Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Pytanie nie tylko do Was ale może macie jakiś pomysł (podstawy prawne), czy procedury...
Sytuacja : zakup 2 przedmiotów ( drobna elektronika), jedna paczka, Smart. Po otwarciu paczki - jeden z nich się dosłownie wysypał. Reklamacja. Sprzedający prosi o odesłanie. No i tutaj zaczynają się schody. Sprzedajacy chce aby skorzystać ze zwrotu bez podania przyczyny - darmowy zwrot Smart. Twierdząc że to najtańsza przesyłka. A Kupujący chce odesłać najtańszą dostępną płatną przesyłką ( Inpost) jako reklamację bo zwrot chce sobie zatrzymać na ew. sprawdzenie działania drugiej sztuki zakupionej. Nie chce się pozbawiać możliwości zwrotu bez podania przyczyny tej drugiej sztuki.
Sprzedawca ponosi koszt odeslania reklamacji jak ja zaakceptuje czytalem gdzie ze uokik sie wypowiedzial w nastepujacym tonie ze koszty odeslania musza byc ekonomicznie zasadne czyli jesli kupujacy odesle ci paczke gabarytu a ktora dostal paczkomatem na europalecie bo moze dlaczego nie to oddajesz mu jak za paczkomat 10zl a nie jak za europalete np 150zl bo tak mu bylo wygodniej ci odeslac. Xkom tak robi ty odsylasz kurierem z domu a oni zwracaja jak za zwykla paczke z poczty
@az1rael To rozumiem, ale chodzi mi tutaj o rolę Smarka w tym wszystkim.
przez analogię skoro smart wychodzi najtaniej to powinien smarkiem odesłać
@az1rael ale kupujacy argumentuje ze to reklamacja z winy sprzedajacego a on przez to traci zwrot smarka na drugi przedmiot
@pinsplash przeciez reklamacje ci moze w dowolnym momencie zglosic w ciagu 2 lat od zakupu odpiszesz mu ze rozpatrzysz w ciagu 14dni od przyslania towaru na reklamacje i tyle jak mu sie spodoba 2 to odesle 1 na reklamacje smartem
Jeżeli kupujący nie chce skorzystać ze zwrotu Smart to nie ma szans aby go do tego zmusić. Może on odesłać zgodnie z ustawą tak jak chce i nie musi być to najtańsza możliwa wysyłka (niestety). Zawsze możesz zaproponować odebranie własnym kurierem lub wysłać etykietę do nadania w paczkomacie. My tak robimy w sumie zawsze a w szczególności jak po przesłanych zdjęciach wiemy że reklamacja będzie uznana. Kiedyś nam się trafiło że klient zamiast zwykłą paczką za ok. 15-16 zł odesłał do nas plecak PP zaznaczając wszystkie możliwe opcje (ostrożnie itp.) i za przesyłkę musieliśmy oddać prawie 80 zł.
@ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Ladies możecie poprawić literówkę w tytule? Dziękuję
spryciuszek kupujący i ma rację
przyjąć reklamację na klatę i tyle
lub ją opóźnić i pozwolić mu spokojnie sprawdzić drugi przedmiot
każdy kij ma dwa końce
ja zawsze w takich wypadkach przypominam kupującemu, że mam prawo rozpatrzyć reklamację do 14 dni i nie muszę jej rozpatrywać natychmiast
a co będzie jak przyjdzie uszkodzona trzecia sztuka - przecież straci prawo do darmowego zwrotu odsyłając drugą?
osobna kwestia - dlaczego darmowy zwrot został ograniczony do całości zamówienia
i tu można napisać do uokik bo ogranicza prawa konsumenta
kupuję kilka różnych sztuk do sprzedawcy - 1 mi nie pasuje - odsyłam po 2dniach
sprawdzam drugą ,nie pasuje mi- odsyłam po 5 dniach
sprawdzam trzecią odsyłam,nie pasuje mi po 13dniach
dlaczego allegro mi tego zabrania -jeżeli podobno smart oferuje darmowe zwroty?
@ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Szanowne Panie - nowy tydzień nowe wyzwania 🙄.... mogę poprosić o stanowisko serwisu?
Dzień dobry @pinsplash 🙂 Czy możesz podać nam jeszcze jakiś numer zamówienia, którego dotyczy ta sytuacja?
@_HolaOla_ Odpowiadam ( powód poniżej) - sprawa została pomyślnie rozwiązana dla obu stron - dlatego się nie odzywałem. Dla informacji : została sprawdzona druga sztuka i odesłana po kilku dniach tylko ta pierwsza. Ale ta "luka" istnieje i chyba trzeba by było ją załatać.
ps Ktoś się bawił nożyczkami w tym wątku???🙂
@pinsplash Zamierzasz odpowiedzieć Moderatorce, czy będziesz Ją olewać przez następny tydzień, aż wszyscy zapomną, że założyłeś kolejny temat tylko po to, żeby zaspokoić swoją niepohamowaną potrzebę atencji?