Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Proszę o pomoc czy jest ktoś w stanie pomóc, kupiłem przedmiot który był niesprawny odesłałem podając przyczynę a sprzedający nie chce zwrócić pieniążków tylko na siłę strasząc mnie wysyła mi towar ,którego już nie potrzebuję bo dokonałem u innego sprzedawcy zakupu
Ważna nowość dotyczy „hierarchii” roszczeń, które przysługują przy uznaniu naszej reklamacji przez sprzedawcę. Aktualnie konsument może żądać, by sprzedawca obniżył cenę towaru niezgodnego z umową lub odstąpić od umowy – sprzedawca ma wtedy obowiązek zwrócić nam pełną cenę produktu.
Teraz w przypadku uznania reklamacji, towar powinien zostać w pierwszej kolejności naprawiony lub wymieniony na nowy. Dopiero kiedy naprawa czy wymiana towaru nie będzie możliwa lub opłacalna, będzie nam przysługiwać żądanie obniżki lub prawo odstąpienia od umowy. Sprzedający będzie miał 14 dni na dokonanie zwrotu określonej kwoty.
Nie kolego ja poinformowałem że zwracam towar i proszę o zwrot kosztów czyli odstępuję od umowy to moje prawo 14 dni mam jeśli kupuję na odległość a sprzedający jest oddalony ode mnie jakieś 200km
@bzrzeznik napisał(a):Nie kolego ja poinformowałem że zwracam towar i proszę o zwrot kosztów czyli odstępuję od umowy to moje prawo 14 dni mam jeśli kupuję na odległość a sprzedający jest oddalony ode mnie jakieś 200km
To właściwie zamyka sprawę - odstąpiłeś od umowy na mocy art. 27. ustawy o prawach konsumenta i odesłałeś towar sprzedawcy. Umowa jest z mocy prawa uznana za niezawartą, od momentu odstąpienia towar z powrotem stał się własnością sprzedawcy i może on robić sobie z nim co uważa za stosowne. Tobie zaś należy się zwrot zapłaconej kwoty wraz z kosztem przesyłki do Ciebie, o ile taki poniosłeś. Minęło już 14 dni od zakupu, więc zamknij dyskusję jako nierozwiązaną i złóż wniosek o rekompensatę z Allegro Protect (dawniej Program Ochrony Kupujących): https://allegro.pl/dla-kupujacych/allegro-protect
Jak przypomina UOKiK, od początku 2023 r. prawo do reklamacji nadal będzie przysługiwać konsumentom, ale będzie obowiązywać hierarchia roszczeń. W przypadku produktów kupionych w nowym roku konsument będzie musiał najpierw zażądać wymiany lub naprawy wadliwego produktu. Dopiero w drugiej kolejności będzie mógł ubiegać się o obniżenie ceny lub złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy z tytułu niezgodności towaru z umową i w rezultacie uzyskać zwrot pieniędzy.
Kolejność ta będzie miała wyjątek – gdy wada produktu okaże się istotna, konsument od razu będzie mógł odstąpić od umowy.
Masz tu jeszcze wyjaśnienie kiedy odstąpienie od umowy będzie wedlug orzecznictwa nieważne. Sprzedawca tpwar wymieni lub naprawi kupujący będzie miał za to dwa przedmioty o tym samym przeznaczeniu.
Odstąpienie od umowy nie musi zostać poprzedzone przez kupującego skorzystaniem z innych alternatywnych uprawnień w postaci naprawy lub wymiany towaru na nowy. Niemniej sprzedawca, który niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie, zapobiegnie w ten sposób skuteczności złożonego przez kupującego oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Tak to wyczerpuje sprawę ponieważ odstąpienie jest nie ważne bo sprzedawca bezzwłocznie wymienił towar
Nie tak kolego do końca jak piszesz zmieniło się ale dla online jest jeszcze lepiejczy zakup na odległość masz prawo zwrotu do 14 dni od odebrania towaru jeśli sprzedający Cię3 o tym poinformował, a jeśli tego nie zrobił termin ten wydłuża się do 1 roku poczytaj to co przytoczyłeś to jest zakup stacjonarny czyli w sklepie u Ciebie gdy widzisz i dotykasz towaru aa poczytaj zakup online
Tak kolego tylko problem tkwi w tym że sprzedający uparł się ze nie zwróci mi kasy tylko dostarczy mi nowy towar ja mu podałem przyczynę odstapienia od umowy bo jak wiadomo potem zarzuciłby mi że odesłałem uszkodzony towar a przy otwieraniu towaru okazało się że zaden produkt nie działa i potem byłoby na mnie że to ja uszkodziłem, :taki tekst im wysłałem po zwrocie"odsyłam towar i proszę o zwrot kosztów jeśli nie wymyślicie jakiegoś suwenira za stracony dla was mój czas dostaniecie negatywa że sprzedajecie złom
Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość w ciągu 14 dni bez podawania jakichkolwiek powodów (ten sam termin obowiązuje na terenie całej UE, Norwegii i Islandii).
.
Drogi kolego tak też to zrobiłem, po otrzymaniu towaru mini wagi kieszonkowe sztuk trzy jakież było moje zdziwko gdy się okazało że żadna ani jedna sztuka nie działa, poprzez info allegro poinformowałem sprzedającego że zwracam towar i oczekuję zwrotu gotówki, po czym sprzedający poinformował mnie żebym reklamował towar ja mu napisałem że nie interesuje mnie żadna reklamacja. Wysłał mi ponownie wagi , a ja go poinformowałem że towaru nie odbiorę to mi odpisali że po powrocie towar dają do przechowalni na mój koszt. Nie ma z nimi dyskusji otrzymali ode mnie negatywa założyłem dyskusję ale widzę że allegro wcale się nie kwapi w pomocy oraz sprawę zgłoszę do rzecznika konsumentów
@bzrzeznik nie znasz prawa
1 Jeśli odstapisz od zakupu uszkodzonego towaru bez reklamowania go u sprzedawcy to ten sprzedawca pomniejszy ci kwotę zwrotu np do 1zł poniewaz nie zlożyłeś reklamacji czyli wagi mogły ulec zniszczeniu w transporcie od ciebie do sprzedającego a za zwrot odpowiadasz ty
2 wedlug prawa przewozowego towar do którego nie zgloszono zastrzeżeń w przeciągu 7 dni od odbioru do przewoźnika zotaje doręczony skutecznie bez zastrzeżeń czyli dojechał cały a skoro do ciebie dojechal caly a od ciebie wrócił do sprzedającego niedziałający to poniesiesz koszty pomniejszenia wartości towaru więc pomyśl czy chcesz sie bawić w nie interesuje mnie reklamacja?
3 według prawa jeśli napiszesz cokolwiek do sprzedawcy że towar dotarł do ciebie uszkodzony to składasz reklamację przysługuje ci najpierw naprawa potem wymiana na końcu zwrot kasy. Sprzedawca zgodnie z prawem obowiązującym towar ci wymienia działa więc zgodnie z prawem i nie interesuje go że ty chcesz zwrot nawet w dyskusji kasy z pok nie dostaniesz bo sprzedawca ci po prostu nada tiwar do ciebie a konsultantowi napisze że zgodnie z prawem reklamację rozpatrzył pozytywnie poda nr przesyłki do trackingu gdzie wysłal towar wymieniony lub naprawiony. Nie masz spełnionych przesłanek do skorzystania z pok.
Drogi kolego czytaj ze zrozumieniem, konsumentowi kupujacemu przysługuje prawo UE na zwrot towaru w ciągu 14 dni od momentu odebrania, bez podania przyczyny tak też zrobiłem a czy sprzedający otrzymał ode mnie jaki dostarczył towar, kurier dostarczył cały a że sprzęt elektroniczny nie działa to nie wina kuriera tylko sprzedającego a jakby sprzedający wysłał mi cegłę zamiast wag to to byś zrobił też byś kuriera nękał?
Szczerze podziwiam jak sie tutaj niektórzy produkują nie mając jasnego/pelnego obrazu sytuacji 😄 😄 😄
Tak kolego jak małe dzieci , nie maja pojęcia o czym piszą ja natomiast dowiedziałem się że prawo faktycznie się zmieniło 0od 1 stycznia ale na lepsze że kupując online masz 2 tygodnie na odstąpienie od umowy ale jak poinformował cię o tym sprzedający bo jeśli tego nie zrobił to czasookres zwrotu robi się roczny a dzieci mi tu piszą ze reklamować
@bzrzeznik zakładkę zwroty czytałeś z oferty tak jest 14dniowy okres odstąpienia od umowy wpisany w 99.99999% przypadków. Napisaleś sprzedającemu lub zaznaczyłeś w formularzu powód zwrotu towar uszkodzony czyli złożyłeś reklamację nie ważne że chciałeś zwrot zrobić obie czynności sie wzajemnie wykluczają nie można obu naraz rozpocząć zgodnie z prawem sprzedawca rozptrzył ci reklamację jako dla ciebie korzystniejszą miałeś napisane wyżej dlaczego
@bzrzeznik w prowadzonej dyskusji, poproś proszę o pomoc pracownika Allegro.
Pani Moniko poprosiłem ale jakoś się nie garną w ogóle do pomocy bo i po co, co z tego mają przerażają mnie natomiast niektóre wpisy jakby to dzieci pisały ja mam sprzodu już 5 i nieraz się kłuciłem ze sprzedawca ale teraz sprawa pójdzie do rzecznika bo sprzedawca jest cholernie bezczelny straszy mnie że towar który ponownie wysłany nie odebrałem jak wróci to pójdzie na płatny magazyn za który będę pokrywał koszty przechowywania chyba nie widzą jakie głupoty piszą.Jeśli ma Pani kontakt z Allegro to prosiłbym o pomocną dłoń bo w ogóle nie reagują,
Masz otwartą dyskusję to ją kontynuuj i tam proś o pomoc pracownika Allegro, po 30dniach dyskusja jak jej nie odznaczysz, to sama się kończy jako rozwiązana.
z tego co wiem prawo mówi że kupując na odległość mam prawo zrezygnować z zakupu i żądać zwrotu kosztów do 14 dni od otrzymania towaru i tak zrobiłem zakupiłem 16 stycznia towar otrzymałem 18 i 18 stycznia zwróciłem informując o tym sprzedającego , kupiłem trzy wagi elektroniczne i żadna z nich nie działała. Odesłałem a sprzedający na siłę mi wciska następne i nie chce zwrócić kosztów. Nic się nie zmieniło w sprzedaży wysyłkowej tym bardziej że to gwarantuje samo Allegro
@bzrzeznik skoro napisaleś w powodzie zwrotu nie działa lub wybraleś powód zwrotu nie działa to zgłosileś sprzedawcy nie zwrot a reklamację. Ma on 14dni na rozpatrzenie i może ci wage naprawic lub wymienić na nową zgodnie z reklamacja z tytulu niezgodności z umową towar ma być najpierw naprawiony lub wymieniony na wolny od wad. Jeśli natomiast bys nic nie napisał a sprzedający wykrył uszkodzenie wagi sprawdzając zwroty to dostalbus kase za 2 szt sprawne i za 3 zwrot pomniejszony za uszkodzenie towaru w kwocie mniejszej o taka wartośc na jaka by sprzedajacy uszkodzenie wycenił. Wszystko jest zgodne z prawem tylko ty tego prawa nie znasz
Pardon nie doczytałem myślalem że 1 nie dziala, a skoro wszystkie 3 nie działają to ci naprawi lub wymieni wszystkie 3 a jak nie będzie miał jakiegos modelu na stanie lub nie da rady naprawić to ci zwróci kasę