anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja nie do wiary

Synok1
#1 Nowicjusz#

Witam klient zakupił zabawkę drewnianą dla dziecka, która wymaga złożenia samemu. Złożył, a następnie przysyła zdjęcia na reklamację, że poszczególne elementy są poobijane. Moja odpowiedź ok. Prześle Pan mi ten towar na mój koszt na reklamację zwrócę Panu koszty zakupu. Ale cwaniak ani myśli odsyłać, gdyż to nie wchodzi w grę bo on tej zabawki nie będzie składał ani marnował swojego czasu na odsyłanie. Za to żąda zwrotu połowy wartości przedmiotu w ramach rekompensaty i poniesionych strat osobistych, majątkowych, godności bo został umyślnie oszukany. Albo druga opcja żąda wysłania nowego przedmiotu już złożonego i odebrania od jego tego uszkodzonego. ( Znacie jakiegoś kuriera co zamówisz do gościa do domu przyjedzie i złoży do paczki wszystko i mi to prześle. ) Pan bardzo znający swoje prawa jako konsumenta i sypie mi litanię co ja jakie mam prawa jako sprzedawca. No żądania jakieś nienormalne bo mu się nic nie chce. Najprościej przypomnieć jego prawa jako konsumenta. Otwarcie paczki, sprawdzenie towaru i reklamacja, a nie pomimo widocznych wad przystąpienie do składania czyli tym samym użytkowania co jest bezpośrednią podstawą do odrzucenia roszczeń i tak pewnie będzie. No to teraz pytanie jak allegro reaguje na takie przypadki i czy jak tu się słyszy włącza za każdym razem ten POK? I czy w takiej sytuacji allegro ma podstawy przyznać mi rację reklamacyjną. Dziękuję za odpowiedź.

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

musashi2007
#13 Ambasador#

@Synok1 Z tego co wiem Allegro nie ma prawa ingerować w Twoją decyzję reklamacyjną.
Jeżeli prosisz o odesłanie towaru, a klient tego nie robi to po 14 dniach odrzucasz reklamację z powodu nieodesłania towaru w celu jej rozpatrzenia.
Klient założy dyskusję. Ty wszystko tam opiszesz i wyjaśnisz i będziesz to powtarzał cały czas.
Allegro zapewne dla świętego spokoju odda klientowi pieniądze, ale Ciebie nie obciąży.
Pamiętaj tylko o odpowiadaniu w dyskusji etc.
Klienci różni są :))

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jak zakup konsumencki to nie musi odsyłać tylko udostępnić sprzedającemu towar do odebrania. Co do tego jak rozpatrzysz reklamację to prawda że Allegro nie może kwestionować ale jest forma rekompensaty, Jak chcesz odrzucić reklamację to napisz ze wysyłasz kuriera po odbiór a jak nie odeśle to wówczas odrzucisz.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@LEW433 ja bym z tym polemizował, przepisy konsumenckie po zmianie mówią raczej o bezpłatnym procesie reklamacji - nie ma tam słowa o wysyłaniu kuriera

tym bardziej, że wysyłanie kuriera może być czynnością abuzywną - jak wyślę kuriera miedzy godz 10-12 a kupujący napisze, że jest w pracy - to działam na niekorzyść konsumenta

 

@Synok1 kupujący zapewne już w taki sposób dostał wcześniej rekompensatę od allegro i miał produkt za darmo i teraz powtarza tą czynność, ty chciałeś rozwiązać sytuację prokonsumencko, a dostajesz jeszcze bardziej po twarzy.

Tak jak napisałeś procedura jest prosta: Otwarcie paczki, sprawdzenie towaru i reklamacja,

może jeszcze protokół szkody.

 

Niestety ale nie licz na pomoc allegro, nikt nie uświadomi kupującego, że jego żądania są bezpodstawne lub bezprawne

Polecam potraktowanie kupującego w sposób adekwatny do jego żądań, wezwanie kuriera

na godz np: 13-14 a potem rozpatrzenie reklamacji negatywnie jeżeli nie odeśle towaru lub negatywnie jeżeli uszkodzenia będą wskazywać na zły montaż

negatywa i tak masz pewnego

 

 

 

 

oznacz moderatorów