Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Reklamacja złożona ma email, zdjęcia opis, oraz co jest oczekiwane. Cisza przez ponad 2 tyg. Przypomnienie że to oznacza uznanie reklamacji. Sprzedający : reklamacja jest nieważna bez wysłania przedmiotu. Czy tak jest? Miałem już kiedyś sytuację gdy Sprzedający po obejrzeniu zdjęć nie chciał zwrotu przedmiotu bo doszłaby konieczność zapłaty za ten zwrot. Tutaj też milczał. A wujek Google mówi różne rzeczy,...
Zgodnie z art. 5615 Kc, brak ustosunkowania się sprzedawcy do reklamacji w ciągu 14 dni oznacza uznanie roszeń, natomiast zgodnie z interpretacją UOKiK, w ciągu tych 14 dni konsument musi mieć możliwość zapoznania się ze stanowiskiem sprzedawcy - nie wystarczy więc tylko wysłanie odpowiedzi kupującemu.
@xyz96 o co chodzi z tym "w ciągu tych 14 dni konsument musi mieć możliwość zapoznania się ze stanowiskiem sprzedawcy - nie wystarczy więc tylko wysłanie odpowiedzi kupującemu."
To co niby trzeba jeszcze zrobić?
W przypadku jak wyżej, moim zdaniem reklamacja powinna być automatycznie uznana gdyż sprzedawca dopiero po 14 dniach odpisał, że niby trzeba mu odesłać produkt. Gdyby zrobił to wcześniej, to ok. Natomiast co niby jeszcze trzeba zrobić przed upływem 14 dni od zgłoszenia oprócz zajęcia stanowiska i wysłania odpowiedzi?
http://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/ Termin rozpatrzenia reklamacji.
@xyz96 Ok, ale w tym przypadku nie ma zastosowania ta interpretacja. Z uwagi na to, że klient zgłosił reklamację mailowo. Skoro więc mailowo składał i od tego momentu liczy się czas, to również sprzedawca ma prawo odpisać mu w terminie 14 dni i datą niejako doręczenia jest wysłanie maila. Natomiast jeśli klient by się upierał, że nie miał czasu w 14 dni się z tym zapoznać to sprzedawca też może powiedzieć, że np. maila ze zgłoszeniem w ogóle nie dostał. Więc kij ma 2 końce.
No i jak zawsze zamiast załatwić sprawę normalnie, to będzie doszukiwanie się kruczków prawnych...
@xyz96 No właśnie Sprzedawca w ogóle nie odpowiedział przez więcej niż 14 dni. Dopiero email z info o uznaniu reklamacji go obudził 🙂 I twierdzi że przepisy są takie, iż bez dosłania przedmiotu pismo reklamacyjne jest nieważne.
A co mu teraz pozostało twierdzić? Nie zna przepisów, zaspał i niechcący uznał reklamację 🙂
@pinsplash powinieneś odpisać na reklamację przed 14 dniem żeby klient miał czas się z nią zapoznać więc powiedzmy 12 dnia będzie oki, a jeśli potrzebujesz fizycznie towar reklamowany, że reklamacja odrzucona bo nie dosłał produktu do zbadania 🙂
Teraz reklamacja uznana 🙂
Przeczytaj wpis OPa jeszcze raz, bo chyba mylisz kupującego ze sprzedawcą.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@pinsplash napisał: "Sprzedający : reklamacja jest nieważna bez wysłania przedmiotu. Czy tak jest?"
Spytaj eksperta, to odpowie, że "Odsyłasz na własny koszt, gdy reklamacja będzie uznana sprzedawca musi zwrócić również koszty przes...
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!