Odstąpiłem od umowy. Przesyłka została odesłana ( nota bene w tym samym dniu, w którym ją otrzymałem).
Skutecznie zatem odstąpiłem od umowy. Paczka została uszkodzona przez przewoźnika. Sprzedający spisał protokół.
Allegro przedłuża wypłatę środków i uzależnia ją od wyniku reklamacji.
Sprawa jest zgłoszona do Rzecznika Praw Konsumenta, jako rażące naruszanie prawa przez allegro.
Dochodzenie praw od przewoźnika to sprawa między allegro ( przesyłka smart) a przewoźnikiem. Nie byłem stroną. Mi się należy zwrot od Sprzedającego. Jeżeli się uchyla, powinno wypłacić allegro protect.
Ktoś miał podobne doświadczenie?
@kilawok5 Dostałeś od nas informacje w tej sprawie, więc nie mam nic więcej do dodania, poza informacją, że otrzymasz od nas decyzję w sprawie wniosku do Allegro Protect, gdy otrzymamy decyzję reklamacyjną od przewoźnika.
Dzisiaj była jakaś odpowiedź???? Znowu mylisz aukcje.
Czekam spokojnie aż wypowie się rzecznik. Zwrot mi się należy, a przetrzymywanie przez ponad miesiąc moich pieniędzy i wymaganie by konsument kredytował przedsiębiorcę jest rażącym naruszeniem prawa
To był smart. Nie mam możliwości wyboru przewoźnika etc
Tak miał, były opisane tu przykłady, a co jest powodem braku decyzji reklamacyjnej> 30dni na rozpatrzenie przez przewoźnika?
Tak, 30 dni a ja wcale nie chcę czekać, tym bardziej, że decyzja mnie nie wiąże. Nawet jak przewoźnik rozpatrzy negatywnie, mi przysługuje pełny zwrot
Tak i z pewnością otrzymasz ale Allegro czeka na odpowiedź przewoźnika, tego nie rozumiem a co na to moderacja: @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Do momentu odebrania paczki przez sprzedającego to Ty jesteś za nią odpowiedzialny (również podczas transportu przez przewoźnika).
Dobrze kombinujesz
Dochodzenie praw od przewoźnika to sprawa między allegro ( przesyłka smart) a przewoźnikiem. Nie byłem stroną. Mi się należy zwrot od Sprzedającego. Jeżeli się uchyla, powinno wypłacić allegro protect.
Za działanie allegro smart odpowiada allegro, nie sprzedawca
jeżeli przesyłka dotarła uszkodzona do sprzedawcy
ma prawo zmniejszyć kwotę zwrotu o wartość uszkodzenia
i tyle
@az1rael ja widziałem już odrzucenia reklamacji zniszczenia przesyłek przez kurierów z powodu:
wysyłający powinien mieć świadomość, że jego przesyłka jest transportowana wraz z innymi przesyłkami, więc nie odpowiadamy za zniszczenia w trakcie transportu
Ok, przytoczyłem tu orzeczenie sądu z wyrokiem w dokładnie identycznej sytuacji: uszkodzenie przesyłki zwrotnej, zatem i ja nie mam obaw pójść do sądu po należne mi pieniądze, tak jak allegro może się odwoływać i pozywać przewoźnika za uszkodzenie przesyłki.
I druga rzecz: ktoś bezprawnie przetrzymuje moje pieniądze od ok.miediąca: nie mam ani towaru, ani kasy. Wychodzi na to, ze konsument kredytuje przedsiębiorcę, czyli sytuacja absolutnie nieakceptowalna z punktu widzenia ochrony konsumenta.
Pisałem wcześniej że Smart to Allegro jest stroną i to zapewne powód wstrzymania wypłaty, wypłacą. Szkoda że moderator już nie zajmuje stanowiska: @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Przeciez wiem mi inpost po kaskach narciarskich za 1000pln widlakiem przejechal ale zalatwilem zwrot kasy no ale klient miesiac na dupie czekal
@kilawok5 masz w 100 % rację, powinieneś dostać kasę do 14 dni od odstąpienia ale pamiętaj że po odrzuceniu reklamacji za złe spakowanie sprzedawca może wystąpić z roszczeniem odszkodowawczym są to dwie różne ścieżki 😞
Kodeks cywilny art. 354 i 355 § 1 obowiązek współdziałania między kontrahentami oraz obowiązek zachowania należytej staranności