Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Pytanie nie tylko do Was ale może macie jakiś pomysł (podstawy prawne), czy procedury...
Sytuacja : zakup 2 przedmiotów ( drobna elektronika), jedna paczka, Smart. Po otwarciu paczki - jeden z nich się dosłownie wysypał. Reklamacja. Sprzedający prosi o odesłanie. No i tutaj zaczynają się schody. Sprzedajacy chce aby skorzystać ze zwrotu bez podania przyczyny - darmowy zwrot Smart. Twierdząc że to najtańsza przesyłka. A Kupujący chce odesłać najtańszą dostępną płatną przesyłką ( Inpost) jako reklamację bo zwrot chce sobie zatrzymać na ew. sprawdzenie działania drugiej sztuki zakupionej. Nie chce się pozbawiać możliwości zwrotu bez podania przyczyny tej drugiej sztuki.
@pinsplash Jest jeszcze jeden sposób. Kupujący przez kilka dni sprawdza sobie drugą sztukę i jełsi chce ją sobie zostawić - korzysta ze zwrotu smart. Jełsi chce odesłać odstępuje od umowy i wówczas odsyła obydwie sztuki
Darmowy zwrot smart i tak obowiązuje 14 dni wiec wówczas byłoby to satysfakcjonujące dla obydwu stron
@_Likos_ Zdaję sobie sprawę, ale chciałbym wiedzieć jak to wygląda "bez obejść". Czy Smart jest najtańszą dostępną przesyłką DO REKLAMACJI ?
@pinsplash moim zdaniem nie są to obejscia lecz wyjscie z sytuacji.
Smart ma zapewnić darmowy zwrot niezależnie od jego przyczyny - czy to odstąpienie czy reklamacja.
Maile które otrzymujęmy nie brzmią " kupujący odstapił od umowy " lecz " kupujący zgłosił zwrot towaru"
My zawsze jeśłi kupujący zgłasza zwrot i zaznacza uszkodzenie, czy jakąś niezgodność to piszemu i pytamy jak sobie życzy mieć rozpatrzoną reklamacje - wymiana czy zwrot środków. Bardzo czesto ( choc nie zawsze) kupujący prosi o wymiane produktu.
Wiec moim zdaniem zgodnie z założeniami smart służy do zwrotu produktu - niezależnie czy to z powodu reklamacji czy odstąpienia.
W przypadku który opisujesz spokojnie można to połączyc
@_Likos_ napisał(a):@pinsplash moim zdaniem nie są to obejscia lecz wyjscie z sytuacji.
Smart ma zapewnić darmowy zwrot niezależnie od jego przyczyny - czy to odstąpienie czy reklamacja.
Jesteś w błędzie. Allegro zapewnia nabywcy bezpłatny zwrot w ramach Smart w przypadku skorzystania przez nabywcę z prawa odstąpienia od umowy. Mówi o tym artykuł III. 6. regulaminu: https://allegro.pl/regulaminy/regulamin-uslugi-allegro-smart-jD4xM390DU3
@2infinityandbynd idąc tym tropem etykieta smart nie pownna sie generować jeśłi kupujący wybierze którąś z opcji reklamacji w przypadku zwrotu( uszkodzenie, niezgodność z opisem itp). A jednak sie generuje
Co wskazuje na to że jednak zwrot smart obowiązuje zarówno w przypadku odstąpienia jak i reklamacji
@_Likos_ Allegro to portal wielkich możliwości. Można na przykład wystawić aukcję, sprzedać towar i przyjąć zapłatę, ale paczki nigdy nie wysłać. Technicznie jest to możliwe. Co prawda regulamin zabrania takich praktyk, a jednak się zdarzają.
Co wskazuje, że na Allegro obowiązuje bezkarność dla złodziei. 😉
@2infinityandbynd styl wypowiedzi znajomy, to tez komentujesz : https://spolecznosc.allegro.pl/t5/sprzedaj%C4%85cy-o-allegro-lokalnie/kto%C5%9B-w-wystawionej-przeze...
...... @Ziolko39 ?
ale wypowiedź nic nie wnosi do pytania... 😞
@pinsplash >>> ...... @Ziolko39 ?
ale wypowiedź nic nie wnosi do pytania...
Nie wiem o co Ci chodzi, ale w tym wątku nie ma mojego wpisu > no chyba, że jakiś ukryty, widoczny tylko dla wybrańców🤣
@Ziolko39 chodziło mi o to czy rozpoznajesz styl pisania😂
@pinsplash Na 99% nowe konto > nowa nazwa > ale te same stare metody > ja już przestałem się tym przejmować i olewam te jego wpisy > a i tak zaraz za bardzo go poniesie i zamkną mu następne konto.
@pinsplash A co tam jest do komentowania? To zwyczajny czyn nieuczciwej konkurencji pomiędzy sprzedawcami używanej elektroniki. Zdarza się nagminnie.
A odpowiedź na pytanie o zwrot ze Smartem jest w regulaminie. Gdybyś czasem do niego zaglądał, to nie musiałbyś pytać na forum.
@pinsplash Znalazłem dobry temat dla Ciebie: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/czy-s%C4%85-szans%C4%99-na-wygranie-sprawy...
Uczciwy i rzetelny Sprzedawca ma kłopoty z kupującym > "cwaniaczkiem" > i z Allegro, a Koledzy Sprzedawcy z dużym doświadczeniem i wysokimi rangami milczą. Co się stało z solidarnością Sprzedawców? Nie chcecie pomóc Koledze?
@2infinityandbynd Liczyłeś już ile kont ci zawiesili? znowu zaczynasz? rozumiem że to Ty jesteś tym sprzedawcą?
@pinsplash Po co mieliby mi zawieszać konta? Ja nie wciskam kupującym badziewia i nie mam problemów z POK.
To jak będzie? Pomożesz Koledze Sprzedawcy? On ciągle czeka na wsparcie od demiurgów: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/czy-s%C4%85-szans%C4%99-na-wygranie-sprawy...
@2infinityandbynd niemniej wszyscy wiemy że jeśłi chodzi o koszty własne to allegro działa wręcz perfekcyjnie. A za przesyłki zwrotne jednak płaci allegro
Więc jeśłi takowego zwrotu w ramach reklamacji) miałoby nie byc to myśle że nie byłby on możliwy
Nie do końca czuje o co chodzi Ci w pytaniu . Wg mnie, to działanie które opisujesz jest jak najbardziej sensowne i zgodne z prawem.
@serwis-texas Czy Kupujący może odesłać jeden przedmiot PŁATNYM zwrotem ( wiadomo że Sprzedający bedzie musiał pokryć koszty) a zostawić sobie darmowy zwrot smart na drugą sztukę. Czy musi odesłać Smartem, a jak będzie chciał zwrócić drugi bez podania przyczyny - będzie musiał zapłacić?
@pinsplash przypomnę tylko że już była pyskówka o to że kupującemu nie pasował darmowy zwrot smart przez pocztę polską bo on ma łatwiej paczkomatem i nie będzie 1.5h stał w kolejce na poczcie i z tego co pamiętam wymusil od allegro etykietę więc skoro za reklamację oddaje sprzedawca za jej wysłanie w przypadku jej pozytywnego rozpatrzenia to ma prawo rządać uzasadnionej ekonomicznie wysyłki np nie na europalecie xkom oddaje np najtańszą formę wysyłki na rynku i wuj go obchodzi że masz rypać z buta na pocztę skoro masz ją w mieście
@az1rael jeszcze raz 🤔