjąć. Z tym, że nie jest to zgodne z prawami konsumenta. Dodatkowo śmieszne w tej sytuacji jest to, że mogę w tej chwili kupić od sprzedającego kolejny taki przedmiot i co?
@oinome to kup kolejny 😉 pewnie wszystkie produkty mają jakieś wady dlatego sprzedawca nie chce wymieniać Ci produktu co kilka dni, woli odstąpić, nie rozumiem, skoro drugi raz przychodzi wadliwa to poszukaj innej, chyba że chcesz co tydzień wymieniać kuchnię i tłumaczyć dziecku że nie ma zabawki 😞
@oinome, przykro mi, że zakup u tego sprzedającego Cię nie usatysfakcjonował. Widzę, że otrzymałeś od nas odpowiedź w prowadzonej Dyskusji. Mam nadzieję, że uda Wam się dojść do porozumienia.
@mr_omaRaczej się nie uda, bo sprzedający nie respektuje praw konsumenta a Wy jako administracja powinniście mu o tym przypomnieć niż pisać cyt. "że nie możecie narzucić wymiany produktu". Tak jest wyżej napisane - mogę w każdej chwili kupić ponownie przedmiot u sprzedającego i co? Też dostanę uszkodzony? Jeżeli tak, to znaczy, że wszystkie są uszkodzone a Wy jako allegro powinniście pouczyć sprzedającego i zamknąć felerną aukcje aby nie wprowadzał w błąd innych chcących kupić ten produkt - racja?
Sytuacja byłaby zrozumiała, jeżeli byłaby to ostatnia sztuka, że nie ma już w produkcji ani na magazynach i że nie mają części zamiennych. I wtenczas propozycja całkowitego zwrotu bądź obniżenia wartości np. strzelam o 30% i naprawa u stolarza na własny koszt byłaby okej. A sprzedający ma wg stanu w aukcji ponad 9000 sztuk a zgodnie z regulaminem serwisu nie można sprzedawać czegoś czego się nie posiada.
@oinome W takim razie niech sprzedawca odbierze wadliwy towar i odda Ci wszystkie koszty. Ty potem kupisz drugi raz. Jeżeli znowu otrzymasz towar z wadami, będziesz reklamował ponownie. Jeżeli reklamacje Ci się znudzą, odpuścisz i znowu otrzymasz zwrot środków - widocznie ten sprzedawca oferuje tylko towar wybrakowany.
@oinome nic nie wyszarpiesz, jest to druga reklamacja i ustawa daje Ci prawo odstąpić od umowy 🙂 sprzedawca jak nie ma możliwości naprawy, wymiany lub jest niewykonalne i kosztowne może oddać kasę. Szkoda czasu na szarpanie, poszukaj innej 😞
@kostas11 ja wiem jakie prawa daje ustawa, ale daje też prawo do naprawy bądź wymiany. A jeżeli sprzedający ma towar na stanie i mogę go po raz drugi, trzeci, piąty czy dziesiąty kupić to chyba coś tu nie tak. Wymiana nie a ponowny zakup już tak. Chodzi tu też o to, że jeżeli wszystkie przedmioty mają wadę, to jutro/pojutrze,/za tydzień kupi ktoś inny, straci czas na próbę składania i ponowne pakowanie i odsyłkę.