Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Szukam w regulaminie allegro punktu, który pozwalałby sprzedającemu na anulowanie zamówienia, ale nigdzie nie widzę zapisu, że sprzedający może anulować zamówienie z powodu tego, że sprzedaje coś, czego nie ma w magazynie. Czy moment kupna przedmiotu przez kupującego nie jest prawnym momentem zawarcia umowy i sprzedający musi dostarczyć towar, który został zakupiony (i bezzwłocznie opłacony)? Jeśli okaże się, że go nie ma w magazynie, to powinien chyba go kupić gdzie indziej, żeby się wywiązać z umowy kupna-sprzedaży? Mnie, jako kupującego nie powinno obchodzić skąd sprzedający weźmie towar, który u niego kupiłem.
@lukedunn Masz rację, sprzedawca nie ma podstawy prawnej do anulowania zamówienia, choć Allegro takie anulowanie mu umożliwia, podsuwając nawet powód - towar niedostępny. Towar jest dostępny, ponieważ sprzedawca wystawił go na sprzedaż i zawarł prawnie wiążącą umowę.
Możesz więc domagać się wydania rzeczy, nawet sądownie. Ciebie nie interesuje, w jaki sposób sprzedający pozyska przedmiot, aby Ci go dostarczyć.
W tym wątku; https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/kupujacy-wymusza-produkt-niedost%C4%99pny-... Allegro potwierdza powyższe.
Zakupiłam produkt, opłaciłam. Okazało się jednak, że sprzedawca wystawił towar, który jest niedostępny.
Czy technicznie sprzedawca może anulować sprzedaż (powód-towar niedostępny) żeby oddać mi kase? Czy to ja jako kupujący mam to zrobić?
@trzykorony nic nie musisz robić !!! to on lotem błyskawicy powinien zwrócić środki .