Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Allegro wprowadza jakąś paranoję.
Jakieś pseudo inteligentne algorytmy blokują dostęp normalnym użytkownikom do systemu.
Od kilku godzin za każdym razem przy wejściu na allegro.pl dostaję komunikat po angielsku:
You have been blocked
Why this blocking? Something about the behaviour of the browser has caught our attention.
There are various possible explanations for this:
ID: 4ef29f3f-..........................
Żadne z tych wyjaśnień nie są prawdziwe, a odpowiedzi na zgłoszenie brak...
Czy tylko ja tak mam ...???
1. Może tak być,że masz nieaktualną wersję Javy > źle wczytuje skrypty. 2. Może też tak się zdarzyć się gdzieś tam rzeczywiście pojawił się robot (przecież o tym nie wiesz} Cloudflare. Inc (US) tak ma czasami. Jest przewrażliwiona.
@Ziolko39 - nie mieszaj. Javascript to nie Java. JRE nie jest potrzebne do interpretacji Javascript-u przez przeglądarki.
@Arkadia_OK Cześć. Jeśli problem się często powtarza, to należałoby założyć, że te blokady nie są bezzasadne. Prawdopodobnie korzystasz z jakiejś formy automatycznego ruchu (automatyczne odświeżanie, skrypty, boty). Możliwe również, że Twoja przeglądarka nie działa prawidłowo i blokuje działanie javascript.
Jeśli korzystasz z jakiejkolwiek formy automatycznego ruchu, to musisz to wyłączyć. Jeśli javascript nie działa prawidłowo, to napraw to lub skorzystaj z innej przeglądarki.
Dopiero po sprawdzeniu JS, wykluczeniu automatycznego ruchu i sprawdzeniu działania strony na co najmniej dwóch różnych przeglądarkach, jeśli problem wciąż będzie się pojawiał, to prześlij nam na spolecznosc@allegro.pl zrzut ekranu z widocznym adresem IP do weryfikacji oraz informację, kiedy blokada się pojawiła (data + przybliżona godzina) i co wtedy robiłeś na stronie.
@ko_alkaProblem powtórzył się teraz (po miesiącu), zapewne, gdy wprowadzane zostały przez Allegro jakieś kolejne zmiany.
Poprzednio problem ustał, gdy wysłałem mail-em ze zrzutem ekranu, ale nie dostałem odpowiedzi, dlaczego tak się działo ani co zostało poprawione.
Teraz zachowanie jest podobne, ale nie takie samo. Po zalogowaniu do Allegro ekran blokady nie wyskakuje. Poprzednio też mogłem się zalogować, ale potem przejście do innej strony Allegro też powodowało blokadę.
Nie używam żadnych form automatyzacji ruchu, robotów ani skryptów. Moja przeglądarka (Firefox) używa tylko rozszerzenia dot. bezpieczeństwa, a ich wyłączenie niczego nie zmienia.
Javascript działa – co widać po możliwość zalogowania się i normalnego korzystania z serwisu.
Dodatkowo, sprawdziłem działanie przez służbowy VPN (z tego samego komputera i z tą sama przeglądarka, ale z innego adresu IP - poza Polską) i wszystko działa. Nie ma żadnej blokady!
W związku z tym moje pierwsze podejrzenia, że mamy do czynienia z jakimś niedopracowanym, „pseudo inteligentnym” algorytmem bazującym na wielu elementach nie są bezzasadne.
@Arkadia_OK W takim razie poproszę zrzut ekranu z widocznym adresem IP oraz informację, kiedy blokada się pojawiła (data, godzina) i co wtedy robiłeś na stronie. Prześlij mi to proszę na spolecznosc@allegro.pl, a ja przekażę zgłoszenie do weryfikacji technicznej.
@ko_alka, Mail wysłany.
Różnica w nr IP (provider zmienia adresy IP co jakiś czas).
Jeżeli ten "„pseudo inteligentnym” algorytm bazuje głównie na nr IP (albo ich grupie - mój nowy numer różni się od starego tylko na czwartym bajcie) to "gratuluję" Allegro inwencji i pomysłów...
Problem jest ze smieciami, skryptami serwisów jak Google ads, TikTOk i innych rzeczy ktore nie sa wymagane do dzialania Allegro. sa to partnerzy w celach reklam i pozycjonowania i wzajemnego manipulowania wynikami wyszukiwan w pzregladarkach itp, kto ceni prywatnosc bedzie mial problemy i tyle.
Wiele stron teraz jest nastawiona na hajs i zarabia w ten sposob. NP Wizz air (Linie Lotnicze) blokuja mi dostep twierdzac ze jestem robotem jak zablokuje skrypty facebooka. Kultura Techniczna, poszanowanie do ludzi umiera, im nowoczesnosc wchodzi coraz dalej.
Problem wystepuje u mnie na Firefoxie jako przegladarki na włąsnym silniku. Reszta przegladarek to silnik chromium
Mozesz sprobowac zainstalwac Firefoxa w wersji ESR,jest dostepna na stronie Mozilli powinno byc lepiej, jest to starsza wersja przegladarki (Stabilna) aktualizowana tylko co jakis czas. MOim zdaniem dziala lepiej niz rozwojowy Firefox.
@ZakupyMaawSport
Ja właśnie używam Firefox-a ESR, ale wg mnie nie jest to problem TYLKO samego Firerfox-a.
Przykład:
Ten sam komputer, ta sama przeglądarka (Firefox ESR), różnica w czasie ok. 2-3 minuty, różnica w lokalizacji IP:
- IP od Polskiego dostawcy internetu: blokada
- IP z GB (VPN-em przez firmową sieć): dostęp bezproblemowy.
Allegro implementuje jakieś algorytmy "bezpieczeństwa", ale chyba nie za bardzo umie sobie z tym poradzić i kłopoty mają zwykli użytkownicy.
Natomiast co do silnika przeglądarki to możesz mieć rację, gdyż w tej chwili przy użyciu Chroma nie mam blokady (z polskiego IP).
@Arkadia_OK Wracam do Ciebie z informacjami, dziękuję za cierpliwość. Skontaktowaliśmy się z dostawcą usługi - blokady z 27 kwietnia zostały uznane za niewłaściwe i model, który nałożył blokadę, został poprawiony. Blokady nie powinny już występować.
@ko_alka- potwierdzam, od kilku dni blokada zniknęła.
Mam tylko nadzieję, że przy kolejnej zmianie IP przez dostawcę internetu nie pojawi się ponownie.
Pozdrawiam.
@ko_alka- blokada ponownie pojawiła się, ale tym razem tylko gdy pierwszy raz (bez zalogowania) wchodzę na stronę "https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/obserwowane/oferty" . Przeglądarka Firefox ESR najnowsza wersja, wszystkie ciasteczka itp. wyczyszczone, komputer właśnie co uruchomiony.
Normalnie po kliknięciu na ten link otwierała mi się strona logowania, a teraz... bum ! blokada !
Na szczęście mogę wejść na Allegro.pl i zalogować się, po czym już strona z obserwowanymi ofertami otwiera się normalnie.
Na Chromie nie ma blokady, jak wchodzę przez VPN-a (z IP z poza Polski) też nie ma blokady zarówno na Firefox-ie jak i Chromie.
Chyba ten wasz dostawca usług "security" powinien jeszcze trochę popracować nad swoim rozwiązaniem/konfiguracją....
@Arkadia_OK Mogę Cię prosić o dosłanie aktualnych zrzutów ekranu, gdy wchodzisz w obserwowane i jesteś blokowany?
Witam,
Mail z aktualnym (dzisiejszym) zrzutem ekranu wysłany.
Pozdrawiam
@Arkadia_OK Skontaktowaliśmy się z dostawcą usługi antybot ponownie w Twojej sprawie. Wygląda na to, że blokady z 27.04. zostały już tamtego dnia uznane za niewłaściwe i model, który nałożył blokadę został poprawiony. Po tej sytuacji kolejne blokady już nie nastąpiły.
Dostawca poprosił o upewnienie się, że w tej przeglądarce nie masz specyficznych ustawień lub zainstalowanych wtyczek, które zaburzają komunikację.
@ko_alka Nie chodziło mi o sytuację z 27.04 tylko o podobną blokadę z 25.05-26.05.
Od kilku dni blokada opisana w mailu z 26.05 nie występuje, a więc konfiguracja pewnie została ponownie poprawiona.
Oczywiście, że używam wtyczek bezpieczeństwa, ale jakoś nie powodują one problemów, gdy z korzystam z IP z poza Polski.
Jakie ustawienia przeglądarki uważane są przez Dostawcę za "specyficzne"...?
Dzień dobry, Wczoraj prawdopodobnie Allegro zablokował moje IP. Gdy łączę się poprzez hot spot z telefonu (Plus LTE) mogę wejść na Allegro. Gdy łączę się ze swoją siecią wifi nie działa tylko strona Allegro. Na każdą inną stronę mogę wejść. Próbuję też uruchomić stronę Allegro na innych przeglądarkach i nie działają. Inne strony działają. Co mam zrobić w takim przypadku?
@frayda_eu Konsultuję tę sprawę.
Dzień dobry,
Czy coś wiadomo w mojej sprawie? Czasami mam dostęp do innego komputera, z którego strona allegro działa. Z telefonu działa. Z komputera firmowego nie działa, gdzie inne strony działają bez problemu.
Chciałbym zacząć normalnie i bez problemów pracować. Pozdrawiam.
@frayda_eu Przepraszam za długi czas oczekiwania na odpowiedź.
Konieczne będzie przesłanie zrzutu ekranu, na którym pokażesz co widzisz, kiedy próbujesz wejść na naszą stronę. Na zrzutach musi być widoczne całe okno przeglądarki wraz z paskiem adresowym oraz data i godzina.
Prześlij zrzut przez ten formularz, a w wiadomości wskaż też IP komputera, z którego korzystasz, w celu weryfikacji tego problemu.
Dzień dobry,
Wysłałem wiadomość oraz screeny.