anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja

Client:38876593
#7 Wielbiciel#

Zareklamowałam blender po około 8 miesiącach użytkowania, myślę że się spalił. Pomijając to, że sprzedający odesłał mnie do producenta, żebym to u niego załatwiła reklamację, chciałabym się dowiedzieć jak to wygląda czasowo. Jeśli teraz odeślę blender do sprzedającego i on to wyśle do producenta, żeby określił co się wydarzyło, ile sprzedawca ma czasu, żeby to załatwić z tym producentem i dać mi jakąś odpowiedź, zwrócić pieniądze czy ewentualnie odesłać naprawiony sprzęt? 

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

foto-hurtownia
#12 Orędownik#

Po pierwsze, to sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację z tytułu rękojmi, jeżeli klient chce zgłosić ją do niego bezpośrednie.

 

Oczywiście, jest to często "droga naokoło" i zgłaszasz ją sprzedawcy, on dalej zgłasza ją do gwaranta, czyli najczęściej producenta. Oczywiście częstą praktyką jest samodzielne identyfikowanie wady, oddawanie kupującemu pieniędzy "z własnej kieszeni" i dopiero reklamowanie go samodzielnie u producenta. Nie jest to, jednak, obowiązek, bo często sprzedawca może nie mieć możliwości zidentyfikowania wady i ewetnualnej naprawy.

 

No i jak to wygląda czasowo? Jeżeli zgłosisz reklamację sprzedawcy, to ma on prawo wstrzymać się z decyzją aż do czasu, gdy gwarant udzieli mu odpowiedzi. Nie jest ona zdefiniowana prawnie.

 

Prawnie zdefiniowany jest czas, w którym sprzedawca ma podjąć decyzję, czy reklamację akceptować, czy odrzucić ze względu na niezasadność - jest to 14 dni od zgłoszenia - ale jak mówiłem, może się on wstrzymać do czasu informacji od producenta.

 

Pamiętaj, że reklamację możesz zgłosić tylko w jedno miejsce - albo do sprzedawcy, albo producenta - i gdy jeden ją odrzuci, to nie możesz iść do drugiego.

 

Możliwe, że szybsze będzie zgłoszenie wady producentowi bezpośrednio.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:38876593 z tym tylko , że podjęcie decyzji reklamacyjnej nie jest jednoznaczne z z zakończeniem procesu , W odpowiedzi na Twoje zgłoszenie sprzedawca może odpowiedzieć 14-tego dnia ,, tak , wada występuje , sprzęt będzie naprawiany ,, i w tym momencie spełnił zobowiązanie w stosunku do Ciebie jakie nakłada na niego Ustawodawca  ,dalej nie ma określonych terminów jest to tylko określone ,, bez zbędnej zwłoki ,,

oznacz moderatorów