Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Wygrałem telefon na licytacji, jednak nie dość, że nie spełnił moich oczekiwań, był rozklejony. Po kontakcie ze sprzedającym, wygenerował On etykietę zwrotną. Odesłałem telefon sprzedającemu w opakowaniu w którym został dostarczony, w tzw fixboxi'e na telefon (taki karton z wkładką przeznaczony do wysyłki telefonów), grubo ofoliowałem itp. Sprzedajacy gdy upomniałem się o zwrot pieniędzy poinformował mnie (5 dni po odbiorze paczki zwrotnej), że telefon jest rozbity, pytając czy wysłałem go w takim stanie.
Co w takiej sytuacji??
Z góry dziękuję za odpowiedź
Allegro zwykle czy lokalnie i sprzedawca firma czy prywatny
Allegro zwykłe, sprzedawca firma.
To albo czekasz az sprzedawca zlozy reklamację u przewoźnika i liczysz że przewoźnik uzna że rozwalił telefon albo dostaniesz kwotę zwrotu pomniejszoną o utratę wartości towaru bo to ty odpowiadasz za odesłanie i spakowanie zwrotu
Co w wypadku gdy telefon nie został uszkodzony podczas transportu, a np przez pracownika w trakcie weryfikacji. Paczka była zapakowana w sposób uniemożliwiający uszkodzenie telefonu, chyba, że ktoś uszkodził paczkę. Jednak zdjęć takich jak paczka po odbiorze nie posiadam.
Reklamację składa odbiorca, protokół sporządza odbiorca natomiast ulubiony powod odrzucenia reklamacji przez przewoźnika to paczka była źle zabezpieczona co sprzedawca dostanie na piśmie i wyjdzie że to ty źle spakowałeś chociaż przewoźnik mógł rzucać tym towarem lub jeżdzić po nim autem. Nie masz dowodu i nie udowodnisz że uszkodzenie powstało u sprzedawcy chyba że masz nagrany film z spakowania od momentu wlożenia do kartonu telefonu aż do momentu wpakowania do paczkomatu
Niestety filmu nie nagrałem, wysyłałem już niejednokrotnie telefon w taki opakowaniu i nie przypuszczałem, że można w takim opakowaniu uszkodzić telefon...
Przykład pudełka, można zobaczyć, że to mało możliwe że telefon zostanie rozbity.
Ciekawy jestem jaki był stan opakowania w dniu odbioru...
uszkodzić mozna wszystko. paczki wysyłam ponad 20lat i wiele widziałem. a w tym przypadku wystarczyło, ze jakaś cięzsza paczka zgniotła tą małą.
Mi inpost rozjechał 2 kaski narciarskie za 1000zl wózkiem widłowym tzn zwrot od klientki rozjechał po 30 dniach babka odetchnęła z ulgą bo dostała zwrot kasy bo się przyznali
Mam nadzieję, że w moim przypadku będzie podobnie, bo telefon jest właśnie podobnej wartości...
@adasiewiczb ty się dowiedź czy sprzedawca złożył reklamację. Jak nie załóż dyskusję i tam załatw by sprzedawca złożył reklamacje do 7dni od odebrania paczki bo potem 30dni na rozpatrzenie reklamcji przez przewoźnika
Jak to był zwrot ze Smartem to zakładaj dyskusje i tam wszystko się wyjaśni: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
@medalik_2009 @starling_shop
jak regulamin allegro zacznie być pisany zgodnie z prawem polskim to te wypociny będą miały jakieś przełożenie w kodeksie cywilnym, właścicielem smarta jest allegro to niech allegro wypłaca rekompensaty ze swoich pieniędzy za zdarzenia losowe zwrotów z smartem, kc jasno wraz z ustawą konsumencką określają że sprzedawca odpowiada za towar do momentu wydania / doręczenia kupującemu oraz kupujący odpowiada za zwrot towaru oraz jego zabezpieczenie a także pomniejszenie jego wartości
Na podstawie jakich przepisów prawnych sprzedający odpowiada za zgubienie lub zniszczenie przesyłki przez firmę przewozową? Proszę o cytaty z ustawy lub KC, bo już kolejny raz widzę tu tego typu opinie, a wydają mi się one totalną bzdurą.
Bo niby dlaczego ja mam odpowiadać, gdy Inpost zniszczy nadaną przeze mnie przesyłkę, skoro od momentu przekazania jej na ręce kuriera, tracę wszelka kontrole nad losem przesyłki?