anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja

damcioo1
#7 Wielbiciel#

K @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  kto ponosi koszt wysyłki w przypadku reklamacji akumulator padł po kilku miesiącach kto ma ponieść koszt odesłania produktu ?

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

az1rael
#21 Demiurg#

Zakup od prywatnego ty od firmy ponosi firma 

oznacz moderatorów

damcioo1
#7 Wielbiciel#

IMG_8382.png

oznacz moderatorów

damcioo1
#7 Wielbiciel#

IMG_8383.png

oznacz moderatorów

damcioo1
#7 Wielbiciel#

Kłamie ?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@damcioo1 albo aukcja stara i zatrzymał się na nowelizacji ustawy konsumenckiej sprzeda kilku lat, są 2 warianty odsyłasz sam i przedstawiasz mu kwit ile ma ci oddać albo on sam przysyła swój transport zalezy jak się umówicie i co komu wygodniej 

Art.  43d.  [Uprawnienia konsumenta w przypadku braku zgodności z umową]
1. 
 Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
2. 
 Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
3. 
 Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
4. 
 Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
5. 
 Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
6. 
 Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
7. 
 Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#
oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#
oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@luiza0709 Koszt odesłania ponosi kupujący, dopiero po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji możesz otrzymać zwrot kosztów wysyłki. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@w_kiwi obecnie dla firmy zawsze ponosi koszt odesłania firma czy reklamację rozpatrzył pozytywnie czy nie dla, odnośnie sprzedającej osoby prywatnej jest tak jak piszesz

oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Nie jest to prawda, proszę skontaktować się z rzecznikiem. Od 2023 r. konsument nie musi odsyłać towaru. art 43d punkt 5 jak wyżej. Co więcej taka samą odpowiedź dostałam od waszych moderatorów w jednej z moich dyskusji.

oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Zrzut ekranu 2024-04-02 102001.png

oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Nie wiem dlaczego tutaj każdy moderator mówi coś innego.

oznacz moderatorów

damcioo1
#7 Wielbiciel#

To jak jest w końcu … 😕

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@damcioo1 wkleiłem ci w ustawie każda reklamacja w zakupie od firmy oznacza że sprzedawca ponosi koszt odesłania są 2 warianty albo ty odeślesz sam czym chcesz i kiedy chcesz i przedstawisz kwit do zwroyu ci kasy, albo sprzedawca podeśle ci własny np transport po to lub etykietę ale to tez oznacza że jak dostaniesz kwit na pocztę i tam przyjdzie ci do okienka w ogonku czekać 2h to czekasz i nadajesz bo on się wywiązał z tego obowiązku, jak ci przyśle po paczkę kuriera na odbiór to siedzisz w domu i pilnujesz kuriera by mu paczkę wydać bo 2x zapłacisz sobie za odesłanie sam bo on poniósł już koszt odbioru albo jak ci wyśle etykietę opłaconą przez allegro to jego nie obchodzi skąd weźmiesz drukarkę. Czyli nalezy się dogadać by tobie jako konsumentowi było wygodniej zazwyczaj konsument sam odsyła i przedstawia kwit na poniesienie kosztów oczywiście odesłanie jest zawsze na wyraźne życzenie sprzedawcy bo on nie musi rozpatrywać reklamacji mając ten towar fizycznie może po zdjęciach a moze uznać reklamację od razu bez odsyłania.

oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Zrobisz jak uważasz, możesz odesłać na swój koszt jednak nie musisz tego robić. Zgodnie ze zmiana z 2023 r. obowiązek odbioru towaru jest po stronie sprzedawcy. Osobiście przy reklamacjach sprzedawcy każą mi odsyłać produkt jednak od momentu w, którym miałam problem z odzyskaniem kwoty za przesyłkę już nie zgadzam się na odsyłanie powołując się na art 43.d 5. Udostępniam paczkę pod wskazanym adresem a sprzedawca ją odbiera.

oznacz moderatorów

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

@luiza0709 nie odsyłając towaru klient naraża się że w 99% reklamacja zostanie odrzucona (czyt. rozpatrzona na niekorzyść konsumenta) z powodu nieodesłania produktu do reklamacji. Zawsze może poprosić o przesłanie etykiety do przesłania produktu, ale dla świętego spokoju najlepiej samemu nadać wybranym przez siebie spedytorem przesyłkę tak by trafiła do sprzedającego.

 

oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Tak dokładnie o to mi chodzi, sprzedawca może zamówić kuriera na adres i odebrać produkt. Jeśli klient wykazuję chęć wydania towaru to reklamacja nie może zostać odrzucona. 

5. 

 Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@luiza0709 ale jak klient przewali wydanie kurierowi towaru to sobie będzie sam na swój koszt odsyłał bo sprzedawca poniósł już koszt odbioru opłacając wysyłkę więc co komu wygodnie albo odsyłasz sama i pokazujesz kwit w razie potrzeby ścigasz w dyskusji o zwrot albo pilnujesz kuriera 

oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Dokładnie tak, jeśli klient zawali kuriera to już jego problem. Dlatego mówię, zrobi jak uważa. Jednemu jest wygodniej wysłać i czekać na zwrot a inni wolą czekać na kuriera. Jednak przepisy mówią jasno, klient nie musi wysyłać towaru, musi go natomiast udostępnić sprzedawcy.

oznacz moderatorów