- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzień dobry ,
Mam problem, z którym pierwszy raz się spotykam, dlatego proszę o pomoc i informację, co mam zrobić w tej sytuacji. Czekam na paczkę, którą zamówiłam do SwipeBoxa w lokalnej Biedronce (usługa Poczty Polskiej). W piątek dostałam SMS, że paczka wysłana, a dzisiaj dostałam powiadomienie w komunikatach Allegro, że dzisiaj paczka będzie dostarczona, nie dostałam natomiast dzisiaj żadnego SMS z kodem odbioru. Po kilku godzinach ponownie sprawdziłam status paczki na Allegro i zdębiałam, bo jest tam informacja, że "{Paczka została odebrana". Nie było to możliwe, bo nie mam kodu odbioru, a na dodatek o danej godzinie byłam w pracy. Wpisałam numer paczki w monitoringu na stronie Poczty Polskiej i jest tam informacja "Doręczono 2021-11-15 15:33 WER Warszawa". Poinformowałam o sytuacji sprzedawcę, ale tak naprawdę on nic nie musi w tej sytuacji, bo przecież ma czarno na białym, że "paczka doręczona". Najgorsze jest to, że nie ma z kim rozmawiać w Poczcie i nawet nie wiem gdzie mam zdzwonić - przy każdym zaginionym liście z poczty, zderzam się z murem i nawet ostatnio, jak miałam problem z paczką, to na mojego maila odpowiedzieli po 2 tygodniach.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
reklamację sklądaj sprzedawcy , to on odpowiada za dostarczenie przesylki , jeśli się miga otwórz dyskusję .
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ejm2000 Nie musisz się w tej sytuacji szarpać z pocztą. Za towar, przesyłkę i jej dostarczenie odpowiada przed Tobą sprzedawca, więc jemu złóż reklamację, domagając się wydania rzeczy lub zwrotu wszystkich kosztów. Sam status przesyłki w systemie to nie jest żaden dowód, status może być wynikiem błędu przewoźnika lub przesyłkę doręczono innej osobie. Niech sprzedawca udowodni, że doręczono ją Tobie. Gdyby był problem, otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś w nim o pomoc Allegro.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ejm2000 Masz kłopoty z pocztą, a jednak ciągle korzystasz z ich usług. Sprawdź jaki numer telefonu podałaś w zamówieniu, może wcześniej zamawiałaś coś dla kogoś z rodziny albo znajomego i nie zmieniłaś nr. telefonu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To sprzedawca ma problemy z pocztą, a ciągle oferuje dostawy tą metodą, za co odpowiada przed kupującym. Sprzedawca zawiera umowę z kupującym na sprzedaż i dostawę rzeczy.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@xyz96 No tak, byli tu liczne posty od kupujących ze nie dostali kodu odbioru od inpost do paczkomatu ,pewne skubany sprzedawca odpowiada przed kupującym ze ciągle oferuje dostawy tez tą metodą.😄
Czyli sprzedawca odpowiada przed kupującym ze w ogóle oferuje dostawy inpostem,poczta,dpd.,gls......😂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@aragil zdziwisz się, ale jak kupujący zwróci paczkę i zaginie ona po drodze, to nie jest w żaden sposób odpowiedzialny, bo nie zawierał umowy na zwrot paczki, a wciąż jest to umowa między sprzedającym a allegro/przewoźnikiem?
Kupujący zgodnie z przepisami odpowiada, gdy sam wybierze sposób dostawy, którego nie oferuje sprzedawca.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@aragil
Czyli sprzedawca odpowiada przed kupującym ze w ogóle oferuje dostawy inpostem,poczta,dpd.,gls
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/
UOKiK w tym wpisie porusza odpowiedzialność określoną w Art. 548 § 3 kc. w którym czytamy:
"Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu."
Z powyższego wynika, że Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta za zaginięcie lub uszkodzenie rzeczy, a nie za wszelkie nieszczęścia związane z przesyłką czy działaniami lub zaniedbaniami przewoźnika.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@aragil Byli tu liczne posty? Tak, sprzedawca odpowiada, wynika to z przepisów. Byli tu takie przepisy podawane wielokrotnie. Tak, sprzedawca odpowiada za przewoźnika, którego udostępnia w ofercie. Także byli tu podawane przepisy, które to potwierdzają.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@xyz96 "To sprzedawca ma problemy z pocztą, a ciągle oferuje dostawy tą metodą,"
Czyli sprzedawca odpowiada przed kupującym ze w ogóle oferuje dostawy inpostem,poczta,dpd..... z którymi ciągle są problemy ale ciągle oferuje dostawy tą metodą.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To ja przypomnę te przepisy dotyczące przesyłek, normujące odpowiedzialność (i jej zakres) Sprzedawcy wobec Konsumenta:
548 § 3 kc : "Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. Za wydanie rzeczy uważa się jej powierzenie przez sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego. "
Sprzedawca nie odpowiada za przewoźnika, ale za "niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy ..."
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tak, to była pierwsza rzecz , którą sprawdziłam i jak wspomniałam w poście, SMSy z poczty dochodzą do mnie , bo otrzymałam informację na SMS od Poczty, że przesyłka wyszła do mnie w piątek. Na ten sam numer powinien trafić SMS z kodem odbioru tejże przesyłki, a takiego nie było.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
I tutaj wchodzi w grę tzw. "doświadczenie sprzedającego", który odpowiada np. w tym wątku - niejednokrotnie potępiane, "deptane", zwalanie winy na sprzedawcę - jak w tym wątku - bezpodstawne.
Spróbuję Ci odpowiedzieć.
Poczta Polska ma 3 dni robocze na dostarczenie takiej przesyłki do punktu odbioru. Przesyłka została nadana w piątek, więc logicznym chyba jest, żeby zaczekać ze składaniem wszelkich reklamacji lub roszczeń przynajmniej do końca tego terminu - do środy Poczta ma czas na dostarczenie przesyłki do punktu odbioru.
Śledzenie na Allegro - to nie jest do końca tak w 100% sprawne. Masz numer przesyłki, link do strony monitoringu przesyłek Poczty Polskiej: https://emonitoring.poczta-polska.pl/
Sprawdzałaś na tej stronie status przesyłki?
Teraz uwaga - dla Poczty moment wydania przesyłki do zewnętrznego punktu odbioru jest momentem dostarczenie przesyłki. Tak będzie widnieć w systemie i taka informacja zostanie automatycznie przekazana do Allegro. I tak ją zobaczy kupujący.
Teraz zostaje kwestia wprowadzenia przez zewnętrzny punkt odbioru (Biedronka, Orlen, Ruch itp) przesyłki do systemu i wysłanie kodu na SMS.
Generalnie - należy czekać min. do środy, w czwartek należy interweniować do sprzedającego. Przypadki są różne - jako sprzedawca interweniowałem w Orlenie - paczka jest do odbioru, niestety nie "wklepali" jej w system, SMS nie dotarł. To samo było w kiosku RUCH i w Biedronce (ponoć jakąś awarię mieli). SMS - nie jest jedynym możliwym sposobem odbioru - dzwoniłem w tej sprawie do PP, gdzie mnie poinformowali, że w razie problemów wystarczy dowód osobisty (dane muszą zgadzać się z adresatem) i spisanie protokołu odbioru w punkcie. To da się zrobić, trzeba jedynie "doszkolić" punkty wydające.
Nie rozumiem więc takiej "nagonki" na sprzedającego w tym wątku - na drugi dzień po nadaniu przesyłki, gdy np. PocztexExpress24 ma 2 dni robocze na dostarczenie przesyłki.
Na obecną chwilę - ja nie widzę tutaj żadnych problemów z PP.
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dziękuję. Też mam jeszcze trochę nadzieję, że ktoś się połapie i paczka magicznie ruszy w dalszą drogę. Niestety takie akcje jak ta, mogą faktycznie mieć prozaiczne uzasadnienie, ale na razie mam tylko stracha. Na dodatek, z drugiej strony jest Poczta Polska, z którą to firmą naprawdę ciężko się dogadać.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zaznaczono jako rozwiązanie post niezgodny z prawem konsumenckim. Kupującego nie interesują regulaminy przewoźnika, bo on nie zawiera umowy z przewoźnikiem, tylko ze sprzedawcą na sprzedaż i dostawę rzeczy. Sprzedawca w umowie nie zamieścił regulaminu przewoźnika, którego kupujący nie zaakceptował, ale w tym przypadku post jako rozwiązanie zaznaczyła osoba z moderacji AG.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Trochę dziwne bo WER to sortownia Poczty Polskiej i stamtąd przesyłki dopiero wyruszają w dalszą drogę.
Może jakieś przekłamanie w systemie i jutro przesyłka dotrze do Biedronki a Ty dostaniesz kod odbioru. Wklej może tutaj numer nadania, zobaczymy jak to wygląda.
Kama
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Proszę, tutaj link
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ejm2000 Myślę, że Twoje obawy są przedwczesne i jest tak, jak napisała @Kaliope_Brzeg.
Może jeszcze warto zerknąć tu: WER Warszawa, czyli co zrobić, gdy trafi tam Twoja przesyłka - Porady.org
a na stronie Poczty Polskiej "Odbiór w punkcie" https://odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl w dziale "Najczęściej zadawane pytania" znajdziesz m.in.:
(treść skróconą skopiowałam, podkreślenia - moje)
2. Nie otrzymałem/-łam kodu odbioru.
"Prawdopodobnie przesyłka nie została przyjęta na stan w punkcie odbioru (Żabka, Ruch), a dopiero po przyjęciu jest wysyłany sms/email z kodem. /.../"
Prawdopodobnie taki status został nadany omyłkowo i nie oznacza, że przesyłka została przez kogoś już odebrana a że dostarczona przez kuriera do punktu odbioru. Prawidłowy status na tym etapie to: „dostarczono do punktu odbioru”. /.../"
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dziękuję za te informacje. Niestety, jak widzę "Wer Warszawa" to mam gęsią skórkę, bo już tu przepadło mi kilka listów w tym roku (tak samo moim znajomym), w tym listy polecone z zagranicy. Tracking listów zagranicznych zatrzymał się właśnie na Wer-Warszawa .
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
O proszę, wlazłam w link śledzenia i paczuszka już czeka na odbiór w Biedronce 😊
Kama
- « POPRZEDNIA
-
- 1
- 2
- NASTĘPNA »