Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
dokonałam zakupu etui do smartfona tzw. flip case za niespełna 35 zł.
Na zdjęciach wyglądał dobrze, więc zdecydowałam się na zakup. Jednak etui okazało się zwykłym chińskim badziewiem. Klapka nie dolega, plastik kiepskiej jakości.
Chciałam etui zwrócić, lecz widzę, że zwrot jest na mój koszt, stąd z uwagi na wady chciałabym etui zareklamować i poprosić o zwrot wszelkich poniesionych kosztów - nie oczekuję, że inne etui będzie lepszej jakości.
Czy mogę jednak zainicjować zwrot i załączyć do przesyłki pismo reklamacyjne? Jest to o tyle wygodne, że mam już wówczas wszelkie dane. Czy zwrot a reklamacja kolidują w tym przypadku ze sobą?
Reklamacja jest zwracana na koszt sprzedawcy ,zwykły zwrot na twój.
@Wioletta2701 Oczywiście możesz tak zrobić, pismo reklamacyjne jest dowodem na to, że składasz reklamację z rękojmi, a w przypadku zasadnej reklamacji sprzedawca ma obowiązek oddać Ci koszt odesłania.
Najlepiej, aby uniknąć nieporozumień, wyślij to pismo sprzedawcy także mailem, masz wtedy dowód.
@xyz96 Dziękuję za cenną radę i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku 🙂
@Wioletta2701 Wzajemnie Wiola, najlepszego. Pamiętasz Cafe Pomoc? Ja pamiętam i pamiętam Ciebie.
jak to stwierdziłaś, że plastik jest kiepskiej jakości ?
@Client:80340374 Jak stwierdziłam? Miałam produkt w ręku. W dwóch miejscach był lekko pokruszony i ostry.
Poza tym "okienko" było matowe, a nie przeźroczyste, jak widać było na zdjęciach aukcji. Klapka nie dolegała.
Oprócz tego materiału łączącego oba elementy etui było za dużo, przez co klapka wystawała poza "plecki".
Produkt z tego względu został zareklamowany.
Za to etui zapłaciłam niecałe 35 zł. Wcześniej kupiłam etui dla swojej mamy - flip case do LG K10 2017 za 18 zł.
Różnica jest diametralna. Idealnie pasuje, klapka dolega; ma mały magnes, a data, stan baterii i inne ikonki pokazały się w "okienku" natychmiast. Plastik bardzo dobrej jakości. Nie trzeba było instalować żadnej aplikacji, co sugerowała załączona do mojego etui "metka z kodem QR"
Mi się przytrafiło coś podobnego. Dosyć drogie etui na telefon, pięknie wyglądające na zdjęciach, miało idealnie pasować, nie pogrubiać telefonu, nie utrudniać obsługi itp. W rzeczywistości okazało się tak sztywne, że trudno je było na telefon założyć, tak pogrubiające, że telefon wydawał się dwa razy grubszy, tak utrudniające obsługę poprzez swoją sztywność, że dwóch klawiszy nie dało się wcisnąć, a jeśli już, to dużym wysiłkiem i nieprecyzyjnie. Na przykład nie dało się ustawić ostrości aparatu i zrobić zdjęcia po chwili, tylko jedno i drugie odbywało się jednocześnie. Sprzedawca oczywiście otrzymał negatywa. Następne etui, od innego sprzedawcy, taniutkie, miękkie, pasuje idealnie, nie pogrubia i nie utrudnia obsługi 🙂
@xyz96 Pamiętam 🙂 To był wspaniały okres i poznałam kilka wspaniałych osób, Ulę, Aurelię i Dorotę oraz wiele innych, których z imienia już nie pamiętam, jak miłego Pana z Bydgoszczy, który tylko "sypał z rękawa" cennymi radami 🙂
Pozdrawiam cieplutko 🤗
Zapomniałeś dodać/celowo pominąłeś, że o zasadności reklamacji decyduje sprzedawca. Reklamację może odrzucić jako niezasadną.
Zwrot - już nie.
@zlotylek trafiłeś w samo sedno
@zlotylek Oczywiście, że sprzedawca ma prawo do odrzucenia reklamacji i ja o tym wiem, ale moje pytanie dotyczyło inicjacji zwrotu (który, jak się okazało i tak musiałam pokryć z własnej kieszeni) i wygenerowania kodu zwrotu, a załączenie do przesyłki pisma reklamacyjnego. List odesłałam 11.01.2021; został doręczony 14.01.2021 i czekam 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, a potem zobaczę, co dalej.
@Wioletta2701Jest ryzyko jest zabawa.
Zwrot masz pewny ale płacisz za przesyłkę.
Reklamacja zależy od sprzedającego. Albo się uda i masz wszystko, albo się przegra i jesteś w plecy podwójnie, a nawet potrójnie.
@szejk-gmbh Dla mnie to nie zabawa ani żadne ryzyko - to nie kasyno.
Zamówiłam towar, który nie odpowiada opisowi i nie spełnia swojej roli. Tak łatwo się nie poddam.
41,88 zł plus koszt wysyłki zwrotnej 6,30, a więc łącznie 48,18 zł piechotą nie chodzi.
Jeśli sprzedający nie ustosunkuje się do złożonej przeze mnie reklamacji w ciągu 14 dni, uznał ją wedle obowiązujących przepisów za zasadną, a jeśli się ustosunkuje, wówczas zobaczę, co i jak. Od biedy mogę założyć spór Allegro. Klawiatura jest cierpliwa 😉
Ja nie podejmuję się próby oceny sytuacji bo ani nie widziałem aukcji ani przedmiotu. Podałem tylko możliwe scenariusze. Ty lepiej wiesz co kupiłaś i co dostałaś, a skoro reklamujesz to pewnie masz ku temu powody. Mnie zostaje tylko życzyć Ci powodzenia.
@szejk-gmbh Dziękuję 🙂
41,88 zł Czyli jednak warto mieć SMARTa, wtedy taki problem masz z głowy. Zwrot jak i dostawa są darmowe 😉
Niet, smart jest od 40 zł za przedmiot a nie za całość. Przedmiot kosztował 35.
"41,88 zł plus koszt wysyłki zwrotnej 6,30, a więc łącznie 48,18 ", więc chyba koszt dostawy też był 6,30zł. W związku z tym koszt przedmiotu powinien być 41,88zł.
@Mac20ek00 Mam smarta 🙂 W ciągu roku oszczędziłam sporą kwotę, bo ponad 250 zł na przesyłkach.
Smart obowiązuje jednak dla zakupów od 40 zł wzwyż i ja się na smarta nie załapałam, bo za etui zapłaciłam niespełna 35 zł.
Jest jeszcze smart kurier przy zakupach od 100 zł wzwyż, wtedy przesyłkę kurierską masz gratis 🙂