Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Mam pytanie czy można zareklamować część samochodową założoną samodzielnie ? Chodzi o to, że do reklamacji sprzedający wymaga abym uzupełnił protokół reklamacyjny gdzie należy dołączyć rachunek z warsztatu gdzie część została wymieniona, którego nie mam. Sprzedawca twierdzi że bez tego nie mam możliwości złożyć reklamacji po kilku miesiącach od założenia części do samochodu.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
@BlackBox321 jeśli nie miałeś do części dołączonej instrukcji obsługi lub warunków rękojmi/niezgodności towaru z umową, ewentualnie wskazówek bezpieczeństwa, gdzie wyraźnie było napisane, że dana część musi być zamontowana przez wykwalifikowany warsztat, to nie ma prawa tego żądać od Ciebie sprzedawca. Reklamujesz jak każdy inny produkt.
Swiadectwo szkolne może okazać się niewystarczające ale możesz dołączyć do reklamacji. Lepszym dokumentem byłby Dyplom Czeladnika lub jeszcze lepiej Mistrzowski, ale z praktyki wiem że niewielu dba o zdobycie takich papierów.
@BlackBox321 Jesteś po mechaniku czyli masz dokument potwierdzający montaż przez osobę świadomą tego co robi , nikt tego nie poważy . Zrób fotkę dokumentu ,zasłoń dane wrażliwe i wyślij w załaczniku sprzedawcy .
Taka odpowiedz dostalem od sprzedawcy
Jak to ugryźć?
Dzień dobry
Ponieważ zakupili Państwo produkt od Autoryzowanego Dealera sytuacja w sprawie gwarancji jak i reklamacji części nie wygląda tak że Państwo odsyłają część do nas a my zwracamy pieniądze.
Warunkami realizacji reklamacji i gwarancji są;
Z częścią która jest zamontowana w samochodzie umawia się Pan na diagnozę w Najbliższym Serwisie ASO w Polsce.
Dokumenty jaki potrzeba to faktura zakupu części oraz faktura wymiany części ( nie musi być to serwis ASO) ale na dokumencie musi być data montażu , przebieg samochodu w dniu montażu , numer VIN pojazdu oraz pieczątka serwisu montującego.
Jeżeli ASO stwierdzi wadę części w ramach gwarancji wymienia ją na nową i Pan za to nie płaci.
Jeżeli jednak podczas diagnozy serwis stwierdzi że część nie jest wadliwa tylko usterka jest gdzieś indziej Pan płaci za diagnozę samochodu i część nie zostaje wymieniona.
Jeżeli odesłał Pan do nas część która została zdemontowana z samochodu nie mamy podstaw aby określić czy to jest część którą my wysłaliśmy czy część która była zamontowana wcześniej.
Koncern aby uchronić się przed sytuacją odsyłania części z demontażu lub wymieniania części na próbę ( a może ta jest wadliwa) zabezpieczył się i nie ma możliwości reklamacji części bez diagnozy jej w autoryzowanym serwisie odpowiednim oprogramowaniam aby w 100 % stwierdzić wadę danej części.
Tak więc nie mamy podstaw do przyjęcia zwrotu/reklamacji.
@mdrogeria To ich formułka reklamacyjna
Nie ponosimy odpowiedzialności za nieodpowiednie wykorzystanie bądź nieodpowiednie dobranie część do samochodu. Jeśli nie jesteś pewien dopasowania części skontaktuj się z nami. Zakupiony u nas towar można reklamować w sieci ASO VW/AUDI/SKODA na podstawie dokumentu zakupu. W razie reklamacji prosimy o kontakt. Do jej rozpatrzenia niezbędny jest dokument zakupu oraz dokument potwierdzający montaż - fakturę wystawioną przez zakład mechaniki pojazdowej z wyszczególnieniem nr nadwozia, daty, aktualnego przebiegu auta. W przypadku otrzymania uszkodzonej części podstawą reklamacji jest protokół szkodowy spisany przez kuriera w momencie dostarczenia przesyłki. Mając taki protokół prosimy o kontakt w celu dalszej interwencji.