anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

"Płatność się nie udała"

coralpin
#7 Wielbiciel#

Od lat płacę na Allegro kartą z banku Synchrony. Od wczoraj dostaję wiadomość: "Płatność się nie udała. Zakup nieopłacony. Błąd przy potwierdzeniu płatności w banku (3D Secure)". Zadzwoniłam do banku, odpowiedziano mi, że nie ma śladu próby takiej transakcji - nie było kontaktu z bankiem ze strony Allegro. Jak to rozwiązać?

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@coralpin Informacja o 3D Secure wskazuje na błąd autoryzacji. Czy potwierdziłeś płatność Twoim narzędziem autoryzacji lub kodem SMS? Wyjaśnij z bankiem, która opcja autoryzacji jest aktywna na Twoim koncie.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

coralpin
#7 Wielbiciel#

Bank nigdy nie prosi mnie o żadne potwierdzenie ani kod. Jak już pisałam, do banku nie dochodzi żaden sygnał rozpoczętej transakcji, wszystko dzieje się poza bankiem, na platformie Allegro lub instytucji pośredniczącej między Allegro, a moim bankiem (jeśli taka jest).

Poniżej kolejność ekranów w tej transakcji - na pierwszym naciskam "płacę", reszta pojawia się automatycznie.

1.png

2.png

3.png

4.png

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@coralpin Na razie nie widac obrazków, bo jeszcze niezatwierdzone. ale banki ostatnio zaczęły wymagać dodatkowych potwierdzeń 3D Secure. To system banku wysyła 4 lub 6 cyfr kodu, które musisz wpisać albo w aplikacj na telefonie, albo w informacji zwrotnej podczas płacenia. Jak tego nie podasz bank uznaje transakcję za niebyłą.

oznacz moderatorów

coralpin
#7 Wielbiciel#

Synchrony Bank (w USA), który wydał moją kartę kredytową, nie wymaga dodatkowych potwierdzeń. Używam tej karty wszędzie bez żadnych problemów. Rozmawiałam z przedstawicielem banku (żywą osobą, w odróżnieniu od Allegro), który obserwował aktywność na moim koncie podczas mojej próby opłaty transakcji. Nie było widać żadnego kontaktu Allegro z bankiem, nic się nie działo po tej stronie. 

Wiadomość "Błąd przy potwierdzeniu płatności w banku (3D Secure)" jest prawdopodobnie generowana przez Allegro w wyniku jakiegoś błędu w aplikacji. Proszę o pomoc specjalistę od technologii. Odpowiedzi odsyłające mnie z powrotem do banku ("Informacja o 3D Secure wskazuje na błąd autoryzacji. Czy potwierdziłeś płatność Twoim narzędziem autoryzacji lub kodem SMS? Wyjaśnij z bankiem, która opcja autoryzacji jest aktywna na Twoim koncie.") nie przybliżają rozwiązania problemu.

oznacz moderatorów

coralpin
#7 Wielbiciel#

Drugi przykład nieudanej transakcji, tym razem na Allegro Lokalnie.
 Tej transakcji też nie było widać na moim koncie bankowym, mimo że zakończyła się 'pozytywnie' - "Gratulacje" :).
O tym, że płatność się nie udała, dowiedziałam się przypadkiem wchodząc na zakładkę "Kupione". Jak widać na ekranach, nie było żadnych ostrzeżeń, że coś jest nie tak.

Na pierwszym ekranie widać wiadomość "Płatność obsługiwana przez PayU." - być może tu należy szukać źródła problemu.

1a.png

2a.png

3a.png

4a.png

oznacz moderatorów

coralpin
#7 Wielbiciel#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 
Podbijam post. 
Sprzedawcy wciąż czekają na moje płatności, których nie mogę dokończyć!

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@coralpin Skonsultuję z ekspertami, czy możemy Ci jakoś pomóc, aby rozwiązać ten problem i wrócę do Ciebie z informacjami, gdy tylko dostanę odpowiedź w Twojej sprawie. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@coralpin Jest napisane "może", co nie znacza. że musi. Unia wprowadziła dyrektywę o tych zabezpieczeniach i one obowiązuja na terenie Unii przy płatnościach kartą przez internet. Banki nie wysyłaja tego za kazdym razem, tylko co kilka transakcji. Dopóki nie potwierdzisz transakcji to nie będzie ona widoczna dla obserwatora nawet w banku > musiał by siedzieć wewnątrz systemu. Być może, żeby zwertyfikować się kodem 3D Secure musisz mieć zainstalowaną aplikację na telefonie. Jeden z moich banków dopuszcza tylko taką możliwość weryfikacji > przez internet nie (dzwoniłem i się dopytywałem) To że bank jest z USA i tam nie stosuje takich weryfikacji nie oznacza, że tutaj też nie musi > tu obowiązują dyrektywy Unii. Skoro działa na terenie Unii to musi się im podporządkować.

To jest to samo co kliknięcie "kup tertaz" i nie dokończenie wpłaty. Nie jest ona nigdzie widoczna.

oznacz moderatorów

coralpin
#7 Wielbiciel#

Rozumiem. Ale ja mam tę samą kartę podpiętą do Allegro od ok. 8 lat. Płaciłam nią średnio 2 x w tygodniu na allegro gładko i bezboleśnie, aż tu nagle...

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@coralpin Nie wiem dokładnie kiedy weszła ta dyrektywa, ale ja tez od pewnego czasu musze potwierdzać tymi kodami transakcje kartą przez internet. Przedtem tego nie było. Jest to utrudnienie, bo te systemy są w powijakach > kiedyś 3 razy ponawiałem i anulowałem transakcje, a kody przyszły po 30 minutach wszystkie naraz. Odpiąłem karty od konta > płacę przelewm albo blikiem > szybciej, chociaż blik też czasem nie nadąża ale nie mam problemów. 

Nie tylko przy płatnościach kartą na Allegro, ale i gdzie indziej w sklepie internetowym przychodziły żądania potwierdzeń. Pamiętam jak sam byłem zdziwiony za pierwszym razem.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@coralpin Postaramy się rozwiązać Twój problem, ale potrzebujemy nieco więcej informacji w kwestii tych transakcji. Nasz pracownik wysłał już do Ciebie wiadomość w tej sprawie, więc sprawdź proszę swoją skrzynkę mailową.

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

Client:98932644
#7 Wielbiciel#

Rowniez mam ten sam problem. Prosze o pomoc 🙂

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@Client:98932644 Cześć. Widzę, że w Twoim przypadku problem występuje podczas płatności metodą Google Pay. Spróbuj zaktualizować swoją aplikację Allegro, a jeśli to nie pomoże, upewnij się, że prawidłowo skonfigurowałaś Google Pay. Załączam instrukcję: https://allegro.pl/metody-platnosci#faq-mobile 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

Client:98932644
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za szybką odpowiedź 🤗 aplikacja zaktualizowana, płaciłam kilka dni temu przez Google Pay i robię to w miarę regularnie. Nadal nie działa 😞

oznacz moderatorów