Reklamacja po reklamacji - nie zgodność z umową

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
- Witam. Proszę o pomoc. Kupiłam biustonosz za 130zl. Po kilku dniach używania dokładnie 5, wyszła z niego fiszbina. Po za tym przyszedł niechlujnie zapakowany, oryginalne pudełko było rozdarte i biustonosz był osobno (nie w pudełku). Sądzę ze mogłbyć już używany. Mam 2 identyczne tylko w innych kolorach (użytkowane rok) i nigdy nie wyszła z niego fiszbina. Zgłosiłam reklamacje z tytułu gwarancji, odesłałam towar na swój koszt. Zgodziłam się na wymianę lub zwrot pieniędzy plus zwrot poniesionych kosztów wysyłki. Reklamacja długo trwała aż musiałam poprosić pomoc allegro. Wtedy się określili i w ciągu 2 dni dali odpowiedź że został naprawiony tzn. fiszbiny wymienione na nowe i przeszyty. Na co się nie godziłam. Sprzedawca odesłał do mnie biustonosz udając jakby nie było wcześniejszych ustaleń i wyraźnie napisane na co się zgadzam w reklamacji. I co? Fiszbiny nie zostały wymienione, tylko skrócone o 1cm i przeszyte ponownie. Po za tym fiszbiny zakończone są taką kulką żeby nie przebijać materiału. Po skróceniu fiszbiny nie ma tej kulki i fiszbina będzie dalej przebijać materiał. Czy mogę jednak dalej reklamować ponieważ produkt jest niezgodny z umową. Kupiłam i zapłaciłam za pełnowartościowy produkt a nie skracany i przeszywany. Jak bym chciała taniej to poszłabym na bazar i kupiła za 40zl. Co mogę w tej sprawie zrobić. Czy mogę zgłosić reklamację z tytułu niezgodności z umową. Jakie są moje prawa?
- Etykiety:
-
Reklamacja z tytułu niezgodności z umową
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Oczywiście że masz prawo do powtórnej reklamacji i tu masz prawo do odstąpienia od umowy zakupu i żądania zwrotu środków. Najlepiej przez dyskusję.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Prowadzę dyskusje ale nie wiem czy sprzedawca pójdzie na to.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ann_24 widzę, że w dyskusji przedstawiłaś dziś swoje stanowisko, więc poczekajmy na odpowiedź sprzedającego. Muszę jednak zwrócić uwagę, że w ostatniej wypowiedzi sprzedawca nie ma racji. Jeśli jest nadawcą przesyłki to on odpowiada za dostarczenie przesyłki do klienta i to wyłącznie nadawca może złożyć na nią reklamację u przewoźnika.
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 o jakiej powtórnej reklamacji i odstąpieniu piszesz skoro pierwsza reklamacja była z tytułu gwarancji?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Reklamacji z tytułu niezgodności z umową.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ann_24 gdy odpisujesz używaj @i wybierz nick będzie wiadomo do kogo. Pisalaś cyt "Zgłosiłam reklamacje z tytułu gwarancji, odesłałam towar na swój koszt. Zgodziłam się na wymianę lub zwrot" to są dwa rózne rodzaje reklamacji tzn z tytulu gwarancji i niezgodności z umową. U różnych podmiotów bo sprzedawca zazwyczaj nie jest gwarantem chyba, że sam produkuje ten towar. W twoim przypadku sprzedawca prawdopodobnie pośredniczył więc w przekazaniu biustonosza między tobą a serwisem gwaranta przynajmniej tak można wywnioskować z tego co napisałaś.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ann_24 Przepisy ustawy o prawach konsumenta pozwalają sprzedającym na zmianę sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową:
"Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową" (art. 43d ust. 2 ustawy).
W przypadku gdyby problem występował nadal, mimo że sprzedający próbował doprowadzić towar do zgodności z umową, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy (zgodnie z art. 43e ust. 1 pkt 3 ustawy).
W razie odstąpienia od umowy konsument zwraca towar sprzedawcy na jego koszt, a sprzedawca ma 14 dni na zwrot pieniędzy.
W ustawie zastrzeżono, że konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się jednak, że brak zgodności towaru z umową jest istotny. O ile sprzedający nie będzie podważał istotności wady, nie powinnaś mieć problemu ze zwrotem.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To już chyba lekko niebezpieczne jest? Jak fiszbin z kulką wyjdzie to drapie i wnerwia. Ale jak teraz wyjdzie taki bez kulki to już może pokaleczyć. Przecież to druty, są ostre. A niech to się jeszcze zdarzy w miejscu publicznym to zanim znajdziesz miejsce gdzie możesz go wyjąć.... Ja bym nie odpuszczała w dyskusji, bo to już stwarza zagrożenie. Dziewczyny co myślicie, bo tu sami Panowie piszą...@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@AnnaG-Antyki @ann_24 Końce fiszbin są przeważnie pokrywane grubą warstwą emalii. Jeśli przez materiał da się wyczuć, że zostały przycięte na ostro i nie mają bezpiecznego wykończenia, to można zgłosić niezgodność z umową w związku z art. 43b ust. 2 pkt 2 UoPK (towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi posiadać cechę bezpieczeństwa).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ann_24 otwórz dyskusję i zgloś reklamację za niezgodność z umową do sprzedawcy. Określ w niej problem i roszczenie. Sprzedawca ma 14dni na odpowiedź reklamacyjną jeśli tego nie zrobi dostaniesz to co było twoim roszczeniem. Ponieważ napisałaś że 1 reklamacja była z tytułu gwarancji to z tytulu niezgodności z umową teraz u sprzedawcy będzie to 1 twoja reklamacja więc o sposobie jej rozpatrzenia decyduje on tzn wymiana lub naprawa lub zwrot kasy o ile uzna ją za zasadną. Gwarant i sprzedawca to zazwyczaj nie ten sam podmiot i gwarant którym zazwyczaj będzie wskazany przez producenta serwis ma wykonać naprawę zgodnie ze sztuką.