anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja - koszt zwrotu a Smart

pinsplash
#21 Demiurg#

@ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  Pytanie nie tylko do Was ale może macie jakiś pomysł (podstawy prawne), czy procedury...

Sytuacja : zakup 2 przedmiotów ( drobna elektronika), jedna paczka, Smart. Po otwarciu paczki - jeden z nich się dosłownie wysypał. Reklamacja. Sprzedający prosi o odesłanie. No i tutaj zaczynają się schody. Sprzedajacy chce aby skorzystać ze zwrotu bez podania przyczyny - darmowy zwrot Smart. Twierdząc że to najtańsza przesyłka. A Kupujący chce odesłać najtańszą dostępną płatną przesyłką ( Inpost) jako reklamację bo zwrot chce sobie zatrzymać na ew. sprawdzenie działania drugiej sztuki zakupionej. Nie chce się pozbawiać możliwości zwrotu bez podania przyczyny tej drugiej sztuki.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
31 ODPOWIEDZI 31

az1rael
#21 Demiurg#

Sprzedawca ponosi koszt odeslania reklamacji jak ja zaakceptuje czytalem gdzie ze uokik sie wypowiedzial w nastepujacym tonie ze koszty odeslania musza byc ekonomicznie zasadne czyli jesli kupujacy odesle ci paczke gabarytu a ktora dostal paczkomatem na europalecie bo moze dlaczego nie to oddajesz mu jak za paczkomat 10zl a nie jak za europalete np 150zl bo tak mu bylo wygodniej ci odeslac. Xkom tak robi ty odsylasz kurierem z domu a oni zwracaja jak za zwykla paczke z poczty 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@az1rael To rozumiem, ale chodzi mi tutaj o rolę Smarka w tym wszystkim.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

przez analogię skoro smart wychodzi najtaniej to powinien smarkiem odesłać

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@az1rael ale kupujacy argumentuje ze to reklamacja z winy sprzedajacego a on przez to traci zwrot smarka na drugi przedmiot

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pinsplash przeciez reklamacje ci moze w dowolnym momencie zglosic w ciagu 2 lat od zakupu odpiszesz mu ze rozpatrzysz w ciagu 14dni od przyslania towaru na reklamacje i tyle jak mu sie spodoba 2 to odesle 1 na reklamacje smartem

oznacz moderatorów

wypad_com_pl
#11 Animator#

Jeżeli kupujący nie chce skorzystać ze zwrotu Smart to nie ma szans aby go do tego zmusić. Może on odesłać zgodnie z ustawą tak jak chce i nie musi być to najtańsza możliwa wysyłka (niestety). Zawsze możesz zaproponować odebranie własnym kurierem lub wysłać etykietę do nadania w paczkomacie. My tak robimy w sumie zawsze a w szczególności jak po przesłanych zdjęciach wiemy że reklamacja będzie uznana. Kiedyś nam się trafiło że klient zamiast zwykłą paczką za ok. 15-16 zł odesłał do nas plecak PP zaznaczając wszystkie możliwe opcje (ostrożnie itp.) i za przesyłkę musieliśmy oddać prawie 80 zł.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  Ladies możecie poprawić literówkę w tytule? Dziękuję

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

spryciuszek kupujący i ma rację

przyjąć reklamację na klatę i tyle

lub ją opóźnić i pozwolić mu spokojnie sprawdzić drugi przedmiot

każdy kij ma dwa końce

ja zawsze w takich wypadkach przypominam kupującemu, że mam prawo rozpatrzyć reklamację do 14 dni i nie muszę jej rozpatrywać natychmiast

 

a co będzie jak przyjdzie uszkodzona trzecia sztuka - przecież straci prawo do darmowego zwrotu odsyłając drugą?

 

osobna kwestia - dlaczego darmowy zwrot został ograniczony do całości zamówienia

i tu można napisać do uokik bo ogranicza prawa konsumenta

kupuję kilka różnych sztuk do sprzedawcy - 1 mi nie pasuje - odsyłam po 2dniach

sprawdzam drugą ,nie pasuje mi- odsyłam po 5 dniach

sprawdzam trzecią odsyłam,nie pasuje mi po 13dniach

dlaczego allegro mi tego zabrania -jeżeli podobno smart oferuje darmowe zwroty?

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  Szanowne Panie - nowy tydzień nowe wyzwania 🙄.... mogę poprosić o stanowisko serwisu?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

Dzień dobry @pinsplash 🙂 Czy możesz podać nam jeszcze jakiś numer zamówienia, którego dotyczy ta sytuacja? 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ Odpowiadam ( powód poniżej) - sprawa została pomyślnie rozwiązana dla obu stron - dlatego się nie odzywałem. Dla informacji : została sprawdzona druga sztuka i odesłana po kilku dniach tylko ta pierwsza.  Ale ta "luka" istnieje i chyba trzeba by było ją załatać.

ps Ktoś się bawił nożyczkami w tym wątku???🙂

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

jumpshotescape
#8 Zapaleniec#

@pinsplash Zamierzasz odpowiedzieć Moderatorce, czy będziesz Ją olewać przez następny tydzień, aż wszyscy zapomną, że założyłeś kolejny temat tylko po to, żeby zaspokoić swoją niepohamowaną potrzebę atencji?

oznacz moderatorów