Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam produkt z odbiorem w paczkomacie Allegro Box. Niestety pierwszy raz (a jestem klientka allegro wiele wiele lat) zdarzyła mi się taka sytuacja, że nie mogłam go odebrać z powodu prywatnego wyjazdu. Produkt wrócił do sprzedawcy. Zgłosiłam zwrot.
Okazało się że kupujący nie zwrócił mi pieniędzy (200 zł) bo uznał że produkt zepsul się w wysokiej temperaturze w paczkomacie. Ku mojemu ogromnego zdziwieniu allegro to uznało i kasy nie dostałam. Czy tylko ja myślę że to absurdalne?
Zwrot kiedy był? pierwsze słyszę że by tak uznało Allegro!
Zaraz jak się zorientowalam że nie dam rady odebrać paczki, dałam znać sprzedającemu że nie niestety nie uda mi się odebrac i zgłosiłam zwrot.
Też jestem w szoku szczerze mówiąc
Nie odpowiedziałaś na pytanie kiedy był zwrot, widocznie Allegro ma rację
Przecież odpowiedziałam że zwrot zgłosiłam jeszcze w dniu albo jakoś dzień po otrzymaniu paczki do paczkomatu. Jeśli pytasz o datę to był to 16 lipca
Odstąpienie od umowy zakupu było, towar podegrał zwrotowi i wrócił do sprzedającego a Allegro uznało ze nie musi zawracać środków?
Tak. Allegro uznało że towar został uszkodzony więc sprzedający miał prawo nie oddać mi pieniędzy.
Przy czym uszkodzenie wynikało niby z przegrzania się w paczkomacie przez to że tego produktu nie odebralam
@blueberry_boat Jaki to był produkt? Na aukcji był ograniczony zwrot?
Był to kosmetyk. Właśnie sprawdziłam i zwrot był oznaczony jako ograniczony, ale było to wyjaśnione tak że produkt musi być nieotwierany i zapieczętowany z uwagi że jest to produkt higieniczny. Ja go nawet nie dotknelam (wrócił automatycznie z paczkomatu), wiec to mnie nie powinno dotyczyc
Tak, ale produkty kosmetyczne sie psują przy Wysokiej temperaturze, ciekawe czy sprzedający wystawi ponowne produkt do sprzedaży 🤣
Najlepiej zamawiać kurierem, no i dochodzić swoich roszczeń możesz jedynie przed sadem
@blueberry_boat Sprzedawcy kosmetyków zgłaszali tutaj na forum, że jest problem, gdy w lecie klienci zamawiają kosmetyki do wszelkiego rodzaju paczkomatów, bo niektóre się tam gotują. Rozwiązania były różne - jedni rezygnowali z tego typu wysyłek, inni brali na klatę, inni zwracali tyle, ile był wart taki ugotowany produkt lub symboliczną złotówkę.
Ja nie zajmuje się tego typu asortymentem, więc nie doradzę.
Ale czy to nie powinno być po stronie przedsiębiorcy żeby zadbać o to żeby produkt byl bezpiecznie dostarczony? Widziałam te wątki i ktoś słusznie napisał że jeśli to taki problem to wystarczy na okres letni wysyłać tylko kurierem
Ja nawet nie byłam ostrzeżona o tym że kupujac do paczkomatu może być jakiś problem.
Dla mnie to jest jakiś absurd i zaprzeczenie wszelkim prawom konsumenta. I wielkie pole do naduzyc. Teraz każdy sprzedawca sobie może nagle wymyślić że produkt mu się przegrzał i kasy nie zwróci.
@blueberry_boat Ale czy to nie powinno być po stronie przedsiębiorcy żeby zadbać o to żeby produkt byl bezpiecznie dostarczony? Widziałam te wątki i ktoś słusznie napisał że jeśli to taki problem to wystarczy na okres letni wysyłać tylko kurierem
Ja nawet nie byłam ostrzeżona o tym że kupujac do paczkomatu może być jakiś problem.
Masz rację. To sprzedający posiada specjalistyczną wiedzę na temat produktu, jego stabilności termicznej. To on powinien był zadbać o bezpieczeństwo kosmetyku i nie wysyłać go do paczkomatu podczas upałów. A skoro zdecydował się udostępnić taką formę wysyłki, powinien był wyłączyć całkowicie możliwość zwrotu (produkt szybko psujący się) lub przynajmniej poinformować o ryzyku związanym z narażeniem na wysoką temperaturę. Jak nadawał przesyłkę, to nie martwił się, że może leżeć dwa dni w paczkomacie, zanim ją odbierzesz. Skąd pewność, że produkt nie zepsułby się już w tym czasie?
Był tu niedawno omawiany podobny przypadek z grzybnią boczniaka, możesz poczytać: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/pocz%C4%85tkuj%C4%85cy-sprzedawcy/zwrot-przez-kupuj%C4%85cego/m-p/...
Jeśli Allegro Ci nie pomoże, to polecam telefon do stacji sanitarno-epidemiologicznej, najlepiej według miejsca zamieszkania sprzedającego. Ewentualnie najpierw poinformuj sprzedającego, że zgłosisz sprawę do sanepidu.
*stacja właściwa dla siedziby sprzedającego oczywiście
Rozumiem, że zapłacisz wtedy pełną kwotę za usługę kurierską? Sprzedający likwidując odbiór w punktach traci smarta. Nie ma smarta, to właściwie nie ma sprzedaży. To tylko taka moja luźna uwaga.
@drekenzes inni zwracali tyle, ile był wart taki ugotowany produkt lub symboliczną złotówkę.
I robili to bezprawnie. Wysyłając do paczkomatu podczas upałów kosmetyki ulegające destabilizacji w wysokich temp., sami narażali je na zepsucie, a przy okazji - konsumentów na niebezpieczeństwo stosowania produktów potencjalnie szkodliwych. Odstąpienie od umowy przed odbiorem towaru powoduje przejście ryzyka na sprzedawcę. Sprzedający nie może kierować roszczeń odszkodowawczych do klienta, jeśli sam doprowadził do szkody.
Sprzedającym brakuje wyobraźni, a przecież nawet InPost informuje w regulaminie usługi, że "Nadawca ponosi pełną odpowiedzialność za umieszczenie w Przesyłce Paczkomatowej towarów wrażliwych na zmiany temperatur oraz nieodpornych na niskie i wysokie temperatury czy inne zmienne warunki atmosferyczne (ciśnienie atmosferyczne, wilgotność itp.). Operator zastrzega, że wewnątrz Paczkomatu panuje temperatura zbliżona do temperatury otoczenia, ale w okresach dużego nasłonecznienia czy wyższej temperatury otoczenia może nawet znacznie przekroczyć temperaturę otoczenia".
@blueberry_boat pokaż numer tej oferty
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_ możecie coś więcej opisać, tu sprzedający naskakują na kupującego.
No tak czytam sobie, dziwię się decyzji allegro (nieuznanie zwrotu pieniędzy) i zapytowywuję:
Gdzie jest jakiś regulamin tego One, gdzie jest jakiś regulamin postępowania w takich wątpliwych przypadkach?
No i w szczególności kto odpowiada za zniszczenie lub zgubienie przesyłek? To pytanie dotyczy wielu podobnych przypadków, również słynnej już sortowni w Zabierzowie!
Szukałem jakiegoś regulaminu na stronie Allegro, szukałem na googlach:
O reklamach Allegro pamięta, o jakiejkolwiek instrukcji, regulaminie zapomniano.
Dziel i rządź - niech użytkownicy się kłócą.
Proszę moderację o zajecie jakiegoś stanowiska zarówno w tej sprawie jak i w sprawie regulaminu, jasnego określenia odpowiedzialności.
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_