anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

reklamacja szafki w sfm zakupionej na allegro.

KROPKA_2012
#8 Zapaleniec#
 
oznacz moderatorów
24 ODPOWIEDZI 24

xyz96
#21 Demiurg#

Pisemną reklamację składasz sprzedawcy. Tu masz więcej informacji; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/

Jeśli coś jest dla Ciebie niejasne, zadaj pytanie.

oznacz moderatorów

KROPKA_2012
#8 Zapaleniec#

proszę mi podpowiedzić  który punkt formularza wypęłnić ponierwż ja nie oczekuję naprawy tylko zwrot kosztów za zakupioną szafkę

oznacz moderatorów

KROPKA_2012
#8 Zapaleniec#

10 lat kupuję na allegro i nigdy nie trafiłam na taką sytuację,   teraz bardzo mi zależało na czasie i kupiłam szafkę łazienkową która przyszła uszkodzona, sprzedawca nie chce uznać reklamacji bo twierdzi że to wina przewożnika. ja twierdzę że to jest sprawa sprzedawcy bo to on podpisał umowę z przewożnikiem.  ciężka paczka była żle zbezpieczona owinięta streczem gdzie było pęknięcie,  dodam że paczkę odebrała inna osoba bo mnie nie było w domu.  w śodku paczki znajdował się cienki pół centym i 1cm steropian paski które miały chronić  ciężkie częśći.  uważam że należy mi się  zwrot całej kwoty za szafkę

oznacz moderatorów

KROPKA_2012
#8 Zapaleniec#

dodam że w paczce z szafką nie otrzymałam paragonu ani elektronicznej faktury 

oznacz moderatorów

KROPKA_2012
#8 Zapaleniec#

czy ja ponoszę winę za odbiór paczki uszkodzonej /wgniecionej pod streczem/ a dopiero po rozpakowaniu widac jest uszkodzenie boku szafki? przecież to sprzedawca zawiera umowę z przewożnikiem nie ja

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@KROPKA_2012 Masz rację, za uszkodzenia towaru, także w transporcie winę ponosi względem Ciebie sprzedawca. Otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa w niej ponownie złóż reklamację i zapytaj, na jaki adres odesłać uszkodzoną szafkę. Przy zasadnej reklamacji sprzedawca zwraca koszt odesłania + koszt szafki + koszt dostawy, chyba że na swój koszt towar wymieni lub naprawi, ale wtedy także zwraca za odesłanie. W Dyskusji po 24 godzinach możesz poprosić o pomoc pracownika Allegro. Pamiętaj, że nie masz żadnego obowiązku sporządzania protokołu szkody z przewoźnikiem.

Do reklamacji nie potrzebujesz faktury ani paragonu, wystarczy jakikolwiek dowód zakupu - wydruk aukcji, potwierdzenie wpłaty itp.

Jeśli to pierwsza reklamacja tego towaru, sprzedawca nie ma obowiązku zwracać pieniędzy, może towar naprawić lub wymienić. Przy drugiej reklamacji już musi zwrócić wpłatę.

Jeśli chcesz, możesz odstąpić od umowy w ciągu 14 dnia, ale wtedy odsyłasz towar na swój koszt, a sprzedawca musi zwrócić wpłatę, może ją jednak pomniejszyć ze względu na uszkodzenia towaru. Czytaj na stronie UOKiK o reklamacjach i zwrotach.

oznacz moderatorów

KROPKA_2012
#8 Zapaleniec#

czy wysłane maile kilka razy nie są reklamacja? czy muszę wysłać pismo pocztą na adres? 

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@KROPKA_2012 Masz napisane wyraźnie: "Otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa w niej ponownie złóż reklamację". I tak właśnie zrób. W razie problemów pomoże pracownik Allegro. A w wolnym czasie poczytaj sobie o zasadach reklamacji, jak sama widzisz - to się przydaje w życiu. Miłego wieczoru. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

Potrafisz udowodnić, że to nie Ty uszkodzilas szafkę już po odbiorze? 

oznacz moderatorów

KROPKA_2012
#8 Zapaleniec#

tak mam zdjęcie że po wysunięciu części szafki  z  opakowania widać pęknięcie a  częśći czyli śruby są  zapakowane orginalnie. na opakiowaniu jest pęknięcie zawinięte streczem, mogło to być również  zrobione przy pakowaniu lub nadawaniu przesyłki. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

No i super, masz dowód na kombinacje sprzedawcy. Kontynuuj Dyskusję, a jeśli to nie pomoże, wystąp o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

zdjęcia są git, jednak dla 100% pewności racji nagrywaj filmiki - jak odbierasz i jak rozpakowujesz duże gabaryty 🙂

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Najlepiej w jakości HD, wtedy jest 120%.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Przy 4k to będzie już 420% 😃 😄

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@KROPKA_2012, nie kupujesz NA allegro tylko POPRZEZ. Sprzedawcą jest firma a nie allegro 🙂

oznacz moderatorów

KROPKA_2012
#8 Zapaleniec#

 co zrobić  gdy  sprzedający upiera się że to ja muszę zrobić protokół szkody u przewożnika żeby przyjął reklamacje szafki, 

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Możesz to zrobić, ale nie masz takiego obowiązku. Dyskusja otwarta, pracownik Allegro się wypowiedział?

Odeślij tę szafkę w ramach reklamacji i poczekaj na zwrot wpłaty. Jeśli nie otrzymasz pieniędzy, wystąp o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących.

oznacz moderatorów

KROPKA_2012
#8 Zapaleniec#

W jakim czasie musi nastąpić odesłanie szafki w ramach reklamacji?  I czy muszę napisać Reklamacje na papierze i włożyć do odsyłanej paczki?

oznacz moderatorów

KROPKA_2012
#8 Zapaleniec#

Problem nie został rozwiązany.Sprzedawca nie chce uznać reklamacji.

oznacz moderatorów