anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problemy z allegro protect

MAMY ROZWIĄZANIE!
kilawok5
#8 Zapaleniec#

Odstąpiłem od umowy. Przesyłka została odesłana ( nota bene w tym samym dniu, w którym ją otrzymałem). 

Skutecznie zatem odstąpiłem od umowy. Paczka została uszkodzona przez przewoźnika. Sprzedający spisał protokół. 

Allegro przedłuża wypłatę środków i uzależnia ją od wyniku reklamacji. 

Sprawa jest zgłoszona do Rzecznika Praw Konsumenta, jako rażące naruszanie prawa przez allegro. 

Dochodzenie praw od przewoźnika to sprawa między allegro ( przesyłka smart) a przewoźnikiem. Nie byłem stroną. Mi się należy zwrot od Sprzedającego. Jeżeli się uchyla, powinno wypłacić allegro protect.

Ktoś miał podobne doświadczenie? 

oznacz moderatorów
59 ODPOWIEDZI 59
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@kilawok5 Dostałeś od nas informacje w tej sprawie, więc nie mam nic więcej do dodania, poza informacją, że otrzymasz od nas decyzję w sprawie wniosku do Allegro Protect, gdy otrzymamy decyzję reklamacyjną od przewoźnika. 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
kilawok5
#8 Zapaleniec#

Dzisiaj była jakaś odpowiedź???? Znowu mylisz aukcje. 

Czekam spokojnie aż wypowie się rzecznik. Zwrot mi się należy, a przetrzymywanie przez ponad miesiąc moich pieniędzy i wymaganie  by konsument kredytował przedsiębiorcę jest rażącym naruszeniem prawa

oznacz moderatorów
kilawok5
#8 Zapaleniec#

To był smart. Nie mam możliwości wyboru przewoźnika etc

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Tak miał, były opisane tu przykłady, a co jest powodem braku decyzji reklamacyjnej> 30dni na rozpatrzenie przez przewoźnika?

oznacz moderatorów
kilawok5
#8 Zapaleniec#

Tak, 30 dni a ja wcale nie chcę czekać, tym bardziej, że decyzja mnie nie wiąże. Nawet jak przewoźnik rozpatrzy negatywnie, mi przysługuje pełny zwrot

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Tak i z pewnością otrzymasz ale Allegro czeka na odpowiedź przewoźnika, tego nie rozumiem a co na to moderacja: @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
starling_shop
#14 Krzewiciel#

Do momentu odebrania paczki przez sprzedającego to Ty jesteś za nią odpowiedzialny (również podczas transportu przez przewoźnika).

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

Dobrze kombinujesz

Dochodzenie praw od przewoźnika to sprawa między allegro ( przesyłka smart) a przewoźnikiem. Nie byłem stroną. Mi się należy zwrot od Sprzedającego. Jeżeli się uchyla, powinno wypłacić allegro protect.

Za działanie allegro smart odpowiada allegro, nie sprzedawca

jeżeli przesyłka dotarła uszkodzona do sprzedawcy

ma prawo zmniejszyć kwotę zwrotu o wartość uszkodzenia

i tyle

 

@az1rael ja widziałem już odrzucenia reklamacji zniszczenia przesyłek przez kurierów z powodu:

wysyłający powinien mieć świadomość, że jego przesyłka jest transportowana wraz z innymi przesyłkami, więc nie odpowiadamy za zniszczenia w trakcie transportu

oznacz moderatorów
kilawok5
#8 Zapaleniec#

Ok, przytoczyłem tu orzeczenie sądu z wyrokiem w dokładnie identycznej sytuacji: uszkodzenie przesyłki zwrotnej, zatem i ja nie mam obaw pójść do sądu po należne mi pieniądze, tak jak allegro może się odwoływać i pozywać przewoźnika za uszkodzenie przesyłki. 

I druga rzecz: ktoś bezprawnie przetrzymuje moje pieniądze od ok.miediąca: nie mam ani towaru, ani kasy. Wychodzi na to, ze konsument kredytuje przedsiębiorcę, czyli sytuacja absolutnie nieakceptowalna z punktu widzenia ochrony konsumenta. 

 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Pisałem wcześniej że Smart to Allegro jest stroną i to zapewne powód wstrzymania wypłaty, wypłacą. Szkoda że moderator już nie zajmuje stanowiska: @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Przeciez wiem mi inpost po kaskach narciarskich za 1000pln widlakiem przejechal ale zalatwilem zwrot kasy no ale klient miesiac na dupie czekal 

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@kilawok5 masz w 100 % rację, powinieneś dostać kasę do 14 dni od odstąpienia ale pamiętaj że po odrzuceniu reklamacji za złe spakowanie sprzedawca może wystąpić z roszczeniem odszkodowawczym są to dwie różne ścieżki 😞

Kodeks cywilny art. 354 i 355 § 1 obowiązek współdziałania między kontrahentami oraz obowiązek zachowania należytej staranności

________
Κώστας
oznacz moderatorów
AndrzejS-69
#8 Zapaleniec#

U mnie allegro wprowadzało mnie w błąd za każdym razem o iecujac pomoc z allegro protect i na koniec olało temat. Ogólnie czuję się oszukany przez sprzedawcę z pomocą allegro. Sprawa idzie danej. Allegro to jeden Wielki naciągacz.

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@AndrzejS-69 czy możesz podać mi numer korespondencji lub wniosku w Twojej sprawie? 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
AndrzejS-69
#8 Zapaleniec#

Witam

634767-1688756643

zaznaczam że ominę Państwa wszelkie zabezpieczenia przed negatywnymi opiniami i nie pozwolę aby ktoś więcej został wprowadzony w błąd przez Waszą obsługę.

Widząc że firma ma coraz więcej negatywów nadal pozwalacie na oszukiwanie i działania nie zgodne z prawem. Sprawa zostanie przekazana do prawnika i  nie będę zważał na koszty i czas. Po Państwa stronie powinno być zadbanie o dobry wizerunek. W mojej firmie czy moim sklepie nie wyobrażam sobie abym pomagał w sprzedaży tak aby klient widział jedno a po płatności otrzymywał całkowicie inny towar nie nadający się do niczego. Jeżeli ma Pani możliwość proszę o zabezpieczenie całej korespondencji w sprawach dowodowych!

 

oznacz moderatorów
AndrzejS-69
#8 Zapaleniec#

Witam

posiada Pani jakąś informację w naszej sprawie?

Numer oferty 12521351698 jest to aukcja według
której chciałem dokonać zakupu a sprzedający przesłał drugą informując że jest to taki sam
zderzak ale ma inne uszkodzenia: BMW E60 LIFT Zderzak tylny tył Blacksapphire 475
Numer oferty: 12293890581.

Wniosek do allegro protect 634767-1688756643.

oznacz moderatorów
w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@AndrzejS-69 proszę, abyś zaczekał na odpowiedź drogą mailową, w sprawie o numerze 34737591.

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@AndrzejS-69 a co przyslali nie ten zderzak co z oferty?

oznacz moderatorów
AndrzejS-69
#8 Zapaleniec#

Sprzedający namieszał i przesłał niekompletny, uszkodzony a najlepiej się tłumaczył że przecież mógł się uszkodzić podczas przechowywania. a Allegro Protect pisze bzdury że nie może bo sprzedający twierdzi że jest wszystko ok. Drugim razem że chcą oddać 70% z czegoś bo jak zapytaliśmy z czego to od miesiąca nie ma odpowiedzi. Pewnie mają sezon urlopowy i nie ma kogoś kto umie to załatwić. Poczekam, chyba że wcześniej zgłosimy na Policję, znając życie Policja też oleje. Ogólnie Allegro Protect to jedna wielka ściema.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@AndrzejS-69 należy
1 otworzyć dyskusję
2 zgłosić w dyskusji reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową napisać co jest niezgodne krótko i rzeczowo (bieg reklamacji rozpoczyna się od daty i godziny z czatu dyskusji i trwa 14dni)
3 wyrazić w dyskusji że odstępuje się od umowy kupna sprzedaży ze względu na :

1.
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
 
2.
Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
 
3.
Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
 
4.
Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
 
5.
Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
 
6.
Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
 
7.
Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
 



1.
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1)
przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d naprawa lub wymiana towaru niezgodnego z umową ust. 2;
 
2)
przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d naprawa lub wymiana towaru niezgodnego z umową ust. 4–6;
 
3)
brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
 
4)
brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d naprawa lub wymiana towaru niezgodnego z umową;
 
5)
z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
 
Na czerwono masz wyszczególnione przepisy do powołania się z ustawy:
1 ogólnie żądasz wymiany na towar zgodny z ofertą jeżeli sprzedawca stwierdzi że nie wymieni na dokładnie to samo lub lepszej jakości niż to co w ofercie powołujesz się na 43d p 4 twierdząc że nie możesz skorzystać z naprawy lub wymiany bo sprzedawca nie chce doprowadzić przedmiotu umowy do stanu zgodnego z treścią oferty lub nie ma przedmiotu umowy odpowiadającemu treści oferty na zastępstwo a ponieważ jest to część do auta z którego zamierzasz korzystać więc nie ma możliwości oczekiwania i  przeciągania spełnienia roszczeń w nieskończoność bo wiąże się to dla ciebie z dużymi niedogodnościami bo auto ma jeździć a nie stać o powołujesz się na 43e p 4 i 5 iż odstępujesz od umowy zakupu i w terminie 14 dni czekasz na zwrot środków na podany nr konta 
oznacz moderatorów