anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający nie chce oddać pieniędzy za nieodebrany produkt

blueberry_boat
#9 Pomysłodawca#

Kupiłam produkt z odbiorem w paczkomacie Allegro Box. Niestety pierwszy raz (a jestem klientka allegro wiele wiele lat) zdarzyła mi się taka sytuacja, że nie mogłam go odebrać z powodu prywatnego wyjazdu. Produkt wrócił do sprzedawcy. Zgłosiłam zwrot.

Okazało się że kupujący nie zwrócił mi pieniędzy (200 zł) bo uznał że produkt zepsul się w wysokiej temperaturze w paczkomacie. Ku mojemu ogromnego zdziwieniu allegro to uznało i kasy nie dostałam. Czy tylko ja myślę że to absurdalne?

 

oznacz moderatorów
65 ODPOWIEDZI 65

Puzonix
#12 Orędownik#

@-Sainkho- To było pytanie retoryczne 😉

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@Puzonix A sprzedający okazał szacunek konsumentowi? Po zawarciu umowy to sobie może informować... Trzeba było spełnić swoje obowiązki na etapie przedkontraktowym, a nie liczyć na to, że może się uda, kupująca poleci czym prędzej do paczkomatu i może się nie zepsuje. Kupujący ma ponosić koszty braku wyobraźni sprzedającego? Kto tu jest profesjonalistą i kto ma dbać o bezpieczeństwo towaru dostarczanego konsumentowi?

oznacz moderatorów

Puzonix
#12 Orędownik#

@-Sainkho- Najpierw czytamy wątek później się wypowiadamy 🙂

2. Zakupu dokonałaś 15.07 o godz. 10:25. Towar dotarł do automatu 16.07 o godz. 21:22. Sprzedający zapewnia, że dzwonił do Ciebie i uprzedzał, że zgodnie z prośbą przesyłka została wysłana do automatu paczkowego i w związku z wysoką temperaturą na zewnątrz prosi o jej jak najszybsze odebranie. Twierdzi, że zadeklarowałaś szybkie odebranie przesyłki.

Nie napisałbym ani zdania w tym wątku gdyby nie rażąco roszczeniowa postawa kupującej, której mimo wszystko nie odbieram prawa do zwrotu. Jednak w tej konkretnej sytuacji stoję po stronie sprzedawcy, który sprawnie i zgodnie z ustaleniami na prośbę klientki zrealizował zamówienie działając w interesie klientki. Co dostał w zamian już wiemy. Klientka w tym wątku celowo pominęła pewne fakty. Dla mnie to brak szacunku.

 

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@Puzonix A wyjaśnienia kupującej już nie mogłeś przeczytać?

Sprzedający zadzwonił do mnie we wtorek o 9, i powiedział że przesyłka jest już w doręczeniu i będzie za pare godzin w paczkomacie. Potwierdzilam, że produkt odbiorę. Jednak paczka niestety doszła nie za pare godzin tylko po 12 godzinaxh od telefonu -dopiero o 21:30, a ja z przyczyn prywatnych musiałam ok 20-21 wyjechać z miasta bez mozliwosci powrotu i poproszenia kogos innego o odbiór.

Postawa kupującej jest racjonalna i nie ma w niej żadnej roszczeniowości. Z roszczeniem i to bezprawnym wystąpił tylko sprzedający.

oznacz moderatorów

Puzonix
#12 Orędownik#

@-Sainkho- Nie przeczytałem. Mea culpa.

W tej sytuacji cofam, co napisałem o kupującej. Winę jak zwykle ponosi "niezawodny" One. niniejszym przyznaję tej usłudze zgniły laur konsumenta.

oznacz moderatorów

blueberry_boat
#9 Pomysłodawca#

Dzięki wszystkim za udział w dyskusji i tzw sanity check, bo już serio myślałam że coś z moim myśleniem jest nie halo. Dostałam zwrot środków z Protect, sprzedający zachował moje pieniądze (moim zdaniem nieslusznie).

Allegro do teraz w sumie nie wyjaśniło jaki był oficjalny powód odrzucenia mojego zwrotu, a bardzo chciałabym się tego dowiedzieć, nawet z ciekawości, żeby unikać takich sytuacji w przyszłości.

Była już mowa o tym że ja uszkodziłam produkt, potem że zwrot był ograniczony, potem że oznaczyłam zwrot nie tak jak trzeba. Co ciekawe, allegro w dyskusji od razu wzięło stronę sprzedającego i nawet nie zadano mi żadnych dodatkowych pytań, tylko od razu zwrot odrzucony i dyskusja zamykana (ponownie ja otworzyłam i znowu od razu zamknięta i rozwiązana).

Czyli kase odzyskalam, ale sprawa pozostaje lekko tajemnicza. Dzięki raz jeszcze wszystkim.

oznacz moderatorów