anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

SPRAWA KOSZTÓW ZWROTU TOWARU

Client:36361408
#1 Nowicjusz#

WITAM : KILKA DNI WSTECZ ZŁOŻYŁEM ZAMÓWIENIE NA ZAKUP TYCZEK PODPOROWYCH METALOWYCH POWLEKANYCH O DŁUGOŚCI 150 CM. SPRZEDAJĄCY PRZEZ POMYŁKĘ DOSTARCZYŁ MI (KURIEREM)TYCZKI O DŁ.90CM.W ZWIĄZKU Z TYM CHCIAŁEM DOKONAĆ ZWROTU TOWARU. ZAZNACZYŁEM "ZWROT -WYDRUKOWAŁEM Z APLIKACJI LIST PRZEWOZOWY I CHCIAŁEM PRZZEKAZAĆ PACZKĘ POPRZEZ KURIERA DPD (W MIĘDZY CZASIE SPRZEDAJĄCY DOSTARCZŁ MI TOWAR ZGODNY Z ZAMÓWIENIEM). KURIER ODMÓWIŁ MI PRZYJĘCIA TOWARU DO ZWROTU, W ZWIĄZKU Z TYM UDAŁEM SIĘ Z PACZKĄ NA POCZTĘ. TAM RÓWNIEŻ ODMÓWIONO MI PRZYJĘCIA PACZKI, BOWIEM ICH CZYTNIK NIE ROZPOZNAWAŁ KODU KRESKOWEGO NA LIŚCIE PRZEWOZOWYM. MUSIAŁEM WIĘ PACZKĘ NADAĆ W TRYBIE ZWYKŁYM JAKO PRZESYŁKĘ POCZTOWĄ ZA OPŁATĄ 16 PLN. GDZIE ZOSTAŁ POPEŁNIONY BŁĄD I CZY RZECZYWIŚCIE JAKO JAKO KUPUJĄCY BĄDŹ SPRZEDAJĄCY JESTEŚMY ZOBOWIĄZANI PONIEŚĆ KOSZTY TEJ PRZESYŁKI. PROSZĘ O ODPOWIEDŹ. 

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:36361408  była to reklamacja i sprzedawca powinien Ci oddać 16 zł za odesłanie, a czemu nie wydrukowałeś ponownie skoro kod kreskowy nie skanował się ?

Chciałeś dobrze a wyszło źle zwrot to nie reklamacja 😞 przy zwrocie sprzedawca nie ma obowiązku zwracać za odesłanie 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:36361408
#1 Nowicjusz#

KOD KRESKOWY WYDRUKOWAŁ SIĘ - BYŁ CZYTELNY - TYLKO "PANI NA POCZCIE" STWIERDZIŁA, ŻE ICH SKANER NIE ROZPOZNAJE TEGO KODU

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:36361408 Skontaktuj się ze sprzedającym teraz i wyjaśnij, należało zanim zrobiłeś zwrot bez podania przyczyny składać reklamację i po wysłaniu sprzedający ma obowiązek zwrotu kosztów odesłania.Najlepiej rozmawiaj ze sprzedającym tu: https://allegro.pl/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:36361408 klawiatura Ci się zacięła ?  to idź do Pani na pocztę i poproś o 16 zł zwrotu 😄 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@Client:36361408 Tą sytuację można uznać za reklamację, więc sprzedający musi zwrócić ci koszt przesyłki zwrotnej.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Agent051 no właśnie ale kupujący dokonał zwrotu 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@kostas11 pewnie dlatego, że formularz zwrotu Allegro wprowadza w błąd o czym wielokrotnie było na forum wspominane.

 

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Client:36361408 paczkę powinieneś zanieść do punktu DPD Pickup, kurier nie chciał wziąć paczki bo nie miał na nią zlecenia.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Sprzedający zrobił pomyłkę powinien sam coś zaproponować, a przynajmniej pokierować.😁

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@Client:36361408 
Jeżeli wypełniając formularz zwrotu na Allegro złożyłeś oświadczenie o odstąpieniu od Umowy z Art 27 UoPK - to koszt odesłania (zwrotu) towaru do sprzedawcy zgodnie z przepisami (Art.34 UoPK) jest po Twojej stronie.
W tej sytuacji mogłeś ( a w swoim dobrze pojętym interesie : powinieneś) złożyć reklamację (wówczas koszt przesyłek byłby po stronie sprzedawcy.
Jeżeli złożyłeś reklamację - to domagaj się zwrotu poniesionych kosztów od sprzedawcy. Jeżeli jednak odstąpiłeś od umowy - to ew. rekompensata od sprzedawcy kosztów odesłania jest wyłącznie jego decyzją.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

Client:36361408
#1 Nowicjusz#
  1. MYŚLĘ, ŻE RACJĘ MA "NESTOR". POWINIENEM ZAŁATWIĆ SPRAWĘ W PUNKCIE DPD, ALE NIE MIAŁEM TAKIEJ WIEDZY A KURIER TEŻ MNIE O TYM NIE POINFORMOWAŁ. TO NIE BYŁO ODSTĄPIENIE OD UMOWY - TYLKO REZYGNACJA Z ZAKUPU, PONIEWAŻ DOSTARCZONY TOWAR BYŁ NIEZGODNY Z ZAMÓWIENIEM. ALE Z DRUGIEJ STRONY - NIE CHCĘ "KRZYWDZIĆ"SPRZEDAJĄCEGO - SUPER UCZCIWY (WYPRZEDZAJĄCO PRZESŁAŁ MI KWOTĘ BĘDĄCĄ ZAPŁATĄ ZA PRZESYŁKĘ. OCENIŁEM SPRZEDAJĄCEGO NA 5 GWIAZDEK. WINA CHYBA (A RACZEJ Z PEWNOŚCIĄ) JEST PO MOJEJ STRONIE, ALE BYŁA TO PIERWSZA TEGO TYPU SYTUACJA ODKĄD KORZYSTAM Z USŁUG ALLEGRO. ZWRÓCĘ SPRZEDAJĄCEMU  KOSZT PRZESYŁKI. SZKODA TYLKO, ŻEO TAKIE SPRAWY NIE MOŻNA BEZPOŚREDNIO ZAPYTAĆ KOGOŚ W ALLEGRO. CZY JEST WOGÓLE JAKIŚ ADRES MAILOWY DO BEZPOŚREDNIEGO KONTAKTU Z ALLEGRO?

 

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:36361408 zwrot to zwrot a nie reklamacja 🙂  w ramach smart masz tylko darmowy zwrot - odstąpienie

A kupując smarta zapoznałeś się z regulaminem tam są zasady zwrotów 🙂 a nie przyjęło Ci na poczcie bo zrobiłeś etykietę na dpd 😞

Allegro Kurier DPD
W placówkach Poczty Polskiej (z wyłączeniem Agencji Pocztowych) lub w punkcie DPD Pickup
Wydrukowana etykieta nadawcza

 

tu masz https://allegro.pl/pomoc/kontakt

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak i co on ma w tym kontakcie napisać? czytasz to co pisze?😁

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 do mnie zapytanie ? to przeczytaj posta było tam zapytanie to dałem odpowiedź 

CZY JEST WOGÓLE JAKIŚ ADRES MAILOWY DO BEZPOŚREDNIEGO KONTAKTU Z ALLEGRO?

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@Client:36361408 
TO NIE BYŁO ODSTĄPIENIE OD UMOWY - TYLKO REZYGNACJA Z ZAKUPU

Rezygnację z zakupu wyraża się właśnie poprzez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.

Nietrudno jednak o pomyłkę w tym chaosie "informacyjnym" Allegro..

 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów